معرفی کتاب, مقالات

کتاب عاشقانه چی بخوانیم ؟

کتاب عاشقانه چی بخوانیم ؟

کتاب عاشقانه
یکی از محبوب ترین ژانرهای کتاب و ادبیات ، ژانر عاشقانه است. خواندن داستان های شیرین عشق و عاشقی دو دلداده جوان ، همیشه یکی از لذت بخش‌ترین تجربه ها برای خوره‌های کتاب است. حتی اگر زیاد هم اهل کتاب‌نباشید حتما تا کنون تجربه،خواندن چند رمان و کتاب عاشقانه را داشته‌اید. امروز در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با چندتا از بهترین کتاب های ژانر عاشقانه آشنا کنیم.

تبلیغات

کتاب عاشقانه چی بخوانیم ؟

معرفی بهترین کتاب های عاشقانه

یکی از محبوب ترین ژانرهای کتاب و ادبیات ، ژانر عاشقانه است. خواندن داستان های شیرین عشق و عاشقی دو دلداده جوان ، همیشه یکی از لذت بخش‌ترین تجربه ها برای خوره‌های کتاب است. حتی اگر زیاد هم اهل کتاب‌نباشید حتما تا کنون تجربه،خواندن چند رمان و کتاب عاشقانه را داشته‌اید. امروز در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با چندتا از بهترین کتاب های ژانر عاشقانه آشنا کنیم.

عقل و احساس نوشته جین آستن

عقل و احساس

داستان از زمان مرگ آقای «هنری دشوود» پدر النیور و ماریان آغاز می‌شود. آقای «دشوود» مرد ثروتمندی است که دوبار ازدواج کرده و از ازدواج اولش پسری به نام «جان» دارد. الینور، ماریان و مارگرت بچه های همسر دومش هستند. آقای «دشوود» به دلایلی مجبور می‌شود ارثیه اش را به پسرش «جان» بسپارد و در عوض از او قول می‌گیرد که رفاه نامادری و خواهرانش را تامین کند. اما اوضاع مطابق میل آقای «دشوود» پیش نمی رود. پسرش بعد از مرگ او با همسر و فرزندش به خانه پدری که «نورلند» نام دارد، می آید و ساکن می‌شود. خانم دشوود و دخترها حکم مهمان پیدا می‌کنند.

در مدتی که این خانواده با هم زندگی می‌کنند برادر همسر آقای «جان» که ادوارد نام دارد به آنجا می‌آید و درگیر رابطه‌ی عاطفی با الینور می‌شود. پس از مدتی خانم «دشوود» و دخترانش خانه را ترک می‌کنند و در خانه‌ی ویلایی کوچکی دور از نورلند ساکن می‌شوند. الینور وادوارد از هم دور می‌شوند. از طرفی در زندگی جدید خانواده «دشوود» آشنایان زیادی پیدا می‌کنند. مردی به نام «کلنل برندون» که مردی جاافتاده است عاشق خواهر کوچکتر ماریان می‌شود . اما ماریان زیبا و مفتون‌کننده این عشق را نمی‌پذیرد. مدت کوتاهی بعد او با مرد دیگری برخورد می‌کند. ویلوبی مرد جوان پر شوری است کهماریان را عاشق خود می‌کند. مدت کوتاهی از آشنایی این دو نفر گذشته که ناگهان مجبور می‌شود «دونشر» را ترک کند. از طرف دیگر از زمانی‌که خانواده‌ی «دشوود» به ویلای برتن آمده‌اند از ادوارد هم خبری نیست…

گتسبی بزرگ از اسکات فیتز جرالد

گتسبی بزرگ

اسکات فیتز جرالد در کتاب گتسبی بزرگ خاطره‌ای جاویدان از هوس، هرزگی و تباهی و بی‌قیدی که همه و همه در ثروت نهفته است را روایت می‌کند. این داستان عاشقانه در نیویورک و در لانگ آیلند، و زمانی اتفاق می‌افتد که فیتزجرالد آن را عصر موسیقی جاز می‌نامد. در سال ۱۹۲۲ که ایالات متحده دورانی از رشد اقتصادی را پس از جنگ جهانی اول می‌گذرانید. در این دوره بر تعداد میلیونرهای ایالات متحده افزوده شد و گتسبی یک از این میلیونرها بود.

نیک کراوی از اهالی غرب میانه که به سواحل شرقی امریکا کوچ کرده‌‌است همسایه گتسبی می‌شود. گتسبی بزرگ و ثروتمند است و به خاطر مهمانی‌های باشکوهش معروف شده‌است. در میان مردم شایعاتی درباره شیوه پولدار شدن او وجود دارد ولی کسی نمی‌داند ثروت او از کجا آمده‌است. نیک ابتدا از این همه مهمانی پر زرق و برق همسایه‌اش دل خوشی ندارد اما کم کم خودش به یکی از مهمانان تبدیل می‌شود و می‌تواند به گتسبی نزدیک شود و پی به راز میهمانی‌های هر شنبه او ببرد. گتسبی بزرگ عاشق است و این میهمانی‌ها را به شوق این برگزار می‌کند که معشوق شبی پا به خانه‌اش بگذارد. نیک زن مورد علاقه گتسبی را می‌شناسد پس شروع به تحقیق و پرس و جو درباره گذشته این مرد می‌کند.

بلندی های بادگیر از امیلی برونته

بلندی های بادگیر

بلندی‌های بادگیر یا به عنوانی دیگر «عشق هرگز نمی‌میرد» بارها به عنوان عاشقانه‌ترین رمان انگلیسی‌،برگزیده شده‌است. این کتاب که شرح دلدادگی کاترین و هتکلیف را بیان می‌کند. تصویری واضح، دلنشین و در عین حال تلخی از این دلباختگی و سنگ‌هایی‌ست که بر سر راه آن دو افتاده‌است. رمان روایتی است عاشقانه که با لحنی شاعرانه تعریف شده است و به وضوح اوج تاثیر رفتارهای خوش و رفتارهای بد را در طی زمان به تصویر می‌کشد.

عشق سال های وبا از گابریل گارسیا مارکز

عشق سال های وبا

کتاب عشق سالهای وبا  بعد از کتاب صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز، از نظر شهرت و محبوبیت جایگاه خاصی دارد. کتاب عشق سالهای وبا یکی از عاشقانه های معروف جهان رمان است. فلورنتینو، جوانی لاغر اندام و نحیف از خانواده ای متوسط است. او فرزند نامشروع مردی است که صاحب یک شرکت کشتیرانی است. او در کودکی پدرش را از دست داده‌است و با مادرش که مغازه ای خرازی دارد زندگی می کند. در جوانی در تلگرافخانه مشغول کار می شود و وقتی برای رساندن یک تلگراف به خانه ای وارد می شود، با دیدن دختر خانواده (فرمینا) عاشق او می شود. فرمینا که مادرش را در کودکی از دست داده است با پدرش زندگی می کند و….

نحسی ستارگان بخت ما از جان گرین

نحسی ستارگان بخت ما

اگر اهل رمان های عاشقانه به خصوص عشق های نوجوانی،باشید حتما نام این کتاب را شنیده‌اید. داستان درباره دو نوجوان مبتلا به سرطان و داستان زیبای عاشقی آنها است. هیزل 17 ساله و مبتلا به سرطان است. پزشکان تشخیص می‌دهند که رشد سرطان او به طرز معجزه آوری متوقف شده‌است. هیزل در کلاس هایی که شرکت میکند با آگوستوس ملاقات میکند ، پسری که در بچگی مبتلا به سرطان بود و توانسته به طور کامل آن را شکست بدهد.

همه چیز ، همه چیز از نیکلا یون

همه چیز همه چیز

کتاب همه چیز همه چیز، رمانی نوشته ی نویسنده ی آمریکایی، نیکولا یون است که نخستین بار در سال 2015 منتشر شد. داستان این رمان به دختری هجده ساله به نام مَدی می پردازد که به خاطر ابتلا به بیماری «نقص ایمنی مرکب شدید» تحت درمان است و از همین رو نمی تواند خانه را ترک کند یا با هر چیز غیربهداشتی تعامل داشته باشد. دنیای مدی را مادر، پرستار و کتاب های مورد علاقه اش شکل داده‌اند و پدر و برادرش سال ها پیش از دنیا رفته‌اند. روزی خانواده ای به همسایگی خانه ی مدی می آیند و او از پنجره، اسباب کشی این خانواده را به نظاره می نشیند. اُلی، پسر این خانواده است که با گذشت زمان، رابطه ی دوستانه ای با مدی تشکیل می دهد و به بزرگترین ریسکی تبدیل می شود که مدی تا به حال با آن مواجه شده است.


نویسنده: تیم تحریریه صتک کالا بخش معرفی کتاب

معرفی بهترین کتاب های عاشقانه – گوگل

مطالب مرتبط:

نگاهی به زندگی و آثار عباس معروفی

معرفی کتاب مغازه خودکشی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

2 دیدگاه در “کتاب عاشقانه چی بخوانیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه