معرفی فیلم و سریال, مقالات

معرفی بهترین فیلم های انگیزشی

معرفی بهترین فیلم های انگیزشی

معرفی بهترین فیلم های انگیزشی

معرفی بهترین فیلم های انگیزشی

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بهترین فیلم های انگیزشی در دنیای سینما آشنا میکنیم. کنفوسیوس ( فیلسوف مشهور چینی ) جمله ای معروف دارد که میگوید افتخار در سقوط کردن نیست، بلکه افتخار واقعی در هر بار خیزش بعد از سقوط است.

همیشه همراه شدن با روایت های زندگی افراد مختلف و دیدن فراز و فرودهای آنها در زندگی بر روی پرده سینما برای بینندگان جذاب بوده. حتما تاکنون برای شما هم پیش‌آمده که به دنبال تحقق رویا و هدفی هستید و بعد از هر بار تلاش با شکست مواجه می‌شوید. این مواقع حتما انسان های نیز پیدا میشوند که انرژی شما را کاهش و فاز منفی بدهند.

در این مواقع تماشای تلاش های افراد مختلف در زندگی میتواند انگیزه و دلگرمی خوبی برای شما باشد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با 10 فیلم برتر انگیزشی در سینما آشنا کنیم.

10- تئوری همه چیز

تئوری همه چیز

برای علاقه مندان به دنیای علم و فیزیک، نام استیون هاوکینگ یک نام آشنا و مشهور است فیزیک دان معروفی که با وجود ناتوانی جسمی که داشت توانست به کمک هوش خارق العاده و نبوغ خلاق ناپذیرش علم فیزیک را چند پله بالاتر برد.فیلم تئوری همه چیز به داستان زندگی استیون هاوکینگ، همسر اون جین وایلد ، شروع بیماری او ، آشنایی و ازدواج او میپردازد.

فیلم تنوری همه چیز، توانست نگاه مثبت منتقدان را از آن خود کند و نمره مثبتی نیز از تماشاگران دریافت کند. تئوری همه چیز، فیلمی زیبا و تکان دهنده در ژانر انگیزشی، عاشقانه است که تماشای آن میتواند منبع دلگرمی بسیاری برای شما باشد.

9- در جستجوی خوشبختی

در جستجوی خوشبختی

فیلم در جستجوی خوشبختی ، داستان زندگی مردی به نام کریس گاردنر است که برای فروش اسکنرهای پزشکی به همراه لیندا و پسر کوچکش کریستوفر، در سان فرانسیسکو شرایط سختی را طی میکند. کریس که نمیتواند شرایط مالی خود را کنترل کند، خانه خود را از دست میدهد و لیندا نیز او را ترک میکند. در ادامه فیلم ، ما شاهد تلاش های کریس برای پیدا کردن کار و شغلی با درآمد مناسب و پدری کردن برای پسرش هستیم.

در جستجوی خوشبختی اگر چه در ارائه اولیه اش چندان موفق عمل نکرد و مورد توجه منتقدان قرار نگرفت اما با داستان الهام بخش و پایان شیرینش میتواند تا مدتها در ذهن بیننده باقی بماند.

8- انجمن شاعران مرده

انجمن شاعران مرده

انجمن شاعران مرده، داستان چند دانش آموزان سال اولی کالج به نام چارلی، تاد، نیل، فاکس، ریچارد و استیون است. تاد و نیل زیر نظر خانواده سخت خود قرار دارند که دلشان میخواهد فرزندشان وکیل یا پزشک شود. اما از طرفی تاد علاقه دارد که نویسنده شود. اما همه چیز با ورود معلم جدید زیان انگلیسی ( جان کتینگ) نغییر میکند. کیتنگ که با دیدگان خاص خود به مسئله علم و آموزش نگاه می‌کند و نگرش خاص خود را به جستجوی علم و هنر در خارج از فرمول های کتاب دارد، باعث به وجود آمدن مسیری خاص در زندگی هر کدام از دانش جویان می‌شود.

فیلم انجمن شاعران مرده، با نمره فوق العاده ای که توانست ،از منتقدان بگیرد و داستان الهام بخش خود، بدون شک یکی از بهترین فیلم های انگیزشی است که تا مدتها میتواند در ذهن شما باقی بماند.

7- یک ذهن زیبا

یک ذهن زیبا

فیلم داستان زندگی مردی به نام جان نش را دنبال می‌کند که به خاطر هوش و نبوغ خارق‌العاده خود، به عنوان استاد دانشگاه‌برگزیده شده‌است. نش با آلیشیا که یکی از دانشجویانش است ازدواج میکند و زندگی او وارد مرحله تازه ای میشود. اما ورود یک مامور مخفی سیا و درخواست او برای بازگشایی کدهای سری و اتفاقات جدیدی که در ذهن نش رخ می‌دهد، باعث به وجود آمدن اتفاقات عجیبی درزندگی اش می‌شود. یک ذهن زیبا، یکی از بهترین فیلم هایی است که توانست با دریافت نمره مثبت از تماشاچیان و منتقدان به یکی از ماندگار ترین آنها نیز تبدیل شود.

6- راکی

راکی

فیلم های ورزشی از جمله ورزش بوکس، همیشه جایگاه ویژه ای در لیست فیلم های انگیزشی داشته اند. یکی از بهترین فیلم های ژانر ورزشی و انگیزشی در تاریخ سینما، فیلم راکی است . که هم توانست سکوی پرتاب سیلوستر استالونه به دنیای بازیگری باشد. و هم با کسب نمره مثبت از منتقدان یکی از مهم ترین و بهترین فیلم ها در تاریخ شینما به شمار میآید.

فیلم راکی داستان بوکسری را دنبال میکند به نام راکی بالبوآ که از قهرمانی بازمانده است. سرانجام این ورزشکار موفق میشود  با قهرمان سنگین وزن جهان آپولو کرید مسابقه دهد. زندگی راکی دگرگون‌شده و وارد مرحله جدیدی می‌شود. حالا راکی باید تمام تلاش خود را بکند تا بتواند کرید را شکست دهد.

بهترین فیلم های انگیزشی

5- 127 ساعت

127 ساعت

چه چیز میتواند سفر تک نفره شما را با اختلال مواجه کند؟ گیر کردن در یک بهمن، گم کردن وسایل، تمام شدن غذا و آب یا گیر گردن دستتان بین دو سنگ عظیم الجثه. کدام میتواند برای شما ترسناک تر باشد.

داستان فیلم 27 ساعت، درباره مرد کوهنوردی است که به تنهایی به کوهنوردی میپردازد. او در یکی از سفرهایش درون دره ای پرتاب می‌شود و حین افتادن دستش بین دو سنگ بزرگ گیر می‌کند. اکنون سفر رالستون با یک چالش بزرگ مواجه می‌شود او باید راهی برای نجات خود از مرگ پیدا کند. فیلم 127 ساعت ، یک داستان واقعی‌است که در ژانر درام، انگیزشی و بیوگرافی‌ساخته شده‌ است. که توانست با کسب نمره خوب از سوی منتقدان به یک پیشنهاد خوب برای آخر هفته نیز تبدیل شود.

4- دست نیافتنی ها

دست نیافتنی ها

دست نیافتنی ها، داستان نوسنده ای فرانسوی‌ به نام فیلیپ‌است که در اثر حادثه ای از گردن به پایین فلج‌شده. فیلپ که حالا به مردی بد اخلاق و منزوی تبدیل‌شده، به دنبال یک پرستار برای خود می‌گردد. او با یک جوان به نام دریس آشنا میشود. مرد جوانی که در اثر زندگی سخت خود و رفتن به زندان به فردی پحته تبدیل شده‌است. جدا از داستان الهام بخش و جذاب این فیلم، تقابل فیلیپ و دریس، موقعیت های خنده دار و جالبی برای بیننده را نیز به وجود می آورد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

3- شلاق

شلاق

اگ به دنبال تماشای فیلمی پر از هیجان و سراسر انگیزه هستید، تماشای فیلم شلاق را از دست ندهید. داستان درباره جوانی به نام اندرو نیمن است که به دنبال تبدیل شدن به یکی از بهترین نوازنده های درام، نزد یکی از بهترین اساتید موسیقی به نام فلچر میرود. در کمال ناباوری، فلچر او را میپذیرد.

تمام طول فیلم شاهد تحقیرها و رنج هایی هستیم که فلچر برای شاگردانش در نظر میگیرد و مدام این سوال را در ذهن بیننده به وجود می آورد که کارهای فلچر از سر دلسوزی است یا برای تحقیر شاگردانش این کار را میکند ؟

فیلم توانست با عملکرد موفق خود در گیشه، و کسب نمرات خوب از منتقدان، به یکی از جذاب ترین فیلم ها در ژانر انگیزشی تبدیل شود.

2- فارست گامپ

فارست گامپ

فارست گامپ ، داستان زندگی مردی به همین نام است. مردی ساده دل که تمام زندگی او در جنی، دوست کودکی اش و مادرش خلاصه میشود. فارست به صورت کاملا ناخواسته افتخار آفرینی میکند. او در جنگ ویتنام با نجات مجروحان زیادی، مدال افتخار کسب میکند و با رئیس جمهور دیدار میکند. از طرفی جنی روزگار سختی را میگذراند. او که آرزوی خوانندگی را در سر میپرود . با انتخاب های اشتباه ، تمام جوانی خود را تلف کرده است. نگرش فارست به دنیا و داستان زندگی او سبب خلق قصه ای زیبا و تاثیرگذار در قلب مخاطب میشود. فارست گامپ یکی از شاهکارهای تاریخ سینما است. که توانست با کسب نظر مثبت منتقدان و کسب جوایز متعدد به یکی از مهم ترین فیلم های تاریخ سینما تبدیل شود.

1- رستگاری در شاوشنگ

رستگاری در شاوشنگ

در نهایت میرسیم ، به قله فهرست بهترین فیلم های انگیزشی تارخ سینما. رستگاری در شائوشنگ، داستان زندگی مردی به نام اندرو دوفرین است که به جرم قتل همسر خود به حبس ابد محکوم شده است و این در حالی است که اندرو کاملا بیگناه است و بر اثر اشتباه به زندان افتاده است.

تجربه همنشینی او با زندانی به نام رد ، که با تجربه و خردمند است و نگرش متفاوت اندی به دنیای زندان باعث میشود تا بیننده شاهد فیلمی سرشار از امید و انگیزه باشد.اگر چه فیلم نتوانست در گیشه موقعیت خوبی کسب کند اما کسب نمره مثبت منتقدان و داستان  الهام بخش خارق العاده اش کافی بود تا به یکی از بهترین فیلم های ژانر انگیزشی و شاهکارهای سینما تبدیل شود.




مطالب مرتبط:
انیمیشن مینیون ها پرفروش ترین انیمیشن امسال شد
نقد سریال هجوم
مورد انتظار ترین سریال های خرداد ماه

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بهترین فیلم های انگیزشی در دنیای سینما آشنا میکنیم. کنفوسیوس ( فیلسوف مشهور چینی ) جمله ای معروف دارد که میگوید افتخار در سقوط کردن نیست، بلکه افتخار واقعی در هر بار خیزش بعد از سقوط است.

1 دیدگاه در “معرفی بهترین فیلم های انگیزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو