خبر های تازه, مقالات

اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان

اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، شرکت های دانش بنیان و خلاق. را یکی از مهمترین دلایل رشد وخلق ثروت، افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال در کشور دانسته. و با اشاره به آسیب هایی که در طی دو ماه اخیر به این شرکت ها. وارد شده است، از لزوم اجرای. برنامه هایی برای جبران وضع. و تسهیلات حمایتی از کسب و کارهای اینترنتی تاکید کرده است. دکنر فیروزآبادی همچنین در ادامه سخنان خود افزود.:

در دو ماه اخیر فعالیت شماری از کسب‌وکارهایی که از بستر اینترنت. و فضای مجازی برای ارائه خدمات و محصولات خود استفاده می‌کردند. با مشکلاتی مواجه شده است. در همین راستا دولت با تدوین و ابلاغ آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی تلاش می‌کند. خسارت‌های ناشی از اختلالات اینترنت را برای این کسب و کارها به حداقل برساند. و فضایی را فراهم کند که آن‌ها بتوانند. با بهره‌گیری حداکثری از زیرساخت‌ها و بسترهای داخلی و پایدار، نقش موثری در توسعه اقتصاد و اشتغال داشته باشند.

بنابر همین هدف، صندوق نوآوری و شکوفایی. دست به انجام اقداماتی. در همین راستا زده است. تا بتوانند با کمک آنها به شرکت های دانش بنیان و خلاق در این زمینه کمک کند. به همین دلیل این صندوق تصمیم به پرداخت. تسهیلات به این شرکت ها تا سقف 10 میلیارد تومان گرفته است. این تسهیلات. به شرکت هایی داده میشود. که در یکی از موضوعات «پلتفرم‌های کاربردی و کسب‌وکاری»، «نرم‌افزارهای محتوامحور»، «آموزش مجازی» یا «صنعت بازی‌‌های اینترنتی» فعالیت دارند یا بازاریابی و فروش محصولات آن‌ها ازطریق پلتفرم‌های خارجی فعالیت داشته باشند.

دکتر فیروز آبادی همچنین درباره نحوه پرداخت این تسهیلات نیز افزود: این تسهیلات برای هر شرکت مبلغ 10 میلیارد تومان خواهد بود و به صورت یکجا پرداخت خواهد شد. بازپرداخت آن نیز 12 ماهه میباشد.

دکتر علی وحدت رئیس هیئت مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی.، در خصوص مقدار این تسهیلات. اعلام کردند: تسهیلات درنظر گرفته شده. برای هر شرکت، معادل 6 برابر مجموع هزینه های حقوق و دستمزدی است که طبق بیمه نامه مردادماه 1401 اعلام کرده اندو. وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: برای شرکت‌های دانش‌بنیان این تسهیلات تا سقف یک میلیارد تومان به‌طور مستقیم توسط صندوق نوآوری و شکوفایی اعطا خواهد شد و شرکت‌هایی که میزان تسهیلات آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان باشد، برای دریافت تسهیلات از محل منابع اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی به شبکه بانکی معرفی خواهند شد.

طبق گفته رئیس هیئت عامل. صندوق نوآوری و شکوفایی.، ملاک تشخیص آسیب‌دیدگی این شرکت‌ها، کاهش حداقل ۲۰ درصدی. تعداد نصب، کاربر فعال، میزان بازدید یا ترافیک داده. آن‌ها در مهر ۱۴۰۱ نسبت به مرداد ۱۴۰۱ است و این تسهیلات شامل شرکت‌هایی می‌شود که دارای سوابق فروش هستند و فروش سال ۱۴۰۰ آن‌ها کمتر از ۵۰ میلیارد تومان باشد.

منبع تأمین و اعطای این تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری است که با نرخ ۹ درصد و با حداقل تضامین و وثایق مورد نیاز و ازطریق بانک‌های همکار صندوق با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌شود. همچنین، شرکت‌ها باید ۶ ماه پس از تاریخ دریافت تسهیلات نسبت به بازپرداخت آن اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، شرکت های دانش بنیان و خلاق. را یکی از مهمترین دلایل رشد وخلق ثروت، افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال در کشور دانسته. و با اشاره به آسیب هایی که در طی دو ماه اخیر به این شرکت ها. وارد شده است، از لزوم اجرای. برنامه هایی برای جبران وضع. و تسهیلات حمایتی از کسب و کارهای اینترنتی تاکید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو