مد و استایل, مقالات

همه چیز درباره لباس های اورسایز

همه چیز درباره لباس های اورسایز

همه چیز درباره لباس های اورسایز

لباس های اورسایز مدتی است که به یک ترند تازه در کمد لباس ها تبدیل شده است. یک سبک قدیکی و تا حدودی فراموش شده که در سال های اخیر توانسته دوباره خود را به یک ترند مد تبدیل کند. اما خرید لباس های اورسایز ممکن است کمی نگران کننده باشد. با نگرانی هایی همراه باشد. نگرانی هایی مانند اینکه اگر لباس بر تن من ننشیند و پیدا کردن مدل هایی که با اندام شما همخوانی داشته باشد و همچنین جذاب هم باشد. اگر شما هم به دنبال تازه کردن استایلتان هستید و دوست دارید بیشتر با لباس های اورسایز آشنا شوید ، این مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه لباس های اور سایز

قبل از هر چیز احازه بدهید تا شما را بیشتر با تاریخچه لباس های اورسایز و نحوه پیدایش آنها در چرخه تولید آشنا کنیم. ورود لباس های اورسایز به مد و لباس های زنانه از دهه 1920 شروع شد . درواقع این اتفاق با بیشتر شدن حضور زنان در جامعه رخ داد. در آن دوران زنان اجازه داشتند تا در فعالیت های اجتماعی بیشتر شرکت کنند . از این رو لباس های قدیمی با شکل و ظاهر تنگ و چسبان خود ، این امکان را از آنها میگرفت و اجازه فعالیت راحت را به آنها نمیداد. به همین دلیل زنان تصمیم به پوشیدن لباس هایی با اندازه های راحت تر و شمایلی مردانه تر گرفتند. به مرور زمان با تقاضا برای خرید لباس های اورسایز ، طراحان تصمیم به پیشرفت دادن این لباس دادن گرفتند و با وارد کردن سبک هیپ هاپ و استایل های خیابانی به داخل این لباس ها ، شکل جدیدی از مد را وارد تاریخ کردند.

لباس های اورسایز مناسب چه فصلی هستند ؟

زمانی که هوای سرد میگذرد و نوبت به فصل سرما میرسد همه فکر میکنند که زمان استفاده از لباس های اورسایز هم سپرسی شده و زمان مناسبی برای استفاده از آنها نیست در حالی که اگر به درستی لباس مورد نظر خود را انتخاب کنید میتوانید در فصل های مناسب از آنها استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را اصول ست کردن این لباس ها بیشتر آشنا کنیم.

نحوه انتخاب لباس اورسایز

اولین نکته که در انتخاب لباس های اورسایز باید در نظر بگیرید ، استایل شخصی خودتان است. سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که به استایل شخصی خودتان نزدیک تر باشد . زمان خرید باید حتما به رنگ و جنس آن توجه کنید. به عنوان مثال اگر لباس اورسایزتان را میخواهید با یک شلوار جین ست کنید ، کارتان راحت است چون لباس های اورسایز با این آیتک همخوانی بسیار خوبی دارند.

یکی دیگر از نکات مهم زمان خرید لباس های اورسایز ، ست کردن آنها یا سک لباس چسبان است. به عنوان مثال اگر یک بافت پاییزه دارید و به دنبال ست کردن آن هستید میتوانید از یک شلوار جین جذب استفاده کنید. یا اگر یک کت دارید میتوانید از یک تاپ بندی وشلوار جین استفاده کنید. توجه کنید که اگر نتوانستید لباس مورد نظر خود را در قسمت زنانه پیدا کنید ، میتوانید از قسمت مردانه هم کمک بگیرید .

چگونه یک بلوز اورسایز را ست کنیم ؟

بلوز های اورسایز مدل های مختلفی دارند. بعضی از آنها جلوبسته هستند و بعضی از آنها جلو باز. اگر یک بلوز جلو باز اورسایز دارید و به دنبال ست کردن آن هستید، میتوانید از یک تاپ برای زیر آن استفاده کنید. همچنین میتوانید دو دکمه بالایی آن را باز کنید و بقیه را ببنیدید . برای این استایل استفاده از یک شلوار جین ، انتخاب کاملا مناسبی است و میتوانید برای جذاب تر شدن استایل تان ، جلو بلوزتان را در شلوارتان قرار دهید.

بلوز های جلو بسته ، کارتان را راحت تر میکند. این بلوزها به دلیل نوع دوخت مینیمالی که دارند میتوانند با یک لگ یا شلوار جذب ، ست شوند و ظاهری جذاب به استایل شما ببخشند.

به طور کلی اگر به دنبال یک استایل متعادل از لباس های اورسایز هستید ، میتوانید در استایل های خود از یک لباس جذب استفاده کنید . اگر هم به دنبال یک استایل تماما اورسایز هستید میتوایند از تمام آیتم های اورسایز استفاده کنید.

چگونه یک کت اورسایز را ست کنیم ؟

این روزها شاهد همه‌گیر شدن مدل‌های مختلفی از کت‌های اورسایز در صنعت مد هستیم. مانتوها و کت‌های اورسایز یکی از آن تکه‌هایی است که همیشه به داشتن‌ آن‌ها نیاز دارید. اگر می‌خواهید از خرید خودتان مطمئن باشید بهتر است که رنگ‌های ساده را انتخاب کنید زیرا همیشه در چرخه‌ی مد وجود دارند. رنگ‌هایی مانند خاکستری، سفید، سرمه‌ای و مانند این‌ها را انتخاب کنید. ظاهری با استایل اورسایز اگر به خوبی هماهنگ شود می‌تواند بسیار شیک باشد. نکته‌ی کلیدی در این‌جا ایجاد تعادل و تناسب در استایل است. همان‌طور که بالاتر هم گفتیم بهتر از قطعات بزرگ را با باریک‌تر و چسبان هماهنگ کنید. این موضوع را دوباره گفتیم تا بدانید در استفاده از کت‌های اورسایز هم همین قانون صدق می‌کند.

چگونه بافت های اورسایز را ست کنیم ؟

یکی از آیتم‌هایی که این روزها پرطرفدار است بلوزهای بافت اورسایز است. این بلوزها اغلب با شانه‌هایی افتاده و یقه‌های بزرگ هستند. از مدل‌هایی که می‌توانید برای این سبک بلوزها استفاده کنید هماهنگی آن‌ها با شلوارهای مدادی و یا دامن میدی چسبان است. شلوار جین هم گزینه‌ی مناسبی برای این بلوزهاست.

در آخر توصیه ما به شما این است مانند هر لباسی که می‌خواهید انتخاب کنید اول سلیقه‌تان را در نظر بگیرید. مورد بعدی که باید به آن توجه داشته باشید مدل اندامتان است. بعد از توجه به این دو مورد می‌توانید با پیشنهادهایی که به شما ارائه دادیم انتخاب‌های خوبی داشته باشید. 


نویسنده: تیم تحریریه آوانو بخش مد و پوشاک

همه چیز درباره لباس های اورسایز

مطالب مرتبط:
بهترین پارچه ها برای فصل تابستان
محبوب ترین پارچه های دنیا از نظر مردم
رنگ سال ۲۰۲۲ به انتخاب پنتون

از سراسر وب

اسپری واکس داشبورد Eco1

لباس های اورسایز مدتی است که به یک ترند تازه در کمد لباس ها تبدیل شده است. یک سبک قدیکی و تا حدودی فراموش شده که در سال های اخیر توانسته دوباره خود را به یک ترند مد تبدیل کند. اما خرید لباس های اورسایز ممکن است کمی نگران کننده باشد. در ادامه با ما همراه باشید...

1 دیدگاه در “همه چیز درباره لباس های اورسایز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو