مقالات

معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب

معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب

معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب
کتاب کتابخانه نیمه شب یکی از معروف ترین آثار مت هیگ است که داستان دختری را روایت میکند که احساس میکند از زندگی فعلی خود راضی نیست اما به ناگهان این توانایی را پیدا میکند تا بتواند زندگی های دیگری که میتوانست برای او پیش بیاید را نیز تجربه کند.

تبلیغات

معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب

کتاب کتابخانه نیمه شب یکی از معروف ترین آثار مت هیگ است که داستان دختری را روایت میکند که احساس میکند از زندگی فعلی خود راضی نیست اما به ناگهان این توانایی را پیدا میکند تا بتواند زندگی های دیگری که میتوانست برای او پیش بیاید را نیز تجربه کند. اگر فردی هستید که احساس میکنید از زندگی خود راضی نیست و می‌توانید زندگی بهتری داشته‌باشید یا استعدادهای شما هدر رفته است. تا پایان با ما همراه باشید تا شما را با این کتاب دوست داشتنی بیشتر آشنا کنیم.

خلاصه داستان کتابخانه نیمه شب

کتابخانه نیمه شب (The Midnight Library) درباره زندگی دختری به نام نورا است که زندگی خود را غرق در بدبختی و بدبیاری می‌بیند. نورا هر تصمیمی که‌گرفته اشتباه بوده و در زندگی خود احساس ناکامی می‌کند. او تصمیم می‌گیرد به زندگی خود پایان دهد. اما اتفاقی می‌افتد و او ناگاه خودش را در یک کتاب‌خانه می‌بیند. هر کتاب یک زندگی دیگر است که نورا می‌تواند داشته باشد. او حالا فرصت آن را دارد که زندگی‌اش را تغییر دهد و تصمیمات اشتباهی که‌گرفته را جبران کند. اما آیا زندگی‌های دیگری که نورا می‌تواند داشته باشد، بهتر از زندگی فعلی‌اش است؟ این کتاب‌خانه قوانین سفت‌وسختی هم دارد و نورا باید به آن‌ها پای‌بند باشد؛ وگرنه عواقب سختی منتظرش خواهد بود.

معرفی کتاب کتاب‌خانه نیمه شب اثر مت هیگ

خلاصه کتابخانه نیمه شب به این صورت است که نورا فرصتی پیدا کرده تا شکست‌هایش را جبران کند و به درون خود نگاهی بیندازد. این کتا‌ب‌خانه جادویی، جایی است که او می‌تواند برای پیدا کردن ارزش‌های درونی خود وقت بگذارد، رویاهای کودکی‌اش را دنبال کند، روابط شکست‌خورده‌اش را جبران کند و زندگی‌ای که همیشه می‌خواسته را بسازد. نویسنده شما را با داستان همراه می‌کند تا شما نیز بتوانید به زندگی و ارزش‌های درونی‌تان نگاهی دوباره بیندازید. شما می‌توانید هم‌قدم با نورا، زندگی‌های دیگری که می‌توانستید داشته باشید را نگاه کنید و تصمیمات تازه‌ای بگیرید. نویسنده طوری داستان را روایت کرده که قوه تخیل شما قوی می‌شود و می‌توانید زندگی حقیقی‌ای که در جست‌وجویش هستید را پیدا کنید.

مت هیگ

این اثر یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌ تایمز است و توانسته‌جایزه گودریدز ۲۰۲۰ از نگاه مخاطبان را از آن خود کند. نسخه حاضر توسط «محمدصالح نورانی‌زاده» به فارسی برگردانده‌شده و انتشارات کتاب کوله‌ پشتی آن را در سال ۱۴۰۰ منتشر کرده‌است.

واشنگتن پست درباره آن گفته: «کتابی خواندنی که روحیه‌ تان را عوض می‌کند!» و نیویورک‌ تایمز نوشته: « رمانی بی نهایت جذاب در دنیای آشفته امروزی، این همان کتابی‌ است که به آن نیاز داریم.»

ترجمه های مختلف کتاب‌خانه نیمه شب

کتابخانه نیمه شب یکی از کتاب‌هایی است که چندین بار توسط مترجم‌های مختلف، به فارسی برگردانده شده‌است. از جمله نسخه‌های موفق این کتاب می‌توان به ترجمه «مهسا صباغی» و ترجمه «مهسا قنبری» اشاره کرد. نسخه صوتی این اثر نیز موجود است. این نسخه با ترجمه «محمد صالح نورانی‌‌زاده» و صدای «فاطمه فراهانی» در دسترس‌است.

کتابخانه نیمه شب

بخش از کتاب‌خانه نیمه شب

نورا با وجود سردرد و حال بدی که به‌خاطر نوشیدن شب قبل داشت از راهروی چوبی ساده و بدون تزیینی گذشت و به سالن غذاخوری کوچکی رسید که بوی ترشی ماهی کیلک می‌داد. چند محقق علمی دیگر هم در سالن نشسته بودند و صبحانه می‌خوردند. نورا برای خودش قهوه سیاه و مقداری نان چاودار خشک و بیات گرفت و نشست. دورتادورشان و آن‌سوی پنجره‌ها زیباترین منظره‌ای داشت که نورا در تمام عمرش دیده بود. جزایر یخی مانند صخره‌های سنگی‌ای که سفید و تمیز شده‌باشند در میان مه دیده می‌شدند.

نورا هفده نفر دیگر را در سالن غذاخوری شمرد. یازده مرد و شش زن. تنها نشست. اما کمتراز پنج دقيقه بعد مردی با موهای کوتاه و ته‌ریشی که دو روز دیگر می‌شد آن را ریشی کامل دانست پشت میز او نشست. مرد هم مثل بیشتر حاضران اتاق کاپشن به تن داشت اما اصلا به او نمی‌آمد.

کتاب کتابخانه نیمه شب

بیشتر به قیافه‌اش می‌خورد که باید در سواحل جنوب فرانسه باشد. شلوارکی مارک‌دار و تیشرت آستین کوتاه صورتی‌رنگ پوشیده‌بود. به نورا لبخند زد. نورا سعی کرد این لبخند را برای خودش ترجمه کند و بفهمد چه رابطه‌ای با همدیگر دارند. مرد مدتی نوا را تماشا کرد و بعد صندلی‌اش را روی زمین کشید تا روبه‌رویش بنشیند. نورا دنبال گردن‌آویز او گشت، اما کارت شناسایی‌ای به گردن مرد آویزان نبود. نورا نمی‌دانست که باید اسم او را بداند یا نه.

مرد گفت: «من هوگو هستم.»  خیال نورا را راحت کرد. «هوگو لفور. تو نورایی، درسته؟»

«اره.»

«توی مرکز تحقیقاتی سوالبارد دیدمت اما هیچ‌وقت سلام‌علیک نکردیم. بگذریم. فقط می‌خواستم بگم مقاله‌ت درباره یخچال‌های تپنده رو خوندم و شگفت‌زده شدم.»

«واقعا؟»

«آره. منظورم اینه که همیشه برام جالب بود که چرا فقط اینجا این رفتاررو نشون می‌دن و نه هیچ‌جای دیگه. واقعا پديده عجیبیه.»

«زندگی پراز پدیده‌های عجیبه.»


نویسنده تیم تحریریه آوانو بخش معرفی کتاب

معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب

مطالب مرتبط:
معرفی کتاب پاییز پدر سالار
کتاب عاشقانه چی بخوانیم ؟
معرفی کتاب مغازه خودکشی
کتاب خون خورده اثر مهدی یزدانی خرم
معرفی کتاب سالتو

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

1 دیدگاه در “معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه