راهنمای خرید, راهنمای خرید تصفیه آب, مقالات

راهنمای خرید مخزن تصفیه آب

مخزن تصفیه اب

راهنمای خرید مخزن تصفیه آب

مخزن تصفیه آب یکی از مهمترین و حیاتی ترین اجزا و قطعات تصفیه آب به شمار می آید. از طرفی علاوه بر اینکه این وسیله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما متاسفانه اهمیت چندان زیادی به کیفیت و سلامت آن داده نمیشود. مخزن تصفیه آب وظیفه نگهداری آب تصفیه شده و خالص را دارا است. اگر درون مخزن آلودگی و میکروبی وجود داشته باشد. ممکن است باعث آسیب رسیدن به کیفیت و سلامت آب تصفیه شده شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع مخزن تصفیه اب، نکات مهم زمان خرید و تمامی نکاتی که زمان مراقبت از آن باید بدانید، بیشتر اشنا کنیم.

نحوه عملکرد مخزن تصفیه آب

نحوه عملکرد مخزن تصفیه آب

قبل از اینکه شما را با برخی از بهترین انواع مخزن تصفیه آب آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به نحوه عملکرد مخزن تصفیه آب. پوسته و قسمت درونی مخزن، از دو بخش تیوب مانند تشکیل شده است. بخش اولیه آن که محل نگهداری آب تصفیه شده است. بخش دوم آن یک لایه انعطاف پذیر است که عموما از فشار هوا پر شده است. هر بار که کاربر اقدام به استفاده از آب مخزن میکند، لایه دومی با ایجاد فشار هوا، موجب خروج سریع آب از مخزن میشود. سپس دستگاه دوباره آب خارج شده را با جدید جایگزین میکند.

انواع مخزن تصفیه آب خانگی

تنوع بالای مخزن تصفیه اب خانگی درون بازار باعث شده، تا انواعی از مخزن وجود داشته باشد. برخی از مخزن های تصفیه آب دارای بدنه فلزی و برخی دیگر نیز دارای بدنه پلاستیکی هستند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مخزن های تصفیه آب خانگی موجود در بازار میپردازیم.

مخزن تصفیه آب تانک پک تایوان

مخزن تصفیه آب تانک پک

مخزن تصفیه اب خانگی تانک پک، یکی از بهترین و باکیفیت ترین مخزن های تصفیه آب خانگی در بازار است. این مخزن دارای بدنه پلاستیکی باکیفیت است. قسمت جداره داخلی این مخزن، استیل بوده و همین موضوع باعث شده تا از رشد باکتری جلوگیری نماید. این مخزن، دارای گنجایش 4 گالنی میباشد که معادل 10 تا 12 لیتر اب است. از این مخزن میتوانید برای انواع دستگاه های تصفیه آب اسمزمعکوسی با فناوری RO استفاده نمایید.

مخزن تصفیه آب خانگی بدنه فلزی

مخزن تصفیه آب بدنه فلزی

یکی دیگر از بهترین مخزن های تصفیه اب خانگی، مخزن تصفیه آب بدنه فلزی هستند. این نوع مخزن ها، دارای دو لایه هستند که لایه بیرونی آنها از جنس فلز باکیفیت است. این مخزن ها به سبب دارا بودن بدنه خارجی فلزی، از دوام و کیفیت بیشتری نسبت به سایر مخزن های پلاستیکی نیز برخوردار هستند و در اثر ضربه دچار شکستگی نمیشوند. حجم این مخزن ها، 4 گالن بوده که معادل 10 الی 12 لیتر آب است.

مخزن تصفیه آب خانگی Ipack

مخزن تصفیه آب خانگی iPACK

مخزن های Ipack یکی از دیگر از بهترین و پرطرفدارترین مخزن های تصفیه اب خانگی در بازار هستند. این مخزن های دارای بدنه پلاستیکی بوده و در دو نوع 12 و 15 لیتری در بازار موجود هستند. نکته قابل توجه در این نوع از مخزن،قابل تعویض بودن قسمت داخلی و تیوب آن است.

انواع مخزن تصفیه آب نیمه صنعتی

مخزن تصفیه آب نیمه صنعتی تانک پک

نیاز به استفاده از دستگاه تصفیه آب تنها متخص به کاربردهای خانگی نیست و برای بسیاری از مشاغل و دستگاه های نیمه صنعتی نیز، از دستگاه تصفیه اب استفاده میشود. دستگاه های تصفیه آبی که کاربرد نیمه صنعتی دارند، نیاز به مخزن بزرگتری نیز با حجم گنجایش آب بیشتر برای استفاده را نیز دارا هستند. یکی از بهترین مخزن های تصفیه اب نیمه صنعتی در بازار، مخزن 20 گالن تانک پک است. ظرفیت گنجایش این مخزن، 20 گالن بوده و ساختار آن به نحوی است که بیشتر فضای درونی آن را فشار هوا تشکیل داده است. این مخزن یکی از بهترین انواع مخزن های نیمه صنعتی پلاستیکی در بازار هستند که میتوانند تا ظرفیت 80 لیتر آب را ذخیره کنند.

نکات مهم مراقبتی هنگام استفاده از مخزن تصفیه آب

بهتر است هر سال مخزن خود را شستشو دهید.

عمر مفید مخازن سه ساله است. اگر بعد از سه سال متوجه شدید که مخزن شما با مشکل مواجه است، بهتر است آن را نزد سرویسکار ببرید تا در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

حتما بعد از نصب، یکبار مخزن دستگاه را پر و خالی کنید تا کامل شستشو شود.

مخزن های دستگاه تصفیه اب تحت عنوان فشار هوا کار میکنند. این موضوع حتی با وجود قطع برق نیز رخ میدهد. اگر مدتی است فشار مخزن تصفیه اب شما کم شده است، بهتر است آن را نزد یک تکنسین برده و از او بخواهید تا مخزن شما را بررسی کند.

حتما به موقع فیلترهای دستگاه تصفیه آب خود را تعویض کنید تا از بروز بوی نامطبوع و آلودگی در مخزن خود جلوگیری نمایید.

بهتر است زمان هایی که قصد رفتن به مسافرت های بیش از دو روز را دارید، آب درون مخرن را خالی کرده تا آب بوی نامطبوع نگیرد.

راهنمای خرید مخزن تصفیه آب

نکات مهم زمان خرید تصفیه آب

خرید مخزن تصفیه آب نکته مهمی است که به اندازه خرید دستگاه تصفیه آب اهمیت دارد. اگر مخزنی که خریداری میکنید از کیفیت کافی برخوردار نباشد، میتواند یک هزینه اضافی برای جیب شما و یک تهدید بزرگ برای سلامت شما محسوب شود. در ادامه به معرفی برخی از مهمترین نکاتی که زمان خرید مخزن تصفیه اب باید به آن توجه کرد میپردازیم.

جنس بدنه

دو نوع مخزن فلزی و پلاستیکی در بازار وجود دارد که معمولا در بین سایرین پر استفاده تر هستند. اینکه کدام یک بهتر است، بستگی به مکانی دارد که شما قصد استفاده از آن را دارید. درواقع اگر دستگاه و مخزن تصفیه اب شما در محلی قرار دارد که امکان ضربه و شکستگی بسیار زیاد است، بهتر است از مخزن هایی با بدنه های فلزی استفاده شود. در حالی که اگر جایی قرار دارید که امکان پوسیدگی و زنگ زدگی مخزن بسیار زیاد است. بهتر است که از مخزن هایی با بدنه پلاستیکی استفاده شود. بنابراین انتخاب اینکه کدام مخزن بهتر است، کاملا بستگی به محل و استفاده شما از آن دارد.

قیمت مخزن

جدا از بحث کیفیت و مواد به کار رفته در جنس مخازن، تنوع قیمتی نیز یکی دیگر از مهمترین نکاتی است. که باید زمان خرید به آن توجه کنید. وجود دلالان بسیار در بازار باعث شده تا مخازن بی کیفیت با قیمت های بسیار زیاد در بازار زیاد باشد. از این باید در خرید مخزن تصفیه اب وسواس بسیار زیادی به خرج دهید و حتما از فروشنده بخواهید که درباره کیفیت و مرغوبیت آن برای شما توضیح دهد.

ظرفیت مخزن دستگاه تصفیه آب

مخازن دارای ابعاد و ظرفیت های مختلفی هستند و استاندارد ترین مخزن برای مصارف خانگی و نیمه تجاری کوچک مخازن 4 گالن است. اما نکته ایی که باید به آن توجه کنید این است که ظرفیت مخزن آن چیزی نیست که توسط شرکت اعلام می شود و حتی برخی ظرفیت واقعی مخزن را نصف ظرفیت اعلامی از طرف شرکت می دانند. مثلا ظرفیت واقعی مخزن 4 گالن را حدود 2 الی 2.5 گالن باید دانست چرا که مقدار زیادی از حجم مخزن را هوا تشکیل می دهد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا نگاه کاملی داشته باشیم که نحوه کارکرد مخزن های تصفیه اب، انواع خانگی و نیمه صنعتی آنها و نکات و مراقبت های مهمی که لازم است در برابر آنها انجام دهیم. ممنون که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا توانسته باشید بهترین مخزن تصفیه اب را بسته به مصرف و نیاز خودتان خریداری نمایید.

سوالات متداول

نحوه عملکرد مخزن تصفیه آب به چه شکل است؟

مخزن تصفیه اب از لایه بیرونی و داخلی تشکیل شده است. در قسمت داخلی این مخزن، دو عدد تیوب وجود دارد. یکی وظیفه نگهداری آب تصفیه شده و دیگری وظیفه نگهداری فشار هوا را برعهده دارد. زمانی که کاربر اقدام به استفاده از اب تصفیه میکند، قسمت فشار هوا، با ایجاد فشار باعث خالی شدن قسمت بالایی میشود.

چند نوع مخزن تصفیه آب در بازار موجود است؟

به طور کلی دو نوع مخزن تصفیه ب با بدنه فلزی و پلاستیکی در بازار موجود است که از مهمترین انواع مخزن تصفیه اب خانگی میتوان به مخزن بدنه پلاستیکی تانک پک، مخزن بدنه فلزی و مخزن بدنه پلاستیکی iPACK اشاره کرد. از مهمترین و بهترین انواع مخزن های نیمه صنعتی نیز، میتوان به مخزن 20 گالنی تانک پک اشاره کرد.

چه نکاتی زمان خرید مخزن تصفیه آب اهمیت دارد؟

نکات و فاکتورهای مهمی وجود دارد که زمان خرید مخزن تصفیه اب باید به آنها توجه کرد. از مهمترین نکات زمان خرید مخزن تصفیه اب خانگی میتوان به جنس مخزن، قیمت و مقدار ظرفیت مورد نیاز برای یک خانوار اشاره کرد.

راهنمای خرید مخزن تصفیه آب

مطالب مرتبط:
دستگاه تصفیه آب آکوا جوی
راهنمای خرید پکیج شوفاژ دیواری
قطعات اجاق گاز
دستگاه تصفیه آب شل مدل اوشن ۶ مرحله ای
سیستم آیونایز چیست و چگونه عمل میکند؟

مخزن تصفیه آب یکی از مهمترین و حیاتی ترین اجزا و قطعات تصفیه آب به شمار می آید. از طرفی علاوه بر اینکه این وسیله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما متاسفانه اهمیت چندان زیادی به کیفیت و سلامت آن داده نمیشود. مخزن تصفیه آب وظیفه نگهداری آب تصفیه شده و خالص را دارا است. اگر درون مخزن آلودگی و میکروبی وجود داشته باشد. ممکن است باعث آسیب رسیدن به کیفیت و سلامت آب تصفیه شده شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع مخزن تصفیه اب، نکات مهم زمان خرید و تمامی نکاتی که زمان مراقبت از آن باید بدانید، بیشتر اشنا کنیم.

3 دیدگاه در “راهنمای خرید مخزن تصفیه آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو