بازی, مقالات

‍ معرفی بهترین بازی های سال 2021 ، 10 بازی محبوب سال

‍ معرفی بهترین بازی های سال 2021 ، 10 بازی محبوب سال

سال ۲۰۲۱، سال عرضه بازی هایی با رنج های سنی و موضوعات مختلف بود. از آثار بزرگ‌گرفته تا بازی های مستقلی که‌ کم سروصدا‌‌ نکردند . با آغاز سال جدید تیم تحریریه آوانو قصد دارد تا در این مقاله بهترین بازی های سال گذشته را به شما معرفی کند. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشد. 

تبلیغات

‍ معرفی بهترین بازی های سال 2021 ، 10 بازی محبوب سال

بهترین بازی های سال

سال ۲۰۲۱، سال عرضه بازی هایی با رنج های سنی و موضوعات مختلف بود. از آثار بزرگ‌گرفته تا بازی های مستقلی که‌ کم سروصدا‌‌ نکردند . با آغاز سال جدید تیم تحریریه آوانو قصد دارد تا در این مقاله بهترین بازی های سال گذشته را به شما معرفی کند. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشد. 

HITMAN 3

۱۰ – HITMAN 3

Hitman 3  آخرین و سومین نسخه از بازی های سه گانه Hitman بود که قرار بود حسن ختام و پایانی بر ماجراجویی های قاتل خون سرد داستان ما باشد. که البته از حق هم نگذریم کار خود را به عنوان قسمت پایانی به بهترین شکل ممکن انجام داد. در بازی Hitman بار دیگر بازیکنان با مامور ۴۷ یکی از قدیمی ترین و مخوف ترین قاتلان بازگذشته‌اند تا به او در انجام ماموریت های محرمانه کمک کنند.

یکی از مهم ترین موضوعات و مهم ترین ویژگی ها در این بازی تنوع فوق العاده و جذاب در ماموریت های آن است. که باعث‌شده تا بازی به یکی از بهترین بازی های سه گانه Hitman تبدیل‌شود . در این بازی شما در هر ماموریت با چالش ها و مشکلات جدیدی مواجه می‌شوید که نه تنها دست شما را برای انجام کاری نمی بندد. بلکه اجازه می‌دهد به کمک خلاقیت خود از تمام ابزار‌هایی که به شما داده‌شده استفاده‌کنید.

death loop

۹ – بازی death loop

استدیو آرکن پس از تجربه بازی  Dishonored به یک استدیو قابل احترام برای گیمرها تبدیل شد. این استدویو با عرضه بازی  Dishonored توانست به خوبی خلاقیت خود را به تصویر بکشد.

آرکن توانست به خوبی ایده گرفتار شدن در چند لوب زمانی را به خوبی اجرا کند. هر چند که در قسمت های پایانی به چند تکرار برمی خوریم اما در بازی شاهد تجربه ای خلاقانه و هوشمندانه برای گیمرها هستیم. داستان بازی  Dishonored از این قرار است که بازیکنان در یک لوب زمانی گیر کرده اند. آنها باید هر ۸ باس بازی را شکست بدهند تا بتوانند از آنجا خارج شوند.

اما قضیه به این راحتی نیست بلکه در یک روز فقط دارای ۴ بازه زمانی هستند و باید با استفاده از آنها وارد ۱۶ مرحله بازی شوید و با استفاده از خلاقیت خود یکی از آنها را شکست دهیدتا بتوانید راهی برای شکست کامل بازی پیدا کنید.  Dishonored هم مانند بازی قبلی ، برای کشتن دشمنان دست بازیکنان را باز می‌گذارد‌. سازنده سعی‌می‌کند تا با در اختیار قراردادن بیش از حد اسلحه ، روش کشتن را برای بازیکن اختیاری‌کند. این بازی جذاب در کنار داستان از جلوه های ویژه صوتی و بصری نیز همراه است که سبب‌شده تا رتبه نهم این لیست را در اختیار بگیرد.

Ratchet Clank Rift Apart

۸ – بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

استدیو اینسامنیاک گیمز در طی چند سال اخیر دست به تولید و پخش بازی های بسیاری زده‌است. بازی Ratchet & Clank: Rift Apart نیز یکی از آنهاست. این بازی با بهره گیری از تمام قابلیت های پلی استیشن و همچنین دارا بودن داستان عالی و جذاب، به یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۲۱ تبدیل شده‌است.

بازی Ratchet & Clank: Rift Apart بار دیگر ما را با شخصیت های آشنا داستان همراه می‌کند. با این تفاوت که در این سری یک همسفر دیگر نیز به نام ریوت با آنها هم مسیر است . نقطه قوی داستان ، شخصیت قوی ریوت‌است که سازندگان به خوبی به طراحی و ساخت آن پرداخته‌اند و توانسته‌اند به خوبی آن را وارد بازی‌کنند.

از طرفی تمام دقایق این بازی شما را شگفت‌زده‌ می‌کند. طراحی مراحل بازی با جزیات کامل صورت گرفته‌است و شما را در برخی از مراحل با چالش های جدیدی مواجه‌میکند. از طرفی گرافیک قوی و بهینه سازی فنی نیز از نقاط قوی این بازی به شمار می آید.

RESIDENT EVIL VILLAGE

۷ – بازی RESIDENT EVIL VILLAGE

رتبه هفتم از لیست بهترین بازی های سال را سری جدید بازی رزیدنت ایول به نام ویلج به خود اختصاص داده‌است . از سری هفتم بود که استدیو کپکام با وارد کردن شخصیت ایتن به بازی و وارد کردن بعد شخصیت اول به داستان توانست خیلی  ها را به مسیر جدی امیدوار کند . اکنون نیز سری جدی با نام ویلج توانسته به خوبی هم به این مسیر شکل بدهد. علاوه بر آن با حفظ اصالت بازی، طرفداران قدیمی را با خود همراه کند .

در این بازی ما با شخصیت ویلج همراه‌هستیم که پس از دزدیده‌شدن دخترش به دست فردی کاملا آشنا به دنبال او وراد روستایی مخوف می‌‌‌شود . شباهت بازی ویلج به فضای بازی رزیدنت ایول ۴ سبب‌شده تا بازی به تم قدیمی خود وفادار بماند. اکشن مناسب بازی ، به همراه برخی از پازل های جالب و داستان بازی سبب‌شده تا این بازی یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۲۱ باشد.

Returnal

۶- بازی Returnal

جدید ترین بازی استدیو هوس مارکت Returnal است. یک روگ لایت ارزشمند و جذاب که فرقی نمیکند چند بار شکست بخوید و از ابتدا شروع کنید، جذابیت این بازی سبب میشود تا از سخت بودن این بازی چشم پوشی کنید.

Returnal از همان ابتدا مخاطب را شیفته جهانش میکند. این بازی با تم وسبک دارک و تیره ای که دارد فضای فیلم بیگانه را برای شما تداعی می‌کند. از طرفی با پیش روی به مرور متوجه خواهید شد که بازی به خوبی مهارت های گیمینگ شما را چگونه به چالش مکشد. و همین موضوع خود، سبب میشود تا هر بار شکست انگیزه بییشتری برای ادامه پیدا کنید.

It Takes Two

۵ – بازی It Takes Two

بعد از سخنرانی جوزف فارس در مراسم معرفی گیم آوردز هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که بازی It Takes Two بتواند بعد از معرفی و عرضه،به یکی از بهترین بازی های سال تبدیل شود.

بازی It Takes Two داستان یک زن و شوهر است که با هم اختلافات زیادی دارند و درآستانه طلاق هستند. اما به صورت ناگهانی تبدیل به شخصیت های کارتونی می‌شوند و اکنون باید به کمک هم راهی برای بازگشت به دنیای واقعی پیدا کنند. این بازی با سبک طراحی و مراحل متنوع به کار رفته‌در مراحل بازی و مکانیک های لذت بخش همچنین همکاری های دو نفره ، لذتی واقعی از یک بازی گیمی را برای شما پدید می آورد.

Psychonauts 2

۴ – بازی Psychonauts 2

بالاخره بعد از چند بار تاخیر و با فاصله طولانی، بازی Psychonauts 2 منتشر شد و الحق هم که لیاقت آن همه انتظار را داشت.

این بازی ادامه وقایع و اتفاقات سری اول است و یک بار دیگر ما را با شخصیت RAZ همراه میکند. بازی Psychonauts 2 با وجود داستان طنز محور جذابی که در آن قرار دارد به صورت کامل، مشکلات روحی و روانی را نیز مورد بررسی قرار میدهد. از طرفی بازی در تمام مراحل خود دارای خلاقیت است و به ندرت در آن تکرار مشاهده میکند.

به عنوان مثال در جایی باید آشپزی کنید و در جای دیگر باید سوار یک توپ بولینگ شوید و آن را به سرعت از بین موانع عبور دهید. این بازی دقیقا همان چیزی را که از یکی بازی انتظا دارید به شما هدیه میدهد، یک سرگرمی  محظ و درجه یک. و همین حس است که باعث‌شده است تا این بازی در چهارمین رتبه این لیست قرار بگیرد.

Metroid Dread

۳- بازی Metroid Dread

یکی از بهترین بازی های تاریخ که پروه تولید پرفراز و نشیبی داشت، بازی Metroid Dread بود که همن موضوع باعث شد تا خیلی از طرفداران را نگران کند که نتواند به خوبی انتظارات آنها را برآورده سازد. اما بعد از معرفی ثابت شئ که تمام این نگرانی ها بیهوده بوده و اثری که معرفی آن بیش از ۱۶ سال میگذرد تبدیل به یکی از جذاب ترین بازی های امسال شد.

در یک کلام Metroid Dread تمام آن چیزی است که از میتروید دوبعدی انتظار دارید. این بازی در کنار داستان موثر و جذاب با محوریت شخصیت اصلی داستان، از عناصر جذاب گیم پلی نیز برخوردار است. مبازرات نفس گیر ، به چالش‌کشیدن بازیکن در برخی از مبارزات و ایجاد حس ترس به آنها . همچنین با ارائه بهترین عناصر لذتی خاص و جذاب از گشت و گذار در این بازی را برای بازیکن به ارمغان می آورد.

halo infinite

۲ – بازی Halo Infinite

بازی Halo Infinite دومین بازی برتر سال است، جدید ترین بازی مجموعه هیلو. در واقع بعد از نمایش عجیب و غریب در گیم پلی هیلو باعث شد تا این باور به وجود بیاید که با یک بازی ضعیف روبرو خواهیم شد. اما شجاعت سازندگان و ماکروسافت در پذیرش اشتباهات باعث شد این بازی مدتی تاخیر بخورد. از حق نگذریم خوب توانستند از پس حل مشکلات این بازی برآیند.

Halo Infinite از یک طرف بخش داستانی ارزشمندی دارد که با محوریت مستر چیف محبوب و دوست‌داشتنی ما را به یک ماجراجویی حماسی، نفس‌گیر و پرتنش می‌برد. اضافه شدن مواردی مثل عناصر جهان‌باز هم باعث شده‌اند تا نسخه جدید هیلو، کامل‌تر و بهتر از همیشه به‌نظر برسد.

مکمل بخش کمپین بازی هم یک قسمت چندنفره بسیار رقابتی و جالب‌است. این بخش پیش از بخش کمپین و به‌صورت رایگان منتشر‌شد از همان موقع نشان داد که این قسمت از هیلو ، حرف‌های زیادی برای گفتن‌خواهد‌ داشت . 

Forza Horizon 5

۱ – بازی Forza Horizon 5

در نهایت ، بهترین بازی سال ۲۰۲۱ ، چیزی‌نیست جز Forza Horizon 5 . اثری که استودیو پلی‌گراند گیمز، در آن ثابت‌کرد که به بهترین شکل ممکن ساخت بازی‌های ریسینگ را یاد گرفته‌است. Forza Horizon 5، هر آنچه را که از یک بازی ریسینگ انتظار دارید، در اختیارتان قرار می‌دهد.

اولین چیزی که پس از ورود به دنیای فورتزا هورایزن ۵ توجه هر مخاطبی را جلب می‌کند، زیبایی بصری شگفت‌انگیز بازی است. مکزیک در دنیای بازی به بهترین شکل و با بالاترین تنوع بصری ممکن طراحی‌شده و رانندگی در گوشه و کنار آن، لذتی غیرقابل‌ وصف‌دارد. برای اینکه بتوانید هرچه بیش‌تر از این جهان چشم‌نواز لذت برد، سازندگان تنوعی بسیار عالی از ماشین‌ها را برایتان تدارک دیده‌اند که رانندگی با هرکدام، حس و حال منحصربه‌فردی دارد. از نحوه هدایت ماشین گرفته تا صدای ماشین‌ها کاملا متفاوت از هم‌است. گزینه‌های متعدد شخصی‌سازی هم مزید بر علت می‌شوند تا لذت بیش‌تری از رانندگی با آن‌ها ببرید. 

در کنار این جزییات دیوانه‌وار که در جهان و ماشین‌های Forza Horizon 5 به‌کار‌ ر‌فته ، بازی چه از حیث ارائه یک بخش داستانی با انواع و اقسام کارها و چه در زمینه یک بخش چندنفره رقابتی عالی کار‌ می‌کند. در یک کلام ، کافی است تا اندکی علاقه‌مند سبک ریسینگ باشید، تا ساعت‌های بسیار طولانی غرق محتوایی شوید که پلی‌گراند گیمز برایتان تدارک دیده‌است. به‌لطف تمام این ویژگی‌ها، Forza Horizon 5 در نهایت بهترین بازی سال ۲۰۲۱ است.

اینستاگرام آوانو
تلگرام آوانو

مطالب مرتبط:


نویسنده: تیم تحریریه آوانو
مقاله: بهترین بازی های سال 2021

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

1 دیدگاه در “‍ معرفی بهترین بازی های سال 2021 ، 10 بازی محبوب سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه