راهنمای خرید تصفیه آب, مقالات

نشانه های تعویض فیلتر اشتباه

نشانه های تعویض فیلتر اشتباه

نشانه های تعویض فیلتر اشتباه
از مهمترین موارد در سلامتی آب و عمر دستگاه تصفیه آب، تعویض به موقع فیلتر های دستگاه تصفیه است که باید در زمانهای تعیین شده و توسط افراد متخصص و مجرب صورت گیرد. اگر در این مقاله با ما همرا باشید می توانید به راحتی فیلتر دستگاه را خودتان تعویض کنید .با ما همراه باشید.

تبلیغات

نشانه های تعویض فیلتر اشتباه

از مهمترین موارد در سلامتی آب و عمر دستگاه تصفیه آب، تعویض به موقع فیلتر های دستگاه تصفیه است که باید در زمانهای تعیین شده و توسط افراد متخصص و مجرب صورت گیرد. اگر در این مقاله با ما همرا باشید می توانید به راحتی فیلتر دستگاه را خودتان تعویض کنید .با ما همراه باشید.

برای خرید فیلتر تصفیه آب ارزان تر از همه جا اینجا کلیک کنید

نحوه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

در ابتدا سعی کنید حتما تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب توسط نمایندگان شرکت انجام شود. تا با خیال آسوده از رعایت اصول تعویض فیلتر از آب شرب سالم استفاده کنید. اما امکان دارد در شرایطی نیاز باشد این کار را خودتان انجام دهید. ابتدا باید جایگاه هر فیلتر را بدانید .ساده ترین کار این است که با انجام به ترتیب هر فیلتر را جایگزین همان نوع از فیلتر نمایید. به عبارتی تمام فیلترهای دستگاه تصفیه آب مشخصات و تفاوت های بسیار دارند. اگر هر فیلتر را به ترتیب با نوع مشابه اش تعویض کنید دیگر دچار اشتباه و سردر گمی نمی شوید.

نکته مهم این که اتصالات را به همان صورت اولیه جا به جا نمایید. همیشه اولین فیلتر از جنس الیاف است با رنگ سفید مانند اسفنج متراکم و همیشه در اولین هوزینگ قرار میگیرد و هر دو سر این فیلتر یک شکل بوده و تفاوتی ندارد چگونه در محفظه یا هوزینگ خود قرار بگیرد.

نحوه تعویض فیلتر مرحله اول

برای تعویض فیلترهای پایین دستگاه یا همان فیلترهای پیش تصفیه باید محفظه و یا هوزینگ آن ها را با یک آچار باز کرد. این فیلترها درون یک پوسته قرار دارند. با باز کردن پوسته، فیلتر را می توان خارج کرد. آچار را از زیر به دور محفظه انداخته و با فشار دست به سمت عقربه های ساعت بچرخانید. آنگاه باز می شود. اکنون شما توانسته اید فیلتر مرحله اول یا همان PP را باز کرده و تعویض نمایید.

دقت داشته باشید که فیلتر مرحله اول را از هر قسمت که درون محفظه بگذارید فرقی ندارد و در واقع قسمت بالا و پایین آن یکی است. فراموش نکنید قبل از قراردادن فیلتر در جایش حتما سلفون آن را در آورده و توجه کنید که آنرا با سلفون درون محفظه نگذارید.

نحوه تعویض فیلتر مرحله اول

نحوه تعویض فیلتر مرحله دوم

در تعویض فیلتر مرحله دوم، در ابتدا فیلتر را از سلفون خارج کرده و درون محفظه می گذاریم. فیلتر مرحله دوم داری ورودی و خروجی است. ورودی یا بالای فیلتر یک عدد واشر پهن دارد ولی در انتهای آن واشر ندارد. محلی که واشر پهن ندارد باید درون محفظه قرار بگیرد و قسمت واشر دار باید از سمت بالای فیلتر دیده‌شود.

نحوه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

تعویض فیلتر مرحله سوم

فیلتر مرحله سوم دارای جنسی الیافی است و ورودی و خروجی هم ندارد.

کربن گیری و هواگیری از محفظه

پس از قرار دادن فیلترها در جای خود، حال وقت آن رسیده‌است که از فیلترها کربن‌گیری و هواگیری از محفظه فیلترها شود. به دلیل کوتاهی شلنگ دستگاه تصفیه آب باید با یک ظرف 4 لیتری انجام دهید. سرشلنگ را داخل ظرف بگذارید و دستگاه تصفیه آب را روشن نمایید و آب دستگاه را باز کرده و متوجه می‌شوید که آبی سیاه رنگ پس از اندک زمانی همراه با هوای اضافه درون فیلترها از شلنگ بیرون آمده و خارج می‌شود.

پس از انجام تمامی مراحل سپس دستگاه را خاموش کرده تا جریان آبی که در شلنگ وجود دارد متوقف شود. ورودی مخزن تصفیه را در صورت بسته‌بودن ببندید و سیستم راه اندازی شود.

نکات مهم زمان تعویض فیلترهای تصفیه آب

در تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب عواملی دخیل است که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • مقدار مصرف دستگاه
  • گذشت زمان بعد از اولین استفاده از دستگاه تصفیه
  • کیفیت آب ورودی به دستگاه
  • کیفیت فیلتر

تعویض فیلتر مینرال و پست کربن

تعویض فیلتر پست کربن و مینرال با فیلترهای مراحل قبلی فرآیندی متفاوت هستند. در فیلترهای مراحل ۱ تا ۴، یک هوزینگ نگه دارنده ی فیلتر وجود دارد که با باز نمودن آن، فیلتر را می توانستیم تعویض کنیم. اما در مرحله ی ۵ و ۶ دستگاه تصفیه آب، هوزینگ وجود ندارد و فیلتر به طور کامل با یک محفظه ی پلاستیکی یک پارچه اش باید تعویض شود. این عمل به آسانی و با خارج کردن صورت می گیرد.

چند نکته مهم در ارتباط با نحوه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

  1. عمر فیلتر در مرحله دوم و سوم به طور متوسط 6 ماه است. که البته به کیفیت آب مصرفی هم بستگی دارد. هرگاه به رنگ قهوه ای درآمد، زمان تعویضش فرا رسیده است.
  2. بهتر است که همیشه از فیلترهای مرغوب استفاده کنید. این نکته بسیار اهمیت دارد.
  3. بعد از تعویض فیلتر امکان تغییر رنگ آب به رنگ شیری است. چند ثانیه منتظر بمانید تا مشکل برطرف شود. جای نگرانی نیست و برطرف می شود.
  4. برای تعویض فیلترها فقط به یک آچار مخصوص باز کردن هوزینگ نیاز است که معمولا روی تمام دستگاه ها وجود دارد.

آموزش ویدئویی تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب

مشکلات تعویض نکردن به موقع فیلترها

اگراین فیلترها به موقع تعویض نشوند به طور حتم دو مشکل را بوجود می آورند. اول با انباشته شدن الودگی درون آن فیلتر دیگر قادر به جذب آلودگی نیست و از این مرحله به بعد ذرات الوده اشباع درون فیلتر به آب خروجی از فیلتر اضافه می شود. در واقع آب خروجی از فیلتر الوده و بی کیفیت تر از آب ورودی است. مورد دوم این است که با تاخیر در زمان تعویض فیلتر احتمال کیپ شدن و گرفتگی منافذ فیلتر بیشتر می شود در نتیجه فشار زیادی به پمپ یا موتور دستگاه وارد آمده و در مواردی باعث سوختن و از کار افتادن پمپ شده است و نیز فشار آب ورودی به فیلتر ممبران کمتر می شود و عملا دیگر تصفیه انجام نمی گیرد

مشکلات تعویض نکردن به موقع فیلترها

بهتر است که تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب توسط نمایندگان شرکت انجام گیرد و با خیال آسوده از رعایت اصول تعویض فیلتر از آب شرب سالم استفاده کنید. ممکن است که در مواقعی  نیاز باشد این کار را خودتان انجام دهید. ابتدا باید جایگاه هر فیلتر را بدانید .ساده ترین کار این است که با انجام به ترتیب هر فیلتر را جایگزین همان نوع از فیلتر نمایید. بهتر است که برای حفظ کیفیت آب و سلامتی خودتان تعویض فیلترها به موقع انجام شود.

نویسنده تیم تحریریه آوانو بخش مقالات تخصصی

نشانه های تعویض فیلتر اشتباه

مطالب مرتبط:
عمر مفید فیلتر تصفیه آب چقدر است ؟
نشانه های تشخیص فیلتر تصفیه آب مرغوب
فیلتر ممبران چیست

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

2 دیدگاه در “نشانه های تعویض فیلتر اشتباه

  1. علی رباعی گفت:

    تعویض فیلتر اشتباه می تونه واقعا خطرناک باشه برای سلامتی مرسی از سایت خوبتون و آموزش هاتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه