راهنمای خرید, راهنمای خرید تجهیزات گرمایشی, مقالات

راهنمای خرید حوله خشک کن

راهنمای خرید حوله خشک کن

راهنمای خرید حوله خشک کن
وله خشک کن را می توان از کاربردی ترین بخش های سیستم گرمایشی امروزی دانست ، این دستگاه در اصل نوعی رادیاتور است با طراحی ( نصب روی دیوار) که به منظور خشک کردن لباس ، حوله و رفع رطوبت حمام به کار میرود

تبلیغات

راهنمای خرید حوله خشک کن

راهنمای خرید حوله خشک کن

حوله خشک کن را می توان از کاربردی ترین بخش های سیستم گرمایشی امروزی دانست ، این دستگاه در اصل نوعی رادیاتور است با طراحی ( نصب روی دیوار) که به منظور خشک کردن لباس ، حوله و رفع رطوبت حمام به کار میرود.در مقاله راهنمای خرید حوله خشک کن قصد داریم مدل های مختلف حوله خشک کن را از نظر طرح ، مدل ، نوع کاربری و جنس ساخت بررسی کنیم و بهترین نوع این حوله خشک کن را معرفی کنیم.

کاربرد های حوله خشک کن

کاربرد های حوله خشک کن

در این بخش به مهمترین کاربرد های حوله خشک کن حمام خواهیم پرداخت تا با بررسی آن ها در تصمیم گیری برای خرید به شما بیشتر کمک شود.

خشک کردن حوله و لباس ها

یکی از اصلی ترین کاربرد های حوله خشک کن حمام خشک کردن سریع لباس و حوله است که در زندگی آپارتمانی و با وجود مشکلاتی مانند کمبود جا بسیار کاربردی خواهد بود ، در کنار این مورد باید به جلوگیری از بوی نم و میکروب زدایی لباس ها و حوله ها نیز در این روش اشاره کرد.

گرمکردن محیط حمام و از بین بردن رطوبت

گرم‌کردن حمام یکی دیگر از کاربرد های مهم حوله خشک کن است. از بین بردن رطوبت زیاددر حمام باعث جلوگیری از ایجاد قارچ ها ، کپک ها ، نم گرفتگی دیوار ها و رسوب گرفتگی روی شیر آلات می‌شود. روشن ماندن حوله خشک کن ، در مدت زمان کوتاهی رطوبت حمام را از بین میبرد. البته امکان روشن نگه داشتن حوله خشک کن به صورت بیست و چهار ساعته و استفاده از آن به عنوان رادیاتور گرمایشی وجود دارد.

انواع حوله خشک‌کن از نظر جنس بدنه

انواع حوله خشک‌کن از نظر عملکرد

حوله خشک کن ها از نظر عملکرد به دو دسته برقی (Electric) و هیدرونیک (Hydronic)  تقسیم می شوند .

حوله خشک کن های برقی (Electric)

این نوع حوله خشک کن های برقی یا الکتریکی به صورت مستقل از سیستم گرمایشی منزل و با استفاده از المنت های گرمایشی ، گرما ایجاد میکند . نصب ساده ، احتاج‌نداشتن به پکیج گرمایشی و توان گرمایشی بالا را می توان جمله مزایای این سیستم نامبرد. بیشترین حرارت تولید شده توسط این نوع حوله خشک‌کن ۱۰۰ تا ۱۵۰ وات‌ است.

حوله خشک کن های هیدرونیک (Hydronic)

حوله خشک‌کن های هیدرونیک با استفاده از سیستم چرخش آبگرم تهیه‌شده از پکیج و با لوله کشی کار می‌کند. این نوع محصول برای نصب به لوله کشی متصل به سیستم گرمایشی نیاز دارد. از مزایای استفاده از این نوع حوله خشک کن کمتر شدن مدت زمان گرم شدن حمام نسبت به حوله خشک کن برقی است.

نکنه مهم در استفاده از حوله خشک کن برقی وجود خطر شوک الکتریکی است ، که باید در نصب موارد ایمنی مانند رعایت فاصله ۱۸۰ متری تا وان ، دوش و یا شیر آب اشاره نمود

تنواع حوله خشک‌کن از نظر جنس بدنه

رایج ترین نوع حوله خشک کن از نظر جنس بدنه نوع آلمینیومی است که به علت قیمت مناسب بسیار مقرون به صرفه می باشد ، نوع دیگر حوله خشک کن نوع شیشه ای آن است که نسبت به وزن آلمینیومی وزن کمتری دارند و گرما را به طور یک نواخت در سطح لوله ها پخش کند.

حوله خشک کن های شیشه ای از شیشه مقاوم در برابر حرارت ، ضربه ، رسوب و خوردگی به ساخت می شوند

حوله خشک کن های استیل نوع دیگر این محصولات هستند که علاوه بر گرمایش تأثیر زیادی در زیبایی محیطی دارند البته این حوله خشک کن ها وزن زیادی دارند و نسبت به دو نوع دیگر آنها دردسر بیشتری دارد.

انواع حوله خشک‌کن از نظر عملکرد

نکات مهم انتخاب و خرید انواع حوله خشک‌کن

با توجه به مقاله ی راهنمای خرید حوله خشک کن باید به چه نکاتی در هنگام خرید توجه کرد ؟

حوله خشک کن هیدرونیکی یا برقی : باید توجه داشته باشید حوله خشک کن های هیدرونیکی به سیستم گرمایشی مرکزی نیازمند است اگر سیستم گرمایشی مرکزی ندارید بهترین انتخاب حوله خشک کن برقی است.

نسبت ابعاد حوله خشک‌کن به مساحط حمام : در هنگام خرید باید توجه داشت ابعاد حوله خشک‌کن در میزان گرمایش حمام تأثیر دارد. در هنگام انتخاب و خرید باید به پارامتر های کارشناسی که توسط شرکت تولید کننده ارائه شده توجه داشت.

بهترین برند حوله خشک کن : داشتن خدمات مناسب ، پشتیبانی ، راهنمایی و ارائه خدمات کارشناسی و گارانتی با کیفیت میتواند گزینه ی مهم و تاثیرگذار در خرید حوله خشک کن باشد.

ابعاد حوله خشک کن

به عنوان مثال جدول پایین توسط شرکت بوتان جهت اطلاع و راهنمایی مشتریان ارائه شده :

برای حمامی با مساحت ۴.۵ تا ۶ متر مربع، ابعاد مطلوب عبارتند از: ۵۰×۵۰, ۵۰×۴۰ و ۵۰×۶۰.

اگر مساحت اتاق از ۶ تا ۸ متر مربع متغیر باشد، دستگاه باید دارای ابعاد: ۴۰×۶۰، ۵۰×۶۰ یا۶۰×۶۰ باشد.

برای حمامی با مساحت ۷.۵ تا ۱۱ مترمربع، محصولی از ۴۰×۸۰ سانتی متر، ۵۰×۸۰ و۶۰×۸۰ مناسب است.

اگر فضای اتاق ۵/۹ تا ۱۴ مترمربع باشد، یک لوله کشی به ابعاد ۴۰×۱۰۰ سانتی متر،۵۰×۱۰۰ و یا۶۰×۱۰۰ مناسب است.

اگر اتاق بزرگتر از ۱۴ متر مربع باشد، یکی از این گزینه ها انتخاب می شود: ۴۰×۱۲۰، ۵۰×۱۲۰، ۶۰×۱۲۰ و یا ۸۰×۱۲۰.

شما با مطالعه مقاله راهنمای خرید حوله خشک کن تفاوت بین حوله خشک کن ها را متوجه خواهید شد و با انواع آن آشنا می شوید. این مقاله برای انتخاب بهترین برند حوله خشک کن مناسب برای شما بسیار کمک کننده خواهد بود

مطالب مرتبط:


نویسنده: تیم تحریریه آوانو
مقاله: راهنمای خرید حوله خشک کن

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

1 دیدگاه در “راهنمای خرید حوله خشک کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه