گردشگری, مقالات

جاذبه های دیدنی ژاپن

جاذبه های دیدنی ژاپن

جاذبه دیدنی ژاپن
بازدید از جاهای دیدنی ژاپن آرزوی افراد زیادی از سراسر جهان است؛ بخصوص آن دسته از کسانی‌که در دنیای انیمه‌های ژاپنی، بارها ژاپن جدید و قدیم را زندگی کرده‌اند. بسیاری از افرادی که برای اولین بار به ژاپن سفر می‌کنند از اینکه این کشور کوچک آسیایی و یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در زمینه‌ی صنعت، دارای تاریخی پربار است که قدمت آن به هزاران سال قبل باز می‌گردد، شگفت‌زده می‌شوند.

تبلیغات

جاذبه های دیدنی ژاپن

بازدید از جاهای دیدنی ژاپن آرزوی افراد زیادی از سراسر جهان است؛ بخصوص آن دسته از کسانی‌که در دنیای انیمه‌های ژاپنی، بارها ژاپن جدید و قدیم را زندگی کرده‌اند. بسیاری از افرادی که برای اولین بار به ژاپن سفر می‌کنند از اینکه این کشور کوچک آسیایی و یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در زمینه‌ی صنعت، دارای تاریخی پربار است که قدمت آن به هزاران سال قبل باز می‌گردد، شگفت‌زده می‌شوند.

بدون شک سال‌ها پیش از آن‌که شگفت‌انگیزترین کلیساهای اروپا ساخته شود، معابد شینتو (Shinto) و معابد بودایی ژاپن در این کشور ساخته شده بودند و با طراحیِ زیبای‌شان گردشگران و زائران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کردند.

به‌علاوه، این کشور در زمینه‌ی مهارت و تجارت به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کرده بود؛ از صنایع دستیِ چینی و سرامیکی گرفته تا پارچه‌های بی‌نظیر ابریشم. بسیاری از بناهای باارزش تاریخی آن علی‌رغم جنگ و بلایای طبیعی همچنان حفظ و برخی از آن‌ها پس از تخریب بازسازی شده‌اند؛ بنابراین سفر به ژاپن یک ماجراجویی به یادماندنی خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 10 جاذبه دیدنی ژاپن بیشتر آشنا کنیم.

کوه فوجی

کوه فوجی
کوه فوجی

بدون تردید کوه فوجی (Fuji) شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌ دیدنی ژاپن است. این کوه همچنین با ارتفاع ۳,۷۷۶ متر عنوان بلندترین قله‌ی این کشور را به خود اختصاص داده است و نواحی گسترده‌ای از جنوب تا شرق ژاپن را در برمی‌گیرد. فوجی از توکیو که بیش از ۱۰۰ کیلومتر از آن فاصله دارد قابل رویت است. این کوه قرن‌هاست که در هنر و ادبیات ژاپن گرامی داشته می‌شود. کوه فوجی در سال ۲۰۱۳ به فهرست میراث جهانی یونسکو افزوده شد.

کوه فوجی بخشی از پارک ملیِ فوجی هاکونه ایزو (Fuji Hakune Izu) است و هر تابستان بیش از  ۱ میلیون نفر از آن بالا می‌روند تا از روی قله به تماشای غروب آفتاب بنشینند. برخی از گردشگران کوه‌نوردی خود را از پایه‌ی کوه آغاز می‌کنند، در حالی‌که بیشتر کوه‌نوردان از میانه‌ی راه یعنی از ایستگاه پنجم راهیِ مسیر می‌شوند. برای برخی تماشای کوه از فواصل دور یا از داخل قطار سریع‌السیر به اندازه‌ی کافی جذاب است.

توکیوی امپراطوری

قصر امپراطوری توکیو
قصر امپراطوری توکیو

قصر امپراطوری توکیو (Imperial Palace)، معروف‌ترین بنای تاریخی توکیو است. این قصر با باغ‌هایی که قدمت آن به قرن هفدهم باز می‌گردد و با دیوارها و خندق‌ها احاطه شده است، یکی از جاذبه‌هایی است که باید حتما در سفر به پایتخت ژاپن از آن دیدن کنید. خانواده‌ی سلطنتی ژاپن هنوز در این قصر زندگی می‌کنند و بیشتر نقاطِ آن قابل بازدید نیست اما با این وجود می‌توانید از نقاط دیگر قصر و محوطه‌ی زیبای آن بازدید کنید.

زمانی‌که در محوطه‌ی باغ قدم می‌زنید، می‌توانید مناظر جذابی را تماشا کنید. پل نیجوباشی (Nijubashi) که به داشتن بازتاب زیبا معروف است ازجمله این مناظر جذاب است. به‌علاوه، گردشگران می‌توانند با شرکت در تورهای برنامه‌ریزی شده به باغ هیگاشی گیوئن (Higashi Gyoen) و دیگر نقاطی که به روی عموم باز هستند، بروند.

یکی دیگر از جاهای دیدنی توکیو، محله‌ی تجاری گینزا (Ginza) است که محل برگزاری نمایش‌های کابوکی (Kabuki) و محل قرارگیری سالن تئاتر کابوکی زا (Kabuki za) است. سالن شیمباشی اِنبوجو (Shimbashi Enbujo) از دیگر مکان‌های فرهنگی این محله به شمار می‌رود که می‌توانید در آن شاهد نمایش‌های بونراکو (Bunraku) و رقص‌های آزوما اودوری (Azuma Odori) باشید.

پارک یادمان صلح هیروشیما

پارک یادمان صلح هیروشیما
پارک یادمان صلح هیروشیما

از وحشت بمباران اتمی هیروشیما در طی جنگ جهانی دوم در آگوست سال ۱۹۴۵ نمی‌توان چیزی گفت اما گفتنی‌ها از تلاش‌های این شهر برای زنده نگه داشتن یاد قربانیان اولین حمله‌ی اتمی جهان و مهم‌تر از همه صلحی که از آن زمان تاکنون در هیروشیما وجود دارد، زیاد است.

هر سال بیش از ۱ میلیون نفر از هیروشیما بازدید می‌کنند. خیلی از این گردشگران از کشورهای مختلف به این شهر می‌آیند. پارک یادمان صلح هیروشیما (Hiroshima Hieva Kinen Koen) در مرکز انفجار اتمی شهر قرار گرفته است، که زمانی یکی از شلوغ‌ترین نقاط هیروشیما بود. این پارک دارای بناهای یادبود و موزه‌های زیادی درباره‌ی این حادثه‌ی تاریخی است. علاوه‌بر باغ‌ها و پارک‌ها با شکوفه‌های رنگارنگ گیلاس، جاذبه‌های دیگری مانند موزه‌ یادمان صلح (Peace Memorial Museum) با نمایشگاه‌های متعدد در رابطه با صلح جهانی در این پارک وجود دارد. گور نمادین (تهی‌گور) و آتش صلح (Memorial Cenotaph and the Flame of Peace) و گنبد بمب اتمی (Atom Bomb Tomb) که ویرانه‌های یک ساختمان اداری در مرکز انفجار اتمی است، از دیگر جاذبه‌های این پارک هستند.

کیوتوی تاریخی

کیوتوی تاریخی
کیوتوی تاریخی

کیوتوی دوست‌داشتنی، یکی از پربازدیدترین شهرهای ژاپن است. این شهر یکی از معدود شهرهای جهان است که در دوران جنگ جهانی دوم، آسیب جدی ندید. این شهر با خیابان‌های قدیمی و معماری‌ فوق‌العاده‌اش سالانه بیش از ۱۰ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. کیوتو از بیش از ۱۰۰۰ سالِ پیش که خاندان سلطنتی در آن سکونت داشتند، تغییر چندانی نکرده است. در همان زمان هم کیوتو مهم‌ترین مرکز فرهنگی ژاپن بود و امروزه میراث این کشور را با موزه‌ها و گالری‌های هنری بی‌شمار زنده نگه داشته است.

در هرکدام از این موزه‌ها و گالری‌ها آثار هنری باارزشی چون مجسمه‌ها و نقاشی‌ها نگه‌داری می‌شوند. از جاذبه‌های معماری بوداییِ کیوتو می‌توان به معابد بی‌شمار این شهر اشاره کرد. از این معابد ۳۰ معبد هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر بناهای تاریخی کیوتو می‌توان از عمارت طلایی یا کینکاکو جی (Kinkaku ji)، که به نمای خارجی طلایی‌اش شهرت دارد، نام برد. فراموش نکنید که از قلعه‌ نیجو، یک دژ قدیمی که قدمت آن به قرن هفدهم باز می‌گردد، دیدن کنید. این قلعه هنوز دیوارها، برج‌ها و خندق‌ها، دروازه‌ی زیبا و طراحی داخلی باشکوهش را حفظ کرده است.

قصر سلطنتی کیوتو یا کیوتو گوشو (Kyoto gosho) که در سال ۷۹۴ میلادی ساخته شد، یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی کیوتو به‌شمار می‌رود. در نهایت باید بدانید که سفر به کیوتو بدون بازدید از باغ بامبوی آراشیاما (Arashiyama) کامل نمی‌شود. در این باغ که تنها چند دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد، می‌توانید درختان بامبوی بلند و زیبایی را ببینید.

جزیره زیارتی ایتسوکوشیما

جزیره زیارتی ایتسوکوشیما
جزیره زیارتی ایتسوکوشیما

برای رسیدن به جزیره‌ی میاجیما (Miyajima) تنها کاری که باید انجام دهید این است که از هیروشیما مسافتی کوتاه را با قایق طی کنید. این جزیره به عنوان جزیره‌ی زیارتی ژاپن هم شهرت دارد. میاجیما در خلیج هیروشیما قرار گرفته است و ۳۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. آن‌چه باعث شهرت این جزیره شده است، معبد ایتسوکوشیما (Itsukushima) است. این معبد شینتو در قرن هشتم به احترام دختران خدای باد یعنی سوسانو (Susanoo) ساخته شد.

بیشتر ساختمان‌های معبد توسط ستون‌ها بالای سطح آب نگاه داشته شده‌اند. این معبد در زمان جزر و مد، زیبایی شگفت‌انگیزی پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد ساختمان معبد، به‌خصوص دروازه‌ی شناور یا او توری (O Torii) روی آب شناور هستند. ساختمان‌های معبد که از طریق پل‌ها و راهروها به یکدیگر متصل شده‌اند، مکان‌هایی شگفت‌انگیز برای گشت‌وگذار هستند. تالار هوندِن (Honden)، تالار پیشکش یا هِیدن (Heiden)، تالار نیایش یا هایدِن (Haiden) و تالار سِنجوکاکو (Senjokaku) از جمله دیدنی‌های این معبد هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این معبد استیجِ نمایشِ آن است. گردشگرانی که از این معبد بازدید می‌کنند، می‌توانند شاهد اجراهای موزیکال و رقص‌های سنتی باشند. محوطه‌ و باغ‌های معبد هم از زیبایی خاصی برخوردار هستند و گوزن‌های وحشی و انواع پرندگان زیبا را می‌توانید در آن‌ها مشاهده کنید.

نارا، شهر معبد

نارا، شهر معبد
نارا، شهر معبد

نارا (Nara) قرن‌ها قطب فرهنگی ژاپن محسوب می‌شد. در شهر نارا بناهای تاریخیِ فراوانی در کنار گنجیه‌های ملی باارزش و آثار هنری به‌چشم می‌خورد. علاوه‌بر خیابان‌های تاریخی، معابد قدیمی زیادی ازجمله معبد کوفوکو جی (Kofuku ji)، یکی از هفت معبد بزرگ نارا که قدمت آن به قرن هفتم باز می‌گردد، در این شهر وجود دارد.

یکی دیگر از معابد معروف نارا که در قرن هشتم ساخته شد، معبد تودای جی (Todai ji) یا معبد بزرگ شرق به دلیل مجسمه‌ی برنزی بزرگ بودا یا دایبوتسو (Daibutsu) که در سال ۷۴۹ میلادی در این معبد بنا شد، شهرت زیادی دارد.

در تودای جی دروازه‌ی بزرگ جنوبی یا ناندایمون (Nandaimon) دیده می‌شود. این سازه‌ی دوطبقه بر روی ۱۸ ستون قرار گرفته است. دو مجسمه‌ی نیو (Nio) به ارتفاع ۸ متر از ورودی معبد و تالار بودای بزرگ، بزرگ‌ترین سازه‌ی چوبی در جهان، حفاظت می‌کنند.

قلعه اوزاکا

قلعه اوزاکا
قلعه اوزاکا

قلعه‌ی اوزاکا در سال ۱۵۸۶ توسط جنگجو و سیاستمدار ژاپنی، تویوتومی هیدِیوشی (Toyotomi Hideyoshi)  بنا شد. این قلعه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین قلعه در سراسر کشور است. از آن زمان تاکنون این قلعه بارها تخریب و بازسازی شده، اما ساختار کنونی آن مربوط به سال ۱۹۳۱ است. برج اصلیِ ۵ طبقه به ارتفاع ۴۲ متر که بر روی یک سنگ ۱۴ متری بنا شده است، جزئیات جالبی از تاریخچه‌ی قلعه و شهر را به نمایش می‌گذارد.

سعی کنید حتما از طبقه‌ی بالای قلعه دیدن کنید تا شاهد منظره‌ی شگفت‌انگیزی از شهر اوزاکا باشید. این منظره هنگام غروب خورشید زیبایی دوچندانی پیدا می‌کند. معبد هوکوکو (Hokoku) یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که در پارک قلعه‌ی اوزاکا قرار گرفته است. معروف‌ترین معبد اوزاکا یعنی معبد شینتنو جی (Shintenno ji) که قدمت آن به سال ۵۹ میلادی باز می‌گردد از دیگر جاذبه‌هایی است که می‌توانید در سفر به اوزاکا از آن بازدید کنید.

این معبد که به عنوان اولین معبد بوداییِ ژاپن شناخته می‌شود،ارای یک پاگودای ۵ طبقه با چندین بنای دیگر ازجمله عمارت طلایی کوندو (Kondo) است که مجسمه‌ها و نقاشی‌های بی‌نظیر، سالن سخنرانی یا کودو (Kodo) و یک راهروی زیبا که ۳ دروازه‌ی عمارت را به یکدیگر متصل می‌کند را در خود جای داده است.

قلعه فوکوکا و فستیوال‌ های باستانی شهر

قلعه فوکوکا
قلعه فوکوکا

یکی از نمونه‌های بارز خانه‌های زیبای روی تپه که شوگون‌ها و حاکمان شهر آن‌ها را ترجیح می‌دادند، قلعه‌ی فوکوکا (Fukuoka) است. اگر از فوکوکا بازدید می‌کنید حتما سری به این قلعه بزنید. این قلعه زمانی بخشی از یک مجموعه‌ی وسیع بود که حدود ۴۷,۰۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده بود. این قلعه‌ی زیبا هنوز هم با مساحت و موقعیت قرارگیری‌اش که روبه رودخانه‌ی نارا (Nara) است، همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هر سال در فوکوکا رویدادها و فستیوال‌های متعددی برگزار می‌شود. جشن هاکاتا گیون یاماکاسا (Hakata Gion Yamakasa)، یک جشن ۷۰۰ ساله است که هر سال در ماه جولای به مدت ۲ هفته برگزار می‌شود. این جشن میلیون‌ها گردشگر را از سراسر کشور به این شهر جذب می‌کند.

مردم با لباس‌های خاص و زیبا در رژه‌های رنگارنگ و مسابقات سنتی شرکت می‌کنند. این شهر دارای جاذبه‌های مدرن هم است؛ شهر کانالیِ هاکاتا (Hakata) شهری است که در دل شهر اصلی ساخته شده است و مغازه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های نمایش زیادی را در خود جای داده است.

ساپورو در هوکایدو

ساپورو در هوکایدو
ساپورو در هوکایدو

در شمالی‌ترین جزیره‌ی ژاپن یعنی هوکایدو (Hokkaido)، شهر ساپورو با جاذبه‌ها و سرگرمی‌های فراوان انتظار گردشگران را می‌کشد. ساپورو به عنوان بزرگ‌ترین شهر این جزیره، قطب فعالیت‌های فرهنگی به‌شمار می‌رود و هرسال رویدادها و فستیوال‌های زیادی را در این شهر  می‌بینیم. به‌علاوه اساپورو دارای سبک آشپزی متمایز، تاریخچه‌ی غنی تئاتر و نمایش، موزه‌های متعدد، گالری‌ها و پارک‌ها است.

قسمت پایین شهر ساپورو بسیار جذاب است. در مرکز این بخش می‌توان اودوری پارک (Odori Park)، یک محوطه‌ی بزرگ و سرسبز که گردش در آن بسیار جذاب است را پیدا کنید. از همین نقطه می‌توانید به جاذبه‌های دیگری چون برج تلویزیونی ساپورو و تراموای هوایی شهر سر بزنید.

تلکابین کوه مویوا (Moiwa) شما را به بالاترین ایستگاه می‌رساند. از این نقطه می‌توانید شاهد منظره‌ی شگفت‌انگیزی از شهر باشید. این منظره هنگام شب از زیبایی خاصی برخوردار است. پیست اسکی کوه مویوا یکی از مقاصد محبوب گردشگری در فصل زمستان است؛ به‌خصوص از سال ۱۹۷۲، زمانی‌که المپیک زمستانی در این شهر برگزار شد. اگر در فصل زمستان به ساپورو سفر می‌کنید، حتما از فستیوال برف ساپورو دیدن کنید. این فستیوال هر سال در ماه فوریه برگزار می‌شود و میزبان بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده است.

معبد آتسوتا در ناگویا

معبد آتسوتا در ناگویا
معبد آتسوتا در ناگویا

معبد آتسویا (Atsuta) در قلب شهر ناگویا، مهم‌ترین معبد شینتو در ژاپن به‌شمار می‌رود. این معبد هر سال میزبان بیش از ۵ میلیون بازدیدکننده است. این مکان مذهبی که در قرن اول ساخته شد به دلیل اینکه محل نگه‌داری شمشیر افسانه‌ای کوساناگی (Kusanagi)، یکی از سه گنجینه‌ی مقدس ژاپن است، شهرت زیادی دارد. هونگو (Hongu)، زیارتگاه اصلی این معبد که توسط دیوارهایی احاطه شده است، از جاذبه‌های آن محسوب می‌شود.

هونگو محل نگه‌داری نقاشی‌های قدیمی و جدید، آثار سرامیکی، جواهرات و ماسک‌های سنتی است. زمانی‌که در ناگویا به سر می‌برید، حتما از قلعه‌ی ناگویا دیدن کنید. این قلعه‌ی باشکوه که در سال ۱۶۱۲ ساخته شد دارای یک برج ۴۸ متری است که به دلیل داشتن دو دلفین طلاکاری شده،، موزه‌ی قلعه که محل نگه‌داری گنجینه‌های هنری از کاخ قدیمی است و منظره‌ی فوق‌العاده‌ای که از شهر و دشت نوبی (Nobi) به نمایش می‌گذارد، شهرت زیادی دارد.

جاذبه های دیدنی ژاپن

مطالب مرتبط:
10 مکان دیدنی ایران در فصل زمستان
خانه ی تیزنو ها در دزفول
آشنایی با کت های دزفول
بازار قدیم دزفول
آبشار شوی دزفول

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه