مقالات

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی
اگرچه هنوز سینمای ایران در برخی ژانرها مانند جنایی ، ترسناک و رازآلود هنوز فیلم قابل قبولی ارائه نکرده است اما در مقابل بازار برخی از ژانرهای فیلم های سینمایی ایرانی مانند عاشقانه و اجتماعی گرم است و همچنان میتواند علاقمندان و مخاطبان خود را به سینما بکشاند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا لیستی از بهترین فیلم های ایرانی عاشقانه برای شما آماده کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تبلیغات

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

از نظر شما بهترین فیلم عاشقانه ایرانی کدام است ؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی آشنا کنیم.

اگرچه هنوز سینمای ایران در برخی ژانرها مانند جنایی ، ترسناک و رازآلود هنوز فیلم قابل قبولی ارائه نکرده است اما در مقابل بازار برخی از ژانرهای فیلم های سینمایی ایرانی مانند عاشقانه و اجتماعی گرم است و همچنان میتواند علاقمندان و مخاطبان خود را به سینما بکشاند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم. تا لیستی از بهترین فیلم های ایرانی عاشقانه برای شما آماده کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

1- هامون اثر داریوش مهرجویی

هامون
هامون

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی را با معرفی یک شاهکار شروع میکنیم. فیلم هامون ساخته داریوش مهرجویی نه تنها یک شاهکار در ژانر عاشقانه است. بلکه یکی از بهرتین فیلم های سینمای ایران با بازی زنده یاد خسرو شکیبایی نیز محسوب میشود. داستان درباره مردی به نام حمید هامون است که با همرش مهشید زندگی میکند. اگرچه در ابتدا زندگی این زوج با عشق و علاقه آغازمیشود اما در ادامه مشکلات آنها بیشتر شده. و حتی کاراشان به کتک کاری هم میرسد. اما با این وجود حمید همچنان عاشق مهشید است. و راضی به طلاق دادن او نیست. از طرفی هامون مشغول نوشتن یک مقاله با هنوان عشق و ایمان نیز است.

2- باران اثر مجید مجیدی

باران
باران

باران تنها یک فیلم سینمایی ساده نیست بلکه از چنان داستان برخوردار است. و آنقدر پر قدرت احساسات انسانی را به تصویر میکشد. که به یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی تبدیل شده است. فیلم درباره پسری به نام لطیف است که در یک ساختمان نیمه کاره مشغول به کار میکند. ورود رحمت ، پسر یکی از کارگران افغان که زخمی شده است. باعث میشود تا لطیف کار راحت خود را از دست بدهد. رحمت جثه سبکی دارد و انجام کارها برایش مشکل است. بعد از مدتی لطیف متوجه میشود که رحمت در واقع یک دختر است و باران نام دارد. لطیف عاشق باران میشود و از هیچ کاری برای او دریغ نمیکند اما سرنوشت به گونه ای دیگر رقم میخورد.

3- شب های روشن اثر فرزاد موتمن

شب های روشن
شب های روشن

برخی از فیلم های عاشقانه ایرانی ، زمانی رنگ و بوی دیگری به خود گرفتند. که از داستان های ملل الهام گرفته شدند. فرزاد موتمن ، سال 1381 شب های روشن را با الهام از کتاب شب های روشن فئودور داستایوفسکی ، ساخت. داستا درباره مردی است که یک استاد دانشگاه منزوی است که شب ها به پرسه در خیابان ها و کوچه ها مشغول است. شبی بر اثر اتفاق ، دختری را از دست چند جوان مزاحم نجات میدهد و همین موضوع باعث شروع آشنایی آنها با هم میشود. شب های روشن نه تنهای یکی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرای بلکه جزو بهترین آثار فرزاد موتمن نیز محسوب میشود.

4- شهر زیبا اثر اصغر فرهادی

شهر زیبا
شهر زیبا

شهر زیبا دومین فیلم بلند اصغر فرهادی است. اصغر فرهادی ، کارگردانی است. که پرداختن به مضمانی احساسی انسان را بیشتر ترجیح میدهد. به همین دلیل پیوند خوردن داستان ساده عاشقانه با اتفاقی پرتنش. یک داستان گیرا و جذاب خلق میکند. داستان درباره زنی جوان به نام فیروزه است. که به دلیل اعتیاد از شوهرش جدا شده است. برادر فیروزه به جرم قتل در زندان است و قرار است او را اعدام کنند. فیروزه به دنبال گرفتن رضایت و آزاد کردن برادرش از زندان است. از طرفی اعلا ، دوست اکبر ، بردار فیروزه هم با او همراه میشود اما آیا داستان عاشقانه آنها پایان خوشی دارد؟

5- لیلا اثر داریوش مهرجویی

لیلا
لیلا

لیلا اثر داریوش مهرجویی ، یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی است. داستان درباره زوج جوانی به نام لیلا و رضا است که بعد از مدتی آشنایی با هم ازدواج میکنند. اما متوجه میشوند که لیلا نمیتواند بچه دار شوند. این موضوع برای رضا اهمیت چندانی ندارد اما مادر رضا ، لیلا را تحت فشار قرار میدهد تا لیلا راضی شود رضا با زنی دیگر ازدواج کند.

6- سنتوری اثر داریوش مهرجویی

سنتوری
سنتوری

سنتوری داستان پسری به نام علی از یک خانواده مذهبی است. که با وجود مخالفت خانواده اش با موسیقی به نواختن سنتور مشغول است. در یکی از اجراهایش ، با دختری به نام هانیه آشنا و ازدواج میکند. اما پس از مدتی زندگی عاشقانه و شیرین آنها با دیوی سیاه به نام اعتیاد پیوند میخورد. و به مرز نابودی کشیده میشود.

7- سرخ پوست اثر نیما جاویدی

سرخپوست
سرخپوست

سرخ پوست ساخته نیما جاویدی ، یکی دیگر از فیلم های عاشقانه ایرانی است. که در ژانر معمایی و رازآلود نیز دسته بندی میشود. این فیلم توانست برنده چند سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر باشد. داستان در یک زندان در سال 1346 میگذرد. که به دلیل نزدیکی با فرودگاه ، دستور تخلیه سریع آن صادر شده. در همین حین ، رئیس زندان متوجه میشود یکی از زندانیان به نام سرخ پوست ، از زندان فرار کرده است. سرگرد نعمت جاوید ، رئیس زندان ، که موقیعت خود را در خطر میبیند ، تصمیم به پیدا کردن زندانی فراری میگیرد. از طرفی میداند که راه فراری ندارد و هنوز در زندان است. در مقابل سوسی کریمی ، که یک مددکار اجتماعی است وارد زندان میشود و به جاهد میگوید که حکم سرخ پوست به طرز مشکوکی از حبس به زندان تغییر کدره است.

8- در دنیای تو ساعت چند است ؟ اثر صفی یزدانیان

در دنیای تو ساعت چند است
در دنیای تو ساعت چند است

در دنیای تو ساعت چند است ، یکی از بهترین و دلنشین ترین فیلم های عاشقانه سینمای ایران است که با موسیقی دلنشین و شنیدنی اش ، داستان زنی جوان به نام گلی را روایت میکند که پس از سالها از فرانسه به زادگاه خود در رشت برگشته است. از طرفی فرهاد که یکی از آشنایان گلی است در تمام این ساها ، عاشق گلی بوده و از مادر او مراقبت میکرده است. اما گلی حتی او را به خاطر نمی آورد. یکی از نکات جالب توجه در این فیلم ، حضور زری خوشکام مادر لیلا حاتمی و همسر مرحوم عل حاتمی ، پس از سالها در این فیلم است.

9- چند متر مکعب عشق اثر جمشید محمودی

چند متر مکعب عشق
چند متر مکعب عشق

یکی از غمگین ترین فیلم های عاشقانه ایرانی ، چند متر مکعب عشق است. که با همکاری ایران و افغانستان ساخته شده است. فیلم درباره جوانی به نام صابر است که عاشق دختری افغان به نام مرونا میشود اما زمانی که متوجه میشود خانواده مرونا قصد رفتن از ایران را دارند ، تصمیم میگیرد که درباره عشقس با پدر مرونا صحبت کند . این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در بخش نو را از آن خود کند.

10 – شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

شبی که ماه کامل شد
شبی که ماه کامل شد

شبی که ماه کامل شد ، جزو بهترین فیلم های عاشقانه سینما است که عده ای به دلیل داستان غم انگیز آن، از دیدن آن فراری هستند. داستان درباره دختری به نام فائزه است که از جنوب تهران همسر عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی ، یکی از اعضای گروهک تروریستی جندالله میشود. اما پس از مدتی با مهاجرت آنها به محل زندگی عبدالحمید ، سایه شومی زندگی شیرین آنها را به یک کابوس تبدیل میکند.

در این مقاله به معرفی برخی از بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی پرداختیم . به نظر شما بهترین فیلم عاشقانه ایرانی کدام است و جای کدام فیلم در این فهرست خالی است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

1 دیدگاه در “معرفی بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه