مد و استایل, مقالات

بهترین پارچه ها برای فصل تابستان

بهترین پارچه ها برای فصل تابستان

بهترین پارچه ها برای فصل تابستان
امروز در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بهترین پارچه های فصل تابستان آشنا کنیم.

تبلیغات

بهترین پارچه ها برای فصل تابستان

امروز در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بهترین پارچه های فصل تابستان آشنا کنیم.

پارچه نخی

پارچه نخی

جنس و متریال به کار رفته در پارچه های نخی باعث‌شده تا با الیاف ظریف و سبکی دارد. این پارچه برای روزهای گرم تابستان، بهترین گزینه‌باشد. اگرچه الیاف ها و نخ های پنبه در ظاهر ممکن است بسیار نازک و ظریف به نظر برسد، اما در شستشو از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار است که با بارها شستشو، الیاف های آن آسیب نمی‌بیند.

موضوع مهم دیگر در فصل های گرم، بحث تعریق بالای بدن و عرق کردن زیاد بدن است که می‌تواند موضوعی که بسیار آزار دهنده باشد. پارچه های نخی به دلیل نوع الیاف های آنها، تهویه مناسبی دارند و باعث می‌گردد که عرق بدن شما به سرعت خشک شود. از طرفی لکه ای نیز بر روی پارچه های نخی نمی‌ماند که می‌تواند این نگرانی شما را درباره این موضوع، کاملا برطرف شود.

در کنار مزیت های مهم پارچه های پنبه ای، آنها یک عیب و مشکل بزرگ نیز دارند و آن این است که به سرعت بعد از شستشو چروک می‌گردد. برای جلوگیری از این کار بهتر است از ماشین لباس شویی برای شستشوی لباس استفاده نکنید. ابتدا لباس را چند ثانیه ای با آب شستشو دهید سپس همانگونه خیس روی طناب پهن کنید و بگذارید تا خشک شود. این کار تا حد زیادی چروک لباس را می‌گیرد.

پارچه لنین

پارچه لنین

جذابیت پارچه لنین در کنار ظاهر زیبا و فریبنده آن باعث‌شده تا یکی از بهترین پارچه ها برای فصل تابستان باشد. الیاف ها و نوع متریال این پارچه باعث‌شده تا برای انواع شومیز، مانتو، پیراهن و دامن و شلوار کاملا مناسب باشد. از طرفی قدرت جذب بالای آن از یک سو و الیاف های آن از سوی دیگر سبب‌شده تا برای دوخت مانتو در فصل های گرم بهترین گزینه باشد.

همچنین این پارچه ضد باکتریال، ضد آلرژی بوده و با تثبیت فوق العاده رنگی که‌دارد، باعث‌شده تا در شستشوهای مکرر دچار تغییر رنگ و تغییر شکل نداشته باشد. پارچه لنین صد در صد طبیعی است و از استحکام بیشتری نسبت به پارچه های پنبه ای برخوردار است. اما مانند پارچه های پنبه، این پارچه نیز از یک عیب و مشکل بزرگ برخوردار است و آن چروک بیش از اندازه آن است که سبب شده تا بعد از هر شستشو نیاز به اتو داشته باشد.

پارچه شانتون

پارچه شانتون

سبکی و راحتی الیاف های این پارچه باعث‌شده تا شانتون به پارچه ای خاص و منحصر به فرد در فصل تابستان تبدیل شود. آهار مناسب و خوب الیاف های این پارچه سبب‌شده تا در کنار چروک پذیری بالایی که دارد باز هم یکی از بهترین پارچه‌های فصل تابستان برای دوخت انواع مانتوهای تابستانی باشد. این پارچه در تنوع و مدل های مختلفی تولید می‌گردد. مانند شانتون سنتی، شانتون حاشیه دار، شانتون اسکاچی، شانتون ساده و شانتون ابریشمی. این تنوع بالا در طرح و رنگ به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی مانتویی با ظاهری خاص و متنوع داشته باشید. در کنار همه اینها، شستشو مکرر این پارچه تاثیری بر الیاف های آن ندارد و از این رو به اتوکاری زیادی نیز نیاز ندارد. در مجموع بافت لطیف و ضدحساسیت این پارچه در کنار قیمت مناسب آن باعث شده تا برای استفاده در فصل های گرم قابل استفاده باشد.

پارچه ابریشمی

پارچه ابریشمی

ظرافت بسیار زیاد و در عین حال استحکام بالا، ابریشم را به یکی دیگر از بهترین پارچه‌های فصل تابستان تبدیل کرده است. طرح ها و رنگ های جذاب و زیبای این پارچه باعث شده تا برای دوخت مانتوهای تابستانی بسیار مناسب باشد. البته نباید فراموش کرد که این پارچه به مراقبت بالایی نیاز دارد و هنگام اتوکشی باید دقت کرد تا به بافت های آن آسیب نرسد. از طرفی به دلیل نوع متریال الیاف های این پارچه، قیمت آن نیز به نسبت سایر پارچه ها تابستانی بالاتر است.

پارچه لی

پارچه لی

پارچه لی یا جین یکی از محبوب ترین پارچه های دنیا است که حتی در فصل های گرم نیز می‌تواند طرفداران خاص خود را داشته باشد. جذابیت بیشتر این پارچه، به دلیل حالت سنگ شور آن است که ظاهری خاص و منحصر به فرد به استایل شما می‌بخشد و آن را خاص تر می‌کند. برای جذاب تر کردن استایل خود در فصل تابستان می‌توانید از رنگ های روشن این پارچه استفاده کنید تا هم ظاهری شاد برای شما به ارمغان بیاورد و هم با رنگبندی های شاد و روشنی که دارد، استایل شما را خاص تر می‌کند.

در این مقاله چند نمونه از بهترین و پراستفاده ترین پارچه های مناسب برای فصل تابستان را معرفی کرده ایم. البته از پارچه های دیگری نیز مانند کرپ و فاستونی می‌توانید برای دوخت مانتوهای تابستانی  در فصل تابستان استفاده کنید اما اگر به دنبال پارچه ای با الیاف های طبیعی هستید پارچه های نخی و لنین بهترین گزینه هستند.


نویسنده تیم تحریریه آوانو بخش مد و پوشاک

بهترین پارچه ها برای فصل تابستان

مطالب مرتبط:

محبوب ترین پارچه های دنیا از نظر مردم

رنگ سال ۲۰۲۲ به انتخاب پنتون

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه