بازی, مقالات

معرفی بهترین پادکست های فارسی

بهترین پادکست های ایرانی

معرفی بهترین پادکست های فارسی

این روزها پادکست ها به یک سرگرمی پرطرفدار بین مردم تبدیل شده است. فایل های صوتی با مضامین گوناگون و متنوع که میتوانید زمان فراغت یا حتی زمان هایی که مشغول انجام کارهای دیگر هستید. به آنها گوش کنید و از آنها لذت ببرید. اگرچه پادکست هنوز در کشور ما به جایگاه واقعی خود نرسیده است و راه های زیادی برای طی کردن دارد. با این حال پادکست های بسیاری بوده اند که در طی سالهای اخیر توانسته اند به محبوبیت بالایی در بین مردم دست پیدا کنند. در این مقاله با ما همراه داشته باشیم تا نگاهی داشته باشیم به بهترین پادکست های فارسی و کمی بیشتر با آنها آشنا شویم.

معرفی بهترین پادکست های فارسی

رادیو راه؛ بهترین پادکست های فارسی با اجرای مجتبی شکوری

رادیو راه
رادیو راه

اگر از علاقمندان برنامه تلویزیونی کتاب باز باشید، چس حتما با مجتبی شکوری نیز آشنایی دارید. مجتبی شکوری مدرک کارشناسی مکانیک دارد. و در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده است. اما حرفه و شغل جالبی که دارد، هیچ سنجیتی با رشته و تحصیلاتش ندارد. مجتبی شکوری در هر قسمت از رادیو دیو درباره مسائل مختلفی مانند مرگ، عشق، بلوغ فکری، خودشناسی و.. صحبت میکند و سعی میکند با سخنان زیبا و دلنشینی که دارد، کمک کند تا شما بتوانید بهتر جهان اطراف و خودتان را دوست داشته باشید. این پادکست به صورت تک نفره اجرا میشود و از کیفیت صدا و گرافیک بسیار بالایی نیز برخوردار است. اگر برای زمان های فراغت و بیکاری خود به دنبال یک پادکست آرامش بخش هستید، گوش دادن به رادیو راه را فراموش نکنید.

رادیو ساگا؛ از بهترین پادکست های فارسی با موضوع داستان و افسانه

رادیو ساگا
رادیو ساگا

دنیای دوست داشتنی و پر از راز و رمز قصه ها باعث شده. تا رادیو ساگا به یکی از محبوب ترین پادکست های ایرانی تبدیل شود. در هر قسمت از این پادکست دوست داشتنی به سراغ یک افسانه قدیمی و فراموش شده از سرزمین های دور می روید و با آنها آشنا میشوید. راوی این پادکست حسین رضوی یکی از بهترین دوبلورهای ایرانی است که با صدای گرم و دلنشین و داستان های دوست داشتنی که در هر قسمت تعریف میکند، به شما مجال خسته شدن نمیدهد.

مترونوم؛ از بهترین پادکست های فارسی با موضوع موسیقی

مترونوم
مترونوم

اگر طرفدار موسیقی هستید، گوش دادن به این پادکست را از دست ندهید. مترونوم، یکی از بهترین و باکیفیت ترین پادکست های ایرانی است که در زمینه موسیقی فعالیت میکند. در هر قسمت از این پادکست، داستان شکل گیری و تاریخچه یک موسیقی قدیمی ایرانی تعریف میشود.

رادیو دیو ؛ از بهترین پادکست های فارسی با موضوع ادبیات

رادیو دیو
رادیو دیو

برای علاقمندان موسیقی و ادبیات، رادیو دیو یکی از بهترین پیشنهادها است. هر قسمت رادیو دیو به آشنایی با ادبیات و موسیقی و فرهنگ یک نقطه از دنیا میگذرد. در واقع در ابتدای هر قسمت بخشی از ادبیات مختص به آن منطقه خوانده میشود و موسیقی با تم محلی آن منطقه نیز پخش میشود. در حقیقت رادیو دیو با معرفی ادبیات و موسیقی مختص به یک نقطه، نگاهی کوتاه به فرهنگ و جامعه مردم محلی آن نیز دارد. مدت زمان هر اپیزود این پادکست حدود یک ساعت است که میتوانید بدون فکر کردن به چیز دیگری با آن به کشور های دیگر سفر کنید و با گشتن در خیابان های آن به موسیقی محلی و مللی آنها گوش کنید.

رادیو دال؛ یکی از بهترین پادکست های فارسی با موضوع مهاجرت

رادیو دال
رادیو دال

یکی از مهمترین و پرچالش ترین کارهایی که ممکن است هر فردی در زندگی خود با آن روبه رو شود، مهاجرت است. بهترین کار قبل از مهاجرت آشنا شدن با تجربیات سایر افراد و شنیدن تجربیات و خاطرات آنها از مهاجرت و سفر به سایر نقاط است. رادیو دال با پرداختن به موضوع مهاجرت، با ایرانی های خارج از ایران که مهاجرت کرده اند مصاحبه میکند. و به تجربیات و خاطرات آنها از مهاجرت میپردازد. آرش طاهر مجری رادیو دال، با تکیه بر خاطرات و صحبت های ایرانی های خارج از کشور، دست به تولید یکی از بهترین پادکست های فارسی با موضوع مهاجرت برای علاقمندان زده است. که شنیدن آن خالی از لطف نیست.

پرچم سفید؛ از بهترین پادکست های فارسی با موضوع جنگ

پرچم سفید
پرچم سفید

اولین اپیزود از این پادکست در سال 1376 منتشر شد. این پادکست یکی از بهترین پادکست های فارسی است که به یک موضوع تازه به نام جنگ پرداخته است. هر اپیزود از این پادکست به تعریف روایت هایی از تاریخ جنگ و تعداد کشته ها و زخمی های آن میپردازد. نام این ایپزود نیز نمادی برای عبرت گرفتن از عواقب جنگ انتخاب شده است.

رادیو آفساید؛ از بهترین پادکست های فارسی با موضوع ورزش

رادیو آفساید
رادیو آفساید

پادکست رادیو آفساید، یکی از بهترین پادکست ها با موضوع ورزشی است. اولین اپیزود این پادکست سال 1397 و همزمان با جام جهانی 2018 منتشر شد. در هر اپیزود از این پادکست به مسائل ورزشی به خصوص فوتبال پرداخته میشود و در هر قسمت مشاوران و کارشناسان مختلفی با یکدیگر به بحث و گفتگو مپردازند.

رادیو جولون؛ از بهترین پادکست های فارسی در زمینه سفر

رادیو جولون
رادیو جولون

اگر از علاقمندان به سفر هستید یا زمان کافی برای سفر را ندارید ولی میخواهید با آداب و رسوم مردمان سایر نقاط بیشتر آشنا شوید، رادیو جولون یکی از بهترین پادکست ها با موضوع سفر برای شما است. در هر اپیزود این رادیو، کیمیا و سالار به تعریف نکاتی برای رفتن به شهرهای مختلف یا نکاتی برای رفتن به سفر مانند نحوه حمل و نقل، آداب و رسوم آن منطقه و سایر موضوعات میپردازند. در عین حال موسیقی محلی آن منطقه نیز به عنوان موسیقی اصلی پخش میشود.

هلی تاک ؛ از بهترین پادکست های فارسی با موضوع توسعه فردی

هلی تاک
هلی تاک

یکی از مهمترین دغدغه هایی که افراد همیشه تا آخر عمر با آن درگیر هستند، رشد و توسعه فردی است. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، پادکست فاری هلی تاک را از دست ندهید. هلی تاک یکی از بهترین پادکست های فارسی که به موضوع رشد و توسعه فردی میپردازد. هلی هندسی، مجری این پادکست فارغ التحصیل رشته مدیریت در ایران و با گرایش مارکتینگ در خارج از کشور است که در هر اپیزود به معرفی مهارت هایی برای رشد و توسعه فردی میپردازد.

پاراگراف؛ از بهترین پادکست های فارسی با موضوع تاریخ

رادیو پاراگراف
رادیو پاراگراف

پاراگراف یکی از بهترین پادکست های فارسی است. هر اپیزود این پادکست به سفر به یک نقطه تاریخی جهان میپردازد و داستان ها و سیر حوادث تاریخی که برای مردمان آن منطقه رخ داده است را تعریف میکند. در این پادکست دوست داشتنی و شیرین، شما با علیرضا بنی جانی همراه میشوید و به نقاط مختلف جهان از دره سند تا یونان باستان سفر میکنید و با سیر تاریخی مردمان این منطقه بیشتر آشنا میشوید.

رادیو مرز؛ از بهترین پادکست های فارسی با موضوع اجتماعی

رادیو مرز
رادیو مرز

لیست معرفی بهترین پادکست های فارسی را با یکی از خوش ایده ترین و جالب ترین پادکست های ایرانی پایان میدهیم. رادیو مرز، در پادکست خود به سراغ موضوعات تازه و مسائل اجتماعی مانند طلاق، آزار جنسی، جنگ زدگی، مجردی و… رفته است و در هر قسمت با یک فرد که درگیر مسائل اجتماعی خاص است، مصاحبه میکند. مرضیه رسولی، در پادکست فارسی رادیو مرز، به هیچ عنوان به قضاوت و جبهه گیری شخصی نمی پردازد بلکه تنها با روایت داستان زندگی و تجربیات شخصی فرد، شما را دعوت به شنیدن داستان زندگی او میکند. همین موضوع نیز باعث شده تا رادیو مرز به یکی از پرطرفدار ترین پادکست های فارسی برای همه گروه ها تبدیل شود.

کلام پایانی

ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. در این مقاله سعی کردیم تا نگاهی کوتاه داشته باشیم به محبوب ترین پادکست های ایرانی. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. برای ما بنویسید که به نظر شما جای کدام پادکست در این فهرست خالی بود و از نظر شما کدام پادکست به عنوان بهترین پادکست ایرانی شناخته میشود؟.

معرفی بهترین پادکست های فارسی

مطالب مرتبط:
مهلت ۵ روزه متقاضیان برای ویرایش اطلاعات ثبت نام خودرو
دستگاه تصفیه آب آکوا جوی
واکنش جی کی رولینگ نسبت به حواشی سریال Harry Potter
شایعه: احتمال ساخت نسخه آمریکایی بازی مرکب توسط نتفلیکس
جدال Oppenheimer و Barbie بر سر تاریخ اکران در سینما ها

این روزها پادکست ها به یک سرگرمی پرطرفدار بین مردم تبدیل شنیده است. فایل های صوتی با مضامین گوناگون و متنوع که میتوانید زمان فراغت یا حتی زمان هایی که مشغول انجام کارهای دیگر هستید. به آنها گوش کنید و از آنها لذت ببرید. اگرچه پادکست هنوز در کشور ما به جایگاه واقعی خود نرسیده است و راه های زیادی برای طی کردن دارد. با این حال پادکست های بسیاری بوده اند که در طی سالهای اخیر توانسته اند به محبوبیت بالایی در بین مردم دست پیدا کنند. در این مقاله با ما همراه داشته باشیم تا نگاهی داشته باشیم به بهترین پادکست های ایرانی و کمی بیشتر با آنها آشنا شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو