معرفی غذا, مقالات

معرفی چند نوشیدنی محبوب برپایه اسپرسو

معرفی چند نوشیدنی محبوب برپایه اسپرسو

معرفی چند نوشیدنی محبوب برپایه اسپرسو

معرفی چند نوشیدنی محبوب برپایه اسپرسو

اگر علاقمند به کافئین یا قهوه باشید، اسپرسو یکی از محبوب ترین قهوه ها برای شما است. نوشیدنی های برپایه اسپرسو، نوشیدنی‌هایی هستند که با دستگاه کاپوچینو ساز تولید می‌شوند و جزء اصلی همه آنها قهوه، شیر بخار داده و کف می‌باشد.

تنها تفاوت اصلی آنها در میزان اسپرسو، شیر یا کفی است که در آنها استفاده میشود. امروز با صتک نیوز همراه باشید تا شما را با چند نوشیدنی محبوب که بر پای اسپرسو هستند، آشنا کنیم.

نوشیدنی های بر پایه اسپرسو
نوشیدنی های بر پایه اسپرسو

اسپرسو ( Espresso)

ساده ترین حالت نوشیدنی اسپرسو است که تنها شامل یک شات اسپرسو در فنجان میشود. این نوشیدنی که اسپرسو یا SHORT BHACK  نیزخوانده می‌شود. ساده ترین، مهم ترین و اساس نوشیدنی های برپایه اسپرسو است.

دابل اسپرسو (Double espresso)

این نوشیدنی تریبی از دو شات اسپرسو یا به نوعی دو فنجان اسپرسو میباشد.

ماکیاتو کوتاه (short macchiato)

این نوشیدنی از لحاظ شباهت، بسیار به اسپرسو شبیه میباشد. با این تفاوت که از مقداری شیر بخارداده و کف برای ملایم‌کردن طعم تند اسپرسو استفاده می‌شود. این نوشیدنی در هر کشوری به شیوه های مختلفی تهیه میشود اما روش سنتی آن به این شرح است که :

یک شات اسپرسو به همراه کمی شیر بخار داده‌شده و کف که روی آن می‌ماند.

ماکیاتو بلند (Long macchiato)

این نوشیدنی همانند ماکیاتو کوتاه بوده و به همان صورت تهیه میشود با این تفاوت که برای تهیه کردن آن از دو شات اسپرسو درون فنجان استفاده میکنند.

ریسترتو (Ristretto )

این نوشیدنی نوعی شات اسپرسو است. با این تفاوت که مقدار آب استفاده‌شده در آن کمتر بوده که در نهایت قهوه حالتی غلیظ تر و تیره تر دارد. برای تهیه کردن این نوع اسپرسو، یک شات قهوه استاندارد را با نصف آبی که برای اسپرسو معمولی استفاده میشود ترکیب کنید و قبل از زرد شدن قهوه ، دستگاه را خاموش کنید

آمریکانو (Americano)

این نوع نوشیدنی که به آن long black   گفته می‌شود ترکیبی از آب داغ به همراه یک شات اسپرسو که از روی آب داغ گرفته شده‌است. برای تهیه این نوع نوشیدنی، ۳/۲ لیوان را از آب داغ پر کنید و بر روی آب داغ یک شات اسپرسو بریزید.

کافه لاته ( coffe latte)

این نوع نوشیدنی یکی از محبوب ترین نوشیدنی های برپایه اسپرسو است. این نوع نوشیدنی به سبب دارا بودن شیر بخار داده بیشتر نسبت به سایر نوشیدنی ها، دارای طعم شیرینتری‌است. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه یک سوم فنجان را با اسپرسو پرکرده و سپس یه آن شیر بخار داده اضافه کنید.

کاپوچینو ( cappuccino)

این نوشیدنی شباهت بسیاری به نوشیدنی لاته دارد با این تفاوت که دارای کف بیشتری است و بر روی آن از پودر شکلات استفاده میشود. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه یک شات اسپرسو بگیرید، درون آن شیر بخار داده بریزید و ۲ الی ۳ سانتی متر آن را با کف پر کنید. در انتها نیز به آن پودر شکلات رنده شدن اضافه کنید.

اسپرسو

فلت وایت ( flat white )

پیشینه این نوشیدنی به نیوزلند باز میگردد و از لحاظ شباهت بسیار به کاپوجینو نزدیک است با این تفاوت که روی آن کف یا شکلات ندارد. برای تهیه این نوشیدنی یک شات اسپرسو بگیرید و آن را با مقداری شیر بخار داده بدون کف ترکیب کنید.

پیکولو لاته (piccolo latte)

این نوع نوشیدنی درواقع نوعی اسپرسو است‌که با طعم شیر و کف ملایم تر شده‌ست. با دو روش این نوشیدنی را میتوانید تهیه کنید، یک با شات اسپرسو و دیگری با شات ریسترتو. مقداری شیر و کف را با یک شات یا دو شات اسپرسو ترکیب کنید.

موکا (mocha)

این نوشیدنی ترکیبی از کاپوچینو و هات چاکلت میباشد. به این صورت که برای تهیه این نوشیدنی یک شات اسپرسو تهیه کنید سپس یک قاشق پودر شکلات به آن اضافه کنید و آن را با شیر مخلوط کرده و روی آن کف بگذارید

آفوگاتو (AFFOGATTO)

این دسر خوشمزه یکی از محبوب ترین دسر ها در فصل تابستان به شمار می آید که از ترکیب بستنی وانیلی و یک شات قهوه اسپرسو تهیه میشود.

اینستاگرام آوانو
تلگرام آوانو

مطالب مرتبط:
نهار امروز غذای های یونانی


نویسنده: تیم تحریریه آوانو
مقاله : معرفی چند نوشیدنی محبوب برپایه اسپرسو

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

1 دیدگاه در “معرفی چند نوشیدنی محبوب برپایه اسپرسو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو