مد و استایل, مقالات

راهنمای خرید کراوات

اصول انتخاب کراوات

راهنمای خرید کراوات

آیا میدانید که هنگام خرید یا انتخاب کراوات چه رنگی برای استایل شما مناسب است ؟ همانگونه که اطلاع دارید ، کراوات ها یکی از بهترین و پرطرفدارترین اکسسوری های مردانه است که در استایل های مردانه مورد استفاده قرار میگیرد. انتخای درست کراوات برحسب استایل و پوشش شما میتواند ظاهر جذاب تری به پوشش شما بدهد. در مقابل اگر کراوات تان از نظر رنگ و اندازه با استایلتان مناسب نباشد، میتواند باعث شلخته تر شدن پوششتان نیز بشود. در مقاله زیر با ما همراه باشید تا شما را با اصول و راهنمای خرید کراوات بیشتر آشنا کنیم.

راهنمای خرید کراوات : 

1- جنس کراوات 

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب کراوات، توجه به جنس آن است. حتما مطمئن شوید که کراواتی که خریداری میکنید دارای کیفیت مناسبی باشد. باید مطمئن باشید که جنس رویه کراوات، چر.ک نشود. مهمولا کراوات هایی با جنس ابریشمی و پشمی بهترین انتخاب هستند. اگر هم میتوانید ، بهتر است از کروات های دست دوز به جای کراوات های ماشینی استفاده کنید.

2- اندازه کراوات 

نکته مهم بعدی در انتخای کراوات، جنس آن است. باید به قد و اندازه کراوات حتما توجه کنید. اگر قصد خرید کراوات دارید باید حتما قد آن تا بالای سگک کمربندتان باشد. همچنین اندازه آن باید بین 5/5 تا 10 سانتی متر باشد. بهتر است کراوات تان را برحسب اندازه خودتان و اندازه کت تان  خریداری کنید. به عنوان مثال اگر قد کوتاهی دارید بهتر است از کراوات های پهن تر استفاده کنید.

اصول انتخاب کراوات
اصول انتخاب کراوات

3- تناسب بافت پارجه و کت 

انتخاب کردن یک کروات ، برحسب جنس پارجه ، اهمیت زیادر دارد. به عنوان مثال میتوانید برای کت های رسمی و تجاری از کراوات های ابریشمی استفاده کنید. برای کت های ضخیم و پشمی نیز بهتر است از کروات های پشمی استفاده کنید.

4- نحوه بستن کروات : 

شاید خنده دار به نظر برسد ولی حتی نوع بستن کراوات هم اهمیت زیادی دارد. نباید کروات را به گونه ای ببندید که احساس خفگی به شما بدهد یا حالتی آویزان روی گردن شما داشته باشد.

5- تناسب رنگ ها :

برای اینکه پوشش مناسب و جذابی داشته باشید ، توجه به تناسب رنگ در استایل شما اهمیت زیادی دارد. اینکه بدانید ، کدام پیراهن برای چه کتی استفاده شود . یا اینکه باید برای یک کت از چه نوع کراواتی استفاده کنید. به عنوان مثال ، معمولا کراوات های مشکی برای اکثر کت ها قابل استفاده است. در کنار این موارد ، فاکتورهای مهم دیگری وجود دارد مانند فصل ، رنگ پیراهن ، رنگ شلوار و … که باید به آنها توجه کرد.

راهنمای انتخاب کراوات

6- تناسب یقه کت و کراوات : 

مناسب بودن یقه کت و کراوات ، فاکتور مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. به عنوان مثال ، اگر کتی که استفاده میکنید دارای یقه های پهن است بهتر است از کراوات های پهن استفاده کنید . اگر کتی که استفاده میکنید دارای یقه های باریک است بهتر است از کراوات های باریک تر استفاده کنید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده: تیم تحریریه آوانو بخش مد و پوشاک

مطالب مرتبط :

فصل پاییز چی بپوشیم ؟

رنگ سال 2023 ؛ برگرفته از سواحل خلیج فارس

رنگ های ترند پاییزی

1 دیدگاه در “راهنمای خرید کراوات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو