معرفی کتاب, مقالات

معرفی کتاب بر باد رفته

معرفی کتاب بر باد رفته

کتاب بر باد رفته
کتاب بر باد رفته داستانی به قلم مارگارت میچل؛ نویسنده آمریکایی است که این رمان را در سال 1936 نوشت و منتشر کرد که باعث شد مارگارت میچل جایزه ابی پولیتزر را در سال 1937 به دست بیاورد. این رمان در همان ابتدا با استقبال بی نظیر مخاطبان روبرو شد.

تبلیغات

معرفی کتاب بر باد رفته

کتاب بر باد رفته داستانی به قلم مارگارت میچل؛ نویسنده آمریکایی است. که این رمان را در سال 1936 نوشت و منتشر کرد که باعث شد مارگارت میچل جایزه ابی پولیتزر را در سال 1937 به دست بیاورد. این رمان در همان ابتدا با استقبال بی نظیر مخاطبان روبرو شد. به گونه ای که در مدت کوتاهی، به 16 زبان مختلف ترجمه شد و در کشور های زیادی منتشر شد. کتاب بر باد رفته، در همان سال اول، به پرفروش ترین کتاب جهان تبدیل شد.

کتاب بر باد رفته؛ این رمان عاشقانه بی نظیر، اولین و آخرین رمان مارگارت میچل است. که برای همیشه از محبوب ترین کتاب های تمام دنیا بوده و هست و خواهد بود. با بیش از 30 میلیون نسخه و بارها تجدید چاپ، به یقین شایسته چنین عنوانی است که به خوبی سیاست و طرز تفکر آمریکایی ها را به خوبی نشان می دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این کتاب و زندگینامه، مارگارت میچل بیشتر آشنا کنیم.

معرفی کتاب بر باد رفته

داستان کتاب بر باد رفته (Gone With the Wind)، درباره دختری به نام اسکارلت اوهارا است. دختری جذاب، مغرور و بی پروا از ارتباط با اطرافیان که برای رسیدن به خواسته های خود، همه کاری می کند. و مرزی نمی شناسد. این رمان زیبا، با اظهار عشق اسکارلت به اشلی ویلکز آغاز می شود.

اما مشکل اینجاست که اشلی می خواهد با ملانی همیلتون، دختر خاله اش ازدواج کند. اسکارلت وقتی این خبر را می شنود، تصمیم می گیرد که عشقش را به اشلی ابراز کند. زیر فکر می کند اشلی به این دلیل می خواهد با ملانی ازدواج کند. که از ازدواج با او نا امید شده است، اما اشلی عشق اسکارلت را رد می کند! در این میان رت باتلر که جوانی ماجراجو و خوش قیافه است به دلیل جسارتی که اسکارلت از خود نشان می دهد؛ از او خوشش می آید.

اسکارلت با چارلز که برادر ملانی است ازدواج می کند اما او را در یک اردوی جنگی از دست می دهد. در اینجا اسکارلت به آتلانتا می رود تا نزد ملانی باشد. و آنجا دوباره با رت باتلر برخورد دارد. که حالا ثروتمند شده و زندگی خوبی را برای خود ساخته است.

معرفی کتاب بر باد رفته
معرفی کتاب بر باد رفته

درباره کتاب بر باد رفته

این کتاب در سال 1936 منتشر شد و مارگارت میچل به خاطر نوشتن این کتاب، جایزه ادبی پولیتزر را دریافت کرد. این کتاب همچنین موفق شد در سال 1939، لقب پرفروش ترین کتاب جهان را از آن خود کند. که البته این شهرت بسیار به دلیل فیلم بر باد رفته است. که با اقتباس از این رمان نوشته و ساخته شد و به شهرت این رمان نیز افزود.

کتاب بر باد رفته یکی از زیبا تری عاشقانه های جهان است. که به دست مارگارت میچل نوشته شده است و تنها کتاب وی است. این کتاب به همه افراد علاقه مند به رمان های احساسی و عاشقانه و همچنین طرفداران ادبیات کلاسیک جهان پیشنهاد می شود.

نکته جالب دیگر درباره این کتاب این است که دو نفر تلاش داشتند تا بعد از مارگارت میچل، داستان کتابش را ادامه دهند که هیچ کدام موفق نبودند.

  1. خویشان رت باتلر‌، نوشته‌ی دونالد مک کیج، در سه جلد
  2. اسکارلت، نوشته‌ی الکساندر ریبلی.

شخصیت ها و عناصر داستان

مارگارت میچل، روی عناصر داستان، به طور کاملی مسلط بوده است. و این موضوع در کابوس های اسکارلت، که در طول داستان بار ها اتفاق می افتد، کاملا واضح دیده می شود. که در پایان پرده از راز آن برداشته می شود. خرده واقعه هایی که در طول داستان اتفاق می افتند، باور پذیری رمان را بسیار بیشتر می کنند. این خرده واقعه ها یا اتفاقات جزئی که در طول داستان اتفاق می افتد، جذابیت رمان را دو چندان می کند. برای مثال صحنه فرار اسکارلت با گاری، یکی از جذاب ترین. خرده واقعه های رمان بر باد رفته می باشد. حدودا 140 شخصیت در این رمان وجود دارد که در فصل اول با 34 شخصیت آن آشنا می شویم. در ابتدا معرفی این 34 شخصیت، به طور کامل شکل می گیرد و کم کم با همه 140 کاراکتر رمان آشنا می شویم. اینکه پرداختن به شخصیت های مختلف در این داستان به خوبی انجام گرفته است، یکی از مهم ترین. نقطه قوت های کتاب بر باد رفته است. دیالوگ هایی که بین دو شخصیت رد و بدل می شود نیز طرز تفکر آمریکایی را به بهترین شکل ممکن نمایش می دهد.

فیلم بر باد رفته
فیلم بر باد رفته

اقتباس سینمایی کتاب بر باد رفته

همانطور که گفتیم، در سال 1939 فیلم سینمایی بر باد رفته با اقتباس از این رمان ساخته شد. که به شهرت رمان افزود و باعث شد. که کتاب بر باد رفته به پرفروش ترین کتاب جهان در سال 1939 تبدیل شود. در این فیلم بازیگرانی همچون کلارک گیبل، ویوین لی، لسلی هاوارد، اولیویا دی هاویلند و هتی مک دنیل بازی می کنند  و کلارک گیبل و ویوین لی؛ دو نقش اصلی را ایفا می کنند. این فیلم به حدی زیبا و خوب ساخته شد که در 13 بخش مختلف نامزد اسکار شد. و برنده 8 جایزه اسکار و دو اسکار افتخاری شد. در بین این اسکار ها، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلم نامه اقتباسی، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی به این فیلم رسید و یکی از موفق ترین فیلم های آن دوران بوده است.

معرفی مارگارت میچل

مارگارت مانرلین میچل مارس، در آتلانتا در ایالت جورجیا و در تاریخ 8 نوامبر 1900 به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته پزشکی ادامه داد. اما به علت مرگ مادرش، آن را نیمه کاره رها کرد. و به روزنامه نگاری مشغول شد. او در سال 1936 شروع به نوشتن رمان بر باد رفته کرد. و سرانجام در اواخر سال 1936 آن را منتشر کرد و این کتاب به سرعت به 16 زبان مختلف ترجمه شد و در بسیاری از نقاط جهان به فروش رسید. مرگ مارگارت میچل یکی از تلخ ترین حادثه ها در بین نویسنده هاست. وی در  11 آگوست 1949 در حال عبور از برای تماشای فیلم «یک داستان کنتربری» با ماشینی تصادف می کند و پس از 5 روز در بیمارستان و در تاریخ 16 آگوست 1949 از دنیا می رود. مارگارت میچل در قبرستان اکلند جورجیا به خاک سپرده شده. همسرش را نیز بعد از مرگش در کنار قبر او به خاک سپردند. راننده آن ماشین نیز هاگ گراویت بوده است که به دلیل مستی، سرعت بالا، رانندگی در خلاف جهت و تصادف با مارگارت میچل برای 18 ماه به زندان رفت و بعد نیز در 1994 و در سن 74 سالگی درگذشت.

بر باد رفته
بر باد رفته

در بخشی از کتاب بر باد رفته می خوانیم

اسکارلت در یک بعدازظهر آفتابی آوریل سال 1861 در سایه‌‌ی خنک ایوان تارا، مزرعه پدری‌اش، با استوارت و برنت تارلتون نشسته و منظره‌ای بسیار دلنشین خلق کرده بود. او پیراهن جدید ململ با دوازده یارد چین و حلقه‌های موج‌دار سبز گلدار و کفش‌های سبز پاشنه‌ کوتاه مراکشی که پدرش به تازگی از آتلانتا برایش آورد را پوشیده بود. پیراهنش، کمر هفده اینچی‌اش را ظریف‌ و باریک نشان می‌داد. و بالاتنه‌ی کاملاً تنگ پیراهن، سینه‌های بلوغ یافته شانزده سالگی‌اش را به خوبی نمایان می‌کرد. چین‌های دامنش خیلی دور و برش پخش نبود. موهایش را صاف و مرتب داخل توری پشت سرش بسته. و دست‌های ظریف و سفیدش را بی‌حرکت روی پاهایش گذاشته بود. که البته همه‌ی این‌ها شخصیت واقعی‌اش را به خوبی نشان نمی‌داد. چشم‌های سبز بی‌قرار، لجباز و سرشار از طراوت زندگی‌اش که با دقت تمام در چهره‌ای ملیح جای گرفته بود. با آن رفتار برازنده، کاملاً ناهماهنگ به نظر می‌رسید، هرچند رفتارهایش از راهنمایی‌های ملایم مادر و تربیت سخت‌گیرانه مامی نشأت می‌گرفت اما چشم‌هایش، خاص خودش بودند.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. اگر تاکنون این کتاب را خوانده اید، نظر خود را برای ما بنویسید.

معرفی کتاب بر باد رفته

مطالب مرتبط:

بهترین کتاب های ترسناک جهان

کتاب عاشقانه چی بخوانیم ؟

بهترین رمان های ایرانی

معرفی کتاب پاییز پدر سالار

نقد و بررسی کتاب کیمیاگر

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

1 دیدگاه در “معرفی کتاب بر باد رفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه