بازی, مقالات

نقد و بررسی بازی Resident Evil 4 Remake

نقد و بررسی بازی Resident Evil 4 Remake

Resident Evil 4 Remake
سری رزیدنت اویل یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های ژانر ترسناک در بین علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی است. بازی‌های این مجموعه معمولاً روی دو عنصر ترس و بقا تمرکز دارند و دارای گیم‌پلی هیجان‌انگیزی هستند. علاوه بر این، بازی‌های Resident Evil از داستان و شخصیت‌های عمیقی نیز بهره می‌برند. یکی از بهترین شماره‌های این مجموعه Resident Evil 4 است که در سال گذشته زمزمه‌های زیادی در رابطه با بازسازی آن شنیده شد و دیروز 4 فرودین این بازی بعد از مدتها چشم انتظاری منتشر شد. به همین بهانه در ادامه نگاهی به بازی‌های سری رزیدنت اویل از جمله شماره چهارم این مجموعه می‌اندازیم و همچنین بررسی کوتاهی از بازی Resident Evil 4 Remake خواهیم داشت. در ادامه با آوانو همراه باشید.

تبلیغات

نقد و بررسی بازی Resident Evil 4 Remake

سری رزیدنت اویل یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های ژانر ترسناک در بین علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی است. بازی‌های این مجموعه معمولاً روی دو عنصر ترس و بقا تمرکز دارند و دارای گیم‌پلی هیجان‌انگیزی هستند. علاوه بر این، بازی‌های Resident Evil از داستان و شخصیت‌های عمیقی نیز بهره می‌برند. یکی از بهترین شماره‌های این مجموعه Resident Evil 4 است. که در سال گذشته زمزمه‌های زیادی در رابطه با بازسازی آن شنیده شد. و دیروز 4 فرودین این بازی بعد از مدتها چشم انتظاری منتشر شد. به همین بهانه در ادامه نگاهی به بازی‌های سری رزیدنت اویل از جمله شماره چهارم این مجموعه می‌اندازیم و همچنین بررسی کوتاهی از بازی Resident Evil 4 Remake خواهیم داشت. در ادامه با آوانو همراه باشید.

مروری بر بازی های Resident Evil

مجموعه رزیدنت اویل به وسیله کمپانی کپکام و شخصی به نام شینجی میکامی خلق شده است. بازی‌های این مجموعه به چنان محبوبیتی دست یافته‌اند که حتی از روی آن‌ها فیلم، انیمیشن و کمیک نیز ساخته شده است. داستان این مجموعه درباره یک ویروس خطرناک به نام T است که توسط شرکتی به اسم آمبرلا ساخته شده و باعث می‌شود تا انسان‌ها به زامبی تبدیل شوند. در بازی‌های مختلف این سری نیز شاهد تلاش شخصیت‌هایی هستیم که قصد دارند با پیامدهای ویروس T مقابله کنند.

تاکنون بازی‌های زیادی از مجموعه رزیدنت اویل منتشر شده‌اند. در واقع اگر بخواهیم همه بازی‌های این سری را حساب کنیم، بیش از 20 عنوان را باید نام ببریم. اما در ادامه تنها به معرفی بازی‌های اصلی رزیدنت اویل می‌پردازیم.

بازی Resident Evil (سال 1996)

این بازی اولین بار در سال 1996 برای کنسول بازی پلی استیشن منتشر شد. داستان بازی درباره دو شخصیت به نام‌های کریس ردفیلد و جیل ولنتاین بود که هر دو از اعضای گروه S.T.A.R.S بودند و برای پیدا کردن سایر نفرات این گروه، وارد راکون سیتی می‌شدند. آن‌ها پس از ورود به این شهر در یک عمارت بزرگ زندانی می‌شدند و باید در آنجا با زامبی‌ها و سایر موجودات خطرناک مبارزه می‌کردند. در ابتدای بازی، بازیکنان باید از بین دو شخصیت اصلی، یکی را انتخاب کرده و بازی را شروع می‌کردند. بازی Resident Evil نمرات بسیار خوبی از منتقدان گرفت و باعث شد تا حضور زامبی‌ها در رسانه‌های مختلف از جمله بازی‌های ویدیویی دوباره پررنگ شود.

بازی Resident Evil 2 (سال 1998)

شماره دوم این مجموعه هم برای کنسول پلی استیشن منتشر شد. داستان این بازی دو ماه بعد از ماجراهای شماره اول روایت می‌شد و شخصیت‌های اصلی آن لئون اس. کندی و کلیر ردفیلد بودند. آن‌ها باید تلاش می‌کردند تا از راکون سیتی که تمام ساکنانش به زامبی تبدیل شده بودند فرار کنند. گیم‌پلی این بازی روی جستجو، مبارزات و همچنین حل معماها تمرکز داشت. تفاوت اصلی این بازی هم با شماره قبلی وجود مسیرهای چندگانه بود؛ هر کدام از شخصیت‌ها خط داستانی و موانع مربوط به خودش را داشت.

Resident Evil 4 Remake
Resident Evil 4 Remake

بازی Resident Evil 3: Nemesis (سال 1999)

سومین بازی این سری در سال 1999 برای کنسول پلی استیشن منتشر شد. ماجراهای این بازی در دو بخش اتفاق می‌افتادند. بخش اول قبل از بازی Resident Evil 2 جریان داشت و بخش دوم بعد از این بازی روایت می‌شد. شخصیت اصلی این بازی جیل ولنتاین بود که تلاش می‌کرد. تا از یک شهر زامبی زده فرار کند. انتخاب‌هایی که بازیکنان در طول بازی انجام می‌دادند باعث تغییر پایان داستان می‌شد. در این بازی هم از موتور گرافیکی دو بازی قبلی استفاده شده بود. و شاهد مدل‌های سه‌بعدی و پس‌زمینه‌های از پیش رندر شده بودیم. همچنین مثل دو بازی قبل، دوربین این بازی هم ثابت بود.

بازی Resident Evil – Code: Veronica (سال 2000)

این بازی در سال 2000 برای کنسول دریم‌کست سگا منتشر شد. Code: Veronica در واقع چهارمین بازی اصلی از سری رزیدنت اویل محسوب می‌شود و همچنین اولین بازی این مجموعه است که برای کنسولی غیر از پلی استیشن منتشر شد. داستان بازی سه ماه بعد از ماجراهای بازی Resident Evil 2 و به طور همزمان با اتفاقات Resident Evil 3: Nemesis روایت می‌شد. در این بازی کلیر ردفیلد و برادرش کریس، به عنوان شخصیت‌های اصلی حضور داشتند. از تفاوت‌های بارز این بازی با شماره‌های قبلی می‌توان به محیط‌های کاملا سه‌بعدی و همچنین دوربین متحرک اشاره کرد. 

بازی Resident Evil Remake (سال 2002)

این بازی در واقع نسخه بازسازی اولین شماره مجموعه رزیدنت اویل است که در سال 2002 برای کنسول گیم‌کیوب به انتشار رسید. در این بازسازی شاهد بهبودهای گرافیکی زیادی بودیم و همچنین برخی از مکانیک‌های گیم‌پلی نیز تغییر کرده بودند. ضمنا پازل‌ها و محیط‌های جدیدی به بازی اضافه شدند که جذابیت آن را افزایش می‌دادند. اگرچه داستان کلی این بازی تفاوتی با نسخه اصلی نداشت، اما برخی جزئیات داستانی جدید به آن اضافه شده بودند.

بازی Resident Evil Zero (سال 2002)

اگر نسخه بازسازی شماره اول این مجموعه را حساب نکنیم، Resident Evil Zero پنجمین بازی اصلی رزیدنت اویل به حساب می‌آید که در سال 2002 برای کنسول گیم‌کیوب عرضه شد. به لحاظ داستانی، این بازی را باید پیش درآمد بازی اول مجموعه بنامیم. شخصیت‌های اصلی این بازی ربکا چمبرز و بیلی کوئن بودند که وارد یک سازمان آموزشی متروکه می‌شدند تا به دنبال کارکنان شرکت آمبرلا بگردند. گیم‌پلی این بازی شبیه عناوین قبلی مجموعه بود، با این تفاوت که این بار بازیکنان می‌توانستند به طور همزمان هر دو شخصیت را کنترل کنند. سوئیچ کردن بین شخصیت‌ها برای حل کردن معماهای بازی ضروری بود.

Resident Evil 4 Remake
Resident Evil 4 Remake

بازی Resident Evil 4 (سال 2005)

این بازی که در مجموع ششمین بازی اصلی از سری رزیدنت اویل است، ابتدا برای کنسول گیم‌کیوب منتشر شد. چون در ادامه می‌خواهیم به طور مفصل‌تر درباره این عنوان و همچنین بازی Resident Evil 4 Remake صحبت کنیم، در اینجا توضیحات بیشتری درباره آن نمی‌دهیم.

بازی Resident Evil 5 (سال 2009)

هفتمین بازی اصلی سری رزیدنت اویل در سال 2009 برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد. داستان این بازی درباره کریس ردفیلد و یک شخصیت جدید به نام شوا آلومار بود که در یک شهر آفریقایی باید با زامبی‌ها و یک سازمان تروریستی مبارزه می‌کردند. طی اجراهای این بازی، کریس متوجه می‌شود که باید با گذشته‌اش مواجه شود. او با یک دشمن قدیمی به نام آلبرت وسکر مبارزه می‌کند و همچنین با همکار سابقش یعنی جیل ولنتاین مواجه می‌شود.

بازی Resident Evil 6 (سال 2012)

این بازی هم برای کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد. داستان بازی درباره چهار شخصیت کریس ردفیلد، لئون اس. کندی، جیک مولر و ایدا وانگ بود که هر کدام خط داستانی مربوط به خودشان را داشتند. نکته جالب این بود که داستان هر چهار شخصیت به یکدیگر مرتبط می‌شد. در هنگام بازی با هر کدام از این شخصیت‌ها، سبک گیم‌پلی فرق می‌کرد و این موضوع باعث می‌شد تا تنوع بازی بیشتر شود.

بازی Resident Evil 7: Biohazard (سال 2017)

این بازی در سال 2017 برای کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و همچنین کنسول سوییچ منتشر شد. برخلاف شماره‌های پنجم و ششم این مجموعه که بیشتر به سمت اکشن گرایش پیدا کرده بودند، بازی Resident Evil 7 به ریشه‌های این مجموعه نزدیک‌تر شده بود و روی جستجوی محیط تمرکز داشت. داستان بازی درباره شخصیتی به نام اتان وینترز بود که در یک مزرعه متروکه به دنبال همسرش می‌گشت و در آنجا باید با یک خانواده آدمخوار مقابله می‌کرد. این بازی اولین شماره در مجموعه رزیدنت اویل بود که دوربین اول شخص داشت.

Resident Evil 4 Remake
Resident Evil 4 Remake

بازی Resident Evil 2 Remake (سال 2019)

بازسازی شماره دوم مجموعه رزیدنت اویل سال گذشته برای کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد. داستان این بازی تفاوتی با نسخه اصلی نداشت و فقط شاهد بازسازی گرافیک و گیم‌پلی آن بودیم. در این نسخه همه چیز از جمله محیط‌ها، شخصیت‌ها و دشمنان از ابتدا طراحی شده بودند و سبک بازی نیز تا حد زیادی تغییر کرده بود.

بازی Resident Evil 3 Remake (سال 2020)

جدیدترین بازی از مجموعه رزیدنت اویل چندی پیش برای پی‌سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد. این بازی که نسخه بازسازی شده Resident Evil 3: Nemesis است داستان جیل ولنتاین و کارلوس اولیویرا در مواجهه با زامبی‌ها را روایت می‌کند. در این بازی هم تغییرات عمده‌ای نسبت به نسخه اصلی صورت گرفته است و شاهد طراحی مجدد تمام مراحل هستیم. سبک بازی هم تغییرات زیادی کرده و برخی از جزئیات داستانی نیز عوض شده‌اند. 

بازی Resident Evil 4 Remake (سال 2023)

Resident Evil 4 Remake
Resident Evil 4 Remake

در تمام متون فوق اگر کلمه جدیدترین را دیدید جدی نگیرید که این جمله نیز سال های آینده برای همین بازی بکارگرفته خواهد شد زیرا در حال حاظر چهارمین بازی اویل در دست بازسازی بوده که پیش بینی میشود ریمیک فوق العاده ای از آب در بیاید. شرکت کپکام براین باور است که بقا فقط یک آغاز بوده زیرا بعد از آن شرط زنده ماندن مهم است. داستان چهارمین بازی از مجموعه بازی های اویل مانند گذشته در حس و حال جدیدی جریان خواهد داشت که این مورد 6 سال پس از فاجعه بیولوژیکی در شهر راکون جریان خواهد داشت. شخصیت اصلی بازی که مامور لئون اس کندی نام داشته یکی از بازماندگان این شهر بوده که برای نجات جان دختر ربوده شده رئیس جمهورباید تلاش بسیاری نماید. از بد ماجرا ابتدا او را به یک روستای منزوی اروپایی منتقل میکنند جایی که مشکلات جدید و خشونت باری با مردم محلی آن اخت پیدا نموده است. برای پرده برداری از این داستان باید جان خود را کف دستانتان بگیرید و با اینکه ترس و وحشت هر لحظه بیشتر به شما غلبه میکند به جلو پیش بروید.

در معرفی بازی Resident Evil 4 Remake شاهد گیم پلی مدرن بود ایم که این مورد سبب خواهد شد تا بازی با شکل و شمایل جدیدی عرضه شود که از این بابت میتوان گفت کپکام سعی دارد برای تمام بازی های محبوب و قدیمی خود یک نسخه ریمیک را عرضه کند که البته این مورد بعد از انتشار ریمیک این بازی مشخص خواهد شد. خط داستانی بازسازی شده نشانگر وفادار بودن بازی به نسخه اصلی بوده که در این میان شاد بخش های جدیدی نیز خواهید بود. در خصوص بررسی بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک بدنیست بدانید که بازی در زمینه گرافیک به شکل واضح تری در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در این زمینه میتوانید شاهد پیاده سازی المان های موجود به شکل کاملا حرفه ای و دقیق باشید که تمامی آنها برگرفته از فناوری های نوین روز دنیا بوده و با موتور اختصاصی و گرافیکی کپکام شکل گرفته اند.

اگر نکاتی به تصاویر و گیم پلی بازی Resident Evil 4 Remake داشته باشید متوجه خواهید شد که تولد دوباره این بازی غول پیکر میتواند ترس بالایی را در میان شرکت های سازنده بازی های ترسناک برپا کند زیرا بعد از انتشار این بازی انقلاب وحشتناکی در میان دوست داران بازی های کابوسی و ترسناک برپا خواهد شد که باید منتظر ماند و دید. توضیحات بالغوه ای که در مورد ریمیک بازی اویل 4 در استیم قرار گرفته نشانگر خشونت بالایی بوده که شاید نسبت به نسخه اصلی بیشتر باشد. همین مورد سبب شده تا بازی برای اشخاص بسیاری مناسب نباشد و با اینکه محدودیت سنی 18+ را کسب نموده به جرعت میتوان گفت که برای بسیاری از افراد که سنشان بالای 18 سال بوده نیز ترسناک و دلهره آور خواهد بود.

در مورد طراحی بازی باید بدانید که المان های تصویری و صوتی بکارگیری شده در این بازی میتواند گیم پلی بهتری را در اختیار شما قرار دهد که اگر سیستم مورد نیاز بازی را که در ادامه آمده است در اختیار ندارید پیشنهاد میشود به سمت این بازی رجوع نکنید زیرا از ان لذت نخواهید برد.

داستان بازی رزیدنت اویل ۴ ریمیک برگرفته از همان داستان اصلی بوده که بدنیست بدانید این مورد در حالی به سمت شما می آید که گرافیک آن بهبود یافته ، یعنی باید شاهد هیولاهای ترسناک تری باشید که تمام اجزا و احشام ها به شکل واقعی شبیه سازی شده است. بی تردید طراحی بازی یکی از اصلی ترین عناصری خواهد بود که به بازی کمک میکند از دید منتقدین امتیاز بالایی را کسب کند. نظر شما در این باره چیست ؟ ایا میتوان در این زمینه به کپکام اعتماد نمود ؟

Resident Evil 4 Remake
Resident Evil 4 Remake

معرفی بازی Resident Evil 4 Remake

اما حالا که بحث بازسازی شماره چهارم این مجموعه حسابی داغ شده، بیایید ببینیم که باید چه انتظاراتی از این بازی داشته باشیم. قبل از هر چیز لازم است بگوییم که کمپانی کپکام با دو نسخه بازسازی که برای شماره‌های دوم و سوم این مجموعه ساخت، به خوبی ثابت کرد که مهارت بالایی در احیای بازی‌های پرطرفدار قدیمی‌اش دارد. اما رزیدنت اویل 4 واقعاً یک بازی کامل و فوق‌العاده بود. حالا سوال این است که بازی Resident Evil 4 Remake باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا حتی از نسخه اصلی‌اش هم بهتر شود؟

اولین موردی که کپکام می‌تواند به فکر بهتر کردنش باشد، شخصیت اشلی است که به عنوان یک همراه در طول بازی Resident Evil 4 Remake در کنار لئون حضور دارد. در سال 2005 که نسخه اصلی این بازی عرضه شد، اشلی همراه بدی نبود، اما طی این سال‌ها بازی‌هایی منتشر شده‌اند که در آن‌ها شاهد حضور شخصیت‌های همراه بسیار باهوش و مفیدی بوده‌ایم. این شخصیت‌های همراه، با قابلیت‌های مختلفی که داشتند، به اشکال متفاوت به بازیکن کمک می‌کردند. حالا انتظار داریم که اشلی هم بتواند در طول مراحل بازی، برای حل کردن معماها یا حتی در مبارزات به لئون کمک کند.

مورد بعدی مربوط به صحنه‌های هیجان‌انگیز کلیدزنی می‌شود. در این صحنه‌ها با زدن یک یا چند دکمه، لئون یک واکنش بسیار سریع انجام می‌داد و اگر دکمه‌ها را به موقع نمی‌زدیم، به راحتی باعث کشته شدن او می‌شدیم. چنین صحنه‌هایی باعث بالا بردن جذابیت گیم‌پلی می‌شود، اما موضوع این است که این صحنه‌ها حالا برای بازیکنان تکراری شده‌اند و لازم است که با صحنه‌های جدیدتر جایگزین شوند. بنابراین امیدواریم که کپکام سکانس‌های دکمه‌زنی جدیدی را برای بازی Resident Evil 4 Remake  طراحی کند. 

در نهایت خوشحال می‌شویم اگر کپکام غافلگیری‌های زیادی را برای این بازی در نظر گرفته باشد. البته این شرکت نشان داده که موقع بازسازی بازی‌هایش چیزهای جدیدی را به آن‌ها اضافه می‌کند و به احتمال زیاد این اتفاق برای نسخه بازسازی رزیدنت اویل 4 نیز رخ خواهد داد. حتی بدمان نمی‌آید که تغییراتی نیز در خط داستانی اتفاق بیفتند یا یک شخصیت جدید به بازی اضافه شود. به هر حال Resident Evil 4 یکی از خاص‌ترین بازی‌های کپکام است و طبیعتاً بازسازی آن هم باید خاص‌تر از همیشه باشد.

Resident Evil 4 Remake
Resident Evil 4 Remake

سیستم مورد نیاز بازی Resident Evil 4 Remake

با توجه به سیستم بازی میتوان گفت که قرار است شاهد یک بازی گرافیکی باشیم.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل : Windows 10 (64 bit)
  • پردازنده : AMD Ryzen 3 1200 / Intel Core i5-7500
  • مموری : 8 GB RAM
  • کارت گرافیک : AMD Radeon RX 560 with 4GB VRAM / NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti with 4GB VRAM
  • دایرکت ایکس: Version 12
  • نکات تکمیلی : Estimated performance (when set to Prioritize Performance): 1080p/60fps. ・Framerate might drop in graphics-intensive scenes. ・AMD Radeon RX 6700 XT or NVIDIA GeForce RTX 2060 required to support ray tracing.

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم عامل : Windows 10 (64 bit)
  • پردازنده : AMD Ryzen 5 3600 / Intel Core i7 8700
  • مموری : 16 GB RAM
  • کارت گرافیک : AMD Radeon RX 5700 / NVIDIA GeForce GTX 1070
  • دایرکت ایکس: Version 12
  • نکات تکمیلی : Estimated performance: 1080p/60fps ・Framerate might drop in graphics-intensive scenes. ・AMD Radeon RX 6700 XT or NVIDIA GeForce RTX 2070 required to support ray tracing.

کارت گرافیک Resident Evil 4 Remake همانطور که شاهد بودید باید در سطح خوبی قرار داشته باشد تا بتوانید بازی را آنگونه که شایسته اش هستید تجربه کنید. اگر سیستم مورد نیاز بازی را در اختیار ندارید پیشنهاد میشود از تجربه بازی صرف نظر کنید یا فکری برای تقویت سیستم خود نمایید زیرا با منابع ضعیف نه تنها از بازی لذت نخواهید برد بلکه یک آزار برایتان خواهد بود که چرا نتوانستید این بازی عالی را بار دیگر تجربه کنید. هنوز تا انتشار بازی چند ماهی فرصت مانده پس به فکر تقویت سیستم  خود باشید.

سخن پایانی

با عرضه بازی اویل 4 گیمرهای بسیاری از این بازی ترسناک به وجد آمدند که حال یعنی در سال 2023 باید شاهد نسخه جدیدی از بازی Resident Evil 4 Remake باشیم. که بی شک میتواند نظر هر گیمری را به سمت خودش جذب نماید. بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک در راستای داستان اصلی با ویژگی های جدید و طراحی بهبود یافته شکل گرفته. که در این میان میتوانید گیم پلی و خط داستانی را به شکل بهتری متوجه شوید. نظر شما در مورد این ریمیک چیست ؟ ایا کپکام میتواند امتیاز نسخه معمولی بازی را برای این محصول جدید کسب کند یا خیر ؟ شما عزیزان میتوانید نظر خود را در خصوص بازی Resident Evil 4 Remake بیان کنید و باما همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Resident Evil 4 Remake

مطالب مرتبط:
آمار شگفت انگیز بازی Hogwarts Legacy
معرفی بازی Forspoken
مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۳
مشخص شدن زمان انتشار بازی Starfield
افزایش فروش ۹۸ درصدی پلی استیشن ۵ در بریتانیا در ماه ژانویه

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه