معرفی کتاب, مقالات

بهترین کتاب های ترسناک جهان

بهترین کتاب های ترسناک جهان

بهترین کتاب های ترسناک جهان
به مطاله کتاب های ترسناک علاقه دارید ؟ مطالعه کتاب های ترسناک هیجان شما را بالا میبرد و باعث می‌‌شود تلاش کنید با استفاده از قدرت تخیلتان راهی برای نجات شخصیت های داستان پیدا کنید. اگر از طرفداران ژانر ترسناک هستید یا به دنبال یک کتاب ترسناک خوب میگردید ، این مقاله را از دست ندهید و تا پایان همراه ما باشید تا شما را با فهرستی از بهترین کتاب های ترسناک آشنا کنیم.

تبلیغات

بهترین کتاب های ترسناک جهان

به مطاله کتاب های ترسناک علاقه دارید ؟ مطالعه کتاب های ترسناک هیجان شما را بالا میبرد و باعث می‌‌شود تلاش کنید با استفاده از قدرت تخیلتان راهی برای نجات شخصیت های داستان پیدا کنید. اگر از طرفداران ژانر ترسناک هستید یا به دنبال یک کتاب ترسناک خوب میگردید ، این مقاله را از دست ندهید و تا پایان همراه ما باشید تا شما را با فهرستی از بهترین کتاب های ترسناک آشنا کنیم.

احساس ترس و وحشت ، حس خاص و عجیبی است برای بسیاری از مردم ، وجود موجوداتی مانند هیولاهای مخوف ، ارواح سرگردان ، اشباح و قاتل های سریالی میتواند ترسناک باشد در حالی که ممکن است برای برخی دیگر از مردم این موضوع خنده دار باشد. در واقع نویسندگان در تلاش اند تا با نوشتن کتاب های ترسناک ، با این احساس ناشناخته انسانی بیشتر آشنا شوند.

کتاب های ترسناک دنیا

1- تسخیر عمارت هیل

تسخیر عمارت هیل
تسخیر عمارت هیل

اولین معرفی از این لیست را با کتابی از شرلی جسکون آغاز میکنیم. شرلی ، یکی از بهترین نیسندگان ژانر ترسناک در دنیا است. شاهکار این نویسنده The Haunting of Hill House نام دارد که در ایران با عناوینی مانند خانه زده ، خانه اشیاح و تسخیر عمارت هیل شناخته می‌شود. جکسون در این کتاب ، توانسته به خوبی فضای حاکم بر جو خانه را بر روی حالات روحی شخصیت ها به تصویر بکشد. داستان کتاب درباره زنی به نام النور ونس است که حساسیت عجیبی به موضوعات ماورائی دارد. او به همراه یک کارآگاه ، یک هنرمند و وارث عمارت هیل ، در تلاش است تا راز این عمارت سرد و خاکستری را پیدا کند. النور متوجه تغییر فضای خانه و وجود اشباحی در خانه میشود. مطالعه این کتاب ، برای مخاطبان یک تجربه دلنشین به حساب می آید.

2- آن

آن
آن

کتاب هایی که با محوریت کورکان نوشته میشوند معمولا از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. یکی از بهترین کتاب ها در این زمینه ، کتاب آن ، نوشته استیون کینگ ، استاد خلق ترس و وحشت است. اگر به دنبال کردن آثار کینگ علاقه مند باشید میدانید که هرکدام از این نوجوان آن در واقع نماد یک شخصیت انسانی است. هیولای این کتاب ، نیز یکی از بهترین شخصیت های ترسناک خلق‌شده در دنیای ادبیات است. دلقک ترسناکی که در واقع نماد بدترین و شیطانی ترین ویژگی های بشر است. شخصیت پردازی این دلقک بسیار مفهومی و عمیق کار شده و یکی از بهترین نقاط قوت این کتاب به حساب می آید. از نظر بسیاری از منتقدان تنها مشکل این کتاب ، پایان آن است که البته این موضوعه نباید به ارزش این کتاب آسبی وارد کند.

3- نفر درست را راه بده

نفر درست را راه بده
نفر درست را راه بده

به طور معمول آثاری که با محوریت خون آشام نوشته میشوند محکوم به شکست هستند. با این حال ، جان آژوید لینکویست ، نویسنده سوئدی ، اثری خلق کرد که توانست این طلسم را بشکند. داستان کتاب درباره نوجوانی به نام اسکار و همسایه عجیب و تازه او به نام الی است. اسکار در مدرسه مشکلات بسیاری دارد. او همواره مورد تمسخر و اذیت سایر دانش آموزان قرار میگیرد. از طرفی الی یک دختر باهوش ، رنگ پریده و کثیف است که فقط شب ها از خانه خارج میشود. الی در واقع تنها حامی اسکار است. کتاب در کنار تم ترسناکش ، درباره مفاهیم عمیقی مانند عشق و دوران بلوغ صحیت میکند.

4- جن گیر

جن گیر
جن گیر

اگر علاقمند به ژانر ترسناک باشید، پس حتما نام جنگیر را شنیده اید. فیلم جن گیر ، برخلاف سایر آثار اقتباسی توانست تا حد زیادی به منبع اصلی خود وفادار بماند. ویلیام پیتر بلنتی ، نویسنده این کتاب تواسنت با نوشتن فیلنمامه ای براساس کتاب، برنده جایزه اسکار شود. جن گیر یکی از بهترین کتاب های ترسناک دنیا است که به خوبی میتواند با تم ترسناک و رازآلود خود مخاطب را درگیر کند.

5- فرانکشتاین :

فرانکشتاین
فرانکشتاین

فرانشکتاین ، اثر مری شری، یکی از انقلابی ترین کتاب های ترسناک در دنیا به شمار می آید. جرقه خلق این کتاب در نوجوانی در ذهن شری زده شد. داستان درباره دانشمندی تنها به نام ویکتور فرانکشتاین است که دست به خلق یک موجود زنده میزند. ظاهر ترسناک و عجیب هیولا باعث میشود که مورد آزار و اذیت سایرین قرار بگیرد. این موضوع باعث میشود تا در نهایت ویکتور تصمیم به رها کردن هیولا بگیرد. شخصیت احساسی هیولا و جو خشک و ترسناک انسان ها باعث میشود که همواره مخاطب را با این سوال همراه کند که هیولای واقعی چه کسی است ؟.

6- درخشش

درخشش
درخشش

بسیاری از مخاطبان مدرن داستان مخوف خانواده تورنس و تعطیلات آن‌ها در هتل اوورلوک را با فیلم ماندگار استنلی کوبریک می‌شناسند. با این حال برداشت کوبریک از داستان کینگ، تفاوت‌های فراوانی با آن دارد؛ تفاوت‌هایی که منجر به نارضایتی کینگ از فیلم کوبریک شده‌ است.شاهکار افسانه‌ای استیون کینگ داستان نویسنده‌ای الکلی به نام جک تورنس را روایت کرده و دید مثبت‌تری به او، نسبت به فیلم دارد. جک با هدف بهبود شرایط زندگی خانواده خود، مسئولیت سرایداری هتلی دورافتاده را قبول می‌کند. با این حال هتل اوورلوک عمارتی زنده با تاریخی خشن است. این عمارت بیش از هر چیزی فرزند باهوش جک، دنی را خواسته و برای رسیدن به او زندگی خانواده تورنس را به جهنم تبدیل می‌کند. درخشش یکی ازکتاب های ترسناک جهان است؛ اثری که مطالعه آن برای مخاطب تجربه‌ای به‌یادماندنی را رقم خواهد زد.

7- بجه رزماری

بچه رزماری
بچه رزماری

آرا لوین، در سال 1967 ، کتاب ترسناک بچه رزماری را منتشر کرد و آن را به یکی از مهم ترین کتاب های ترسناک در دنیای ادبیات تبدیل کرد. یک سال پس از انتشار این کتاب ، یک اقتباس سینمایی موفق نیز از روی این کتاب توسط رومن پولانسکی ساخته شد که یکی از موفق ترین اقتباس های سینمایی به حساب می آید.

8- سکوت بره ها

دراکولا
دراکولا

در ادامه به یکی دیگر ازکتاب های ترسناک جهان میرسیم. نامی آشنا برای علاقمندان به داستان های ترسناک. سکوت بره ها، کتابی است نوشته توماس هیل که در سال 1988 منتشر شده است. این کتاب ، دومین کتاب از سه گانه دکتر هانیبال لکتر است که داستان رویایی دکتر لکتر با یک مامور FBI را نشان میدهد. 3 سال پس از نوشتن این کتاب ، یک اقتباس سینمایی موفق از روی این کتاب با بازی جودی فاستر و آنتونی هاپکینز ساخته شد که توانست برنده جایزه اسکار شود.

9- درآکولا

سکوت بره ها
سکوت بره ها

شاید بتوان دراکولا را یکی از مشهورترین نمادهای فرهنگ مدرن دانست. هنرمندان بسیاری با الهام از مخلوق نامیرای برام استوکر، دست به خلق فیلم‌ها، سریال‌ها، کتاب‌ها، بازی‌ها و موسیقی‌های ماندگار زده‌اند. البته استوکر را نمی‌توان خالق خون‌آشام‌ها دانست. این جان پولیدوری بود که در سال 1819 با کتاب درآکولا پای این موجودات ترسناک را به دنیای ادبیات باز کرد. دراکولا ژانر ترسناک را دستخوش تغییرات زیادی کرد. استوکر با ترکیب عناصر خشونت، وحشت و عاشقانه، داستانی درجه یک و الهام‌بخش نگاشت. این رمان ترسناک در زمان انتشار، علی‌رغم واکنش‌های بسیار مثبت منتقدان، محبوبیت چندانی پیدا نکرد. با این حال ماجرای غم‌انگیز دراکولا با گذر زمان جای خود را در میان فرهنگ عامیانه باز کرده است.

10- جعبه پرنده

جعبه پرنده
جعبه پرنده

آخرین کتاب از فهرست کتاب های ترسناک را جعبه پرنده به خود اختصاص داده است. این کتاب در سال 2014 توسط جاش ملرمن نوشته شد. از این کتاب یک اقتباس سینمایی نیز در سال 2018 به همین نام تولید شده است. خلاصه داستان درباره زن جوانی است که در تلاش است به همراه دو فرزند کوچکش از دست هیولایی مرموز فرار کند. هیولایی مرموز که هرکس به چشمام او نگاه کند میمیرد. داستان کتاب در سه خط زمانی روایت میشود و کتاب دارای فلش بک های متعدد است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه