مد و استایل, مقالات

محبوب ترین پارچه های دنیا از نظر مردم

محبوب ترین پارچه های دنیا از نظر مردم

محبوب ترین پارچه های دنیا از نظر مردم
فاکتورهای مهمی وجود دارد که هر پارچه ای را در هر کشوری به بهترین تبدیل می کند. فاکتورهای مهمی مانند آب و هوا، آداب و رسوم و امکانات بافت از جمله مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده پارچه ها هستند. اما اصولا تولید و انتخاب بهترین پارچه در هر کشوری بستگی به آداب و رسوم آن منطقه و نحوه بافت آن بسنگی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین و محبوب ترین پارچه های هر کشوری آشنا کنیم.

تبلیغات

محبوب ترین پارچه های دنیا از نظر مردم

محبوب ترین پارچه های دنیا از نظر مردم

فاکتورهای مهمی وجود دارد که هر پارچه ای را در هر کشوری به بهترین تبدیل می کند. فاکتورهای مهمی مانند آب و هوا، آداب و رسوم و امکانات بافت از جمله مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده پارچه ها هستند. اما اصولا تولید و انتخاب بهترین پارچه در هر کشوری بستگی به آداب و رسوم آن منطقه و نحوه بافت آن بسنگی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین و محبوب ترین پارچه های هر کشوری آشنا کنیم.

بوبو محبوب ترین پارچه نیجریه

یکی از محبوب ترین پاچه های دنیا، پارچه بوبو است. که از مهم ترین و محبوب ترین پارجه های کشور نیجریه محسوب میشود. این پارچه در واقع یک پارچه نمادین در این کشور است که در آن از طرح ها و المان های مهم محلی و آداب و رسوم در بافت آن استفاده‌شده است. کیفیت این نوع پارچه به نسبت سایر پارچه های این کشور بیشتر است. در حدی که در برابر آب و هوا و شرایط جوی نامناسب نیز بسیار بادوام است.

پارچه بوبو

باتاکاری و کنته پارچه های مهم کشور غنا :

معمولا کشور غنا به پایبندی به سنت های دیرینه خود شناخته میشود. به همین دلیل منابع طبیعی مانند طلا، آداب و رسوم و فرهنگ باستانی این منطقه نیز در نوع پوشش مردمان کشور نیز بسیار تاثیرگذار است. از جمله مهم ترین و معروف ترین پارچه های این منطقه میتوان به کنته و باتاکاری اشاره کرد. این پارچه ها بسیار بادوام هستند و معروف است که تا 300 سال نیز میتوانند دوام بیاورند. قدرت دوام و مقاومت الیاف این پارچه ها در حدی است که حتی با قیچی نیز نمیتوان به راحتی آن ها را برش داد.

ساری گران قیمت ترین پارچه هند:

جدا از سینمای بالیود و ادویه های متنوع و لذیذ این کشور، عامل دیگری نیز در محبوبیت این کشور در بین گردشگران تاثیرگذار است. ساری، یکی از مهم ترین و گران قیمت ترین پارچه های کشور هند می‌باشد که معمولا با رنگ های شاد و جذابی که در بافت آنها به کار رفته است. این پارچه یکی از مهم ترین علاقمندی های گردشگران به این کشور به شمار میرود.

ساری گران قیمت ترین پارچه هند

پارچه های پنبه ای از پاکستان :

همسایه بودن کشور پاکستان با هندوستان سبب‌شده تا در این کشور المان های فرهنگی کشور هندوستان وجود داشته باشد. و به چشم بخورد. شرایط جوی نامناسب و اب و هوای بسیار گرم این منطقه سبب‌شده تا بیشتر پارچه های این منطقه جنسی پنبه ای داشته باشند. پارچه های پنبه ای یکی از مهم ترین پارجه های تولیدی این کشور نیز به شمار میرود. از این پارچه ها برای تولید لباس های مجلسی و روزمره استفاده میشود و برای فصل های سرد و گرم قابل استفاده است.

ساتن محبوب ترین پارچه کشور چین :

شاید باور آن کمی سخت باشد اما چین که معمولا به تولید محصولات بی کیفیت شناخته میشود، اما از دیرباز تاکنون یکی از خاستگاه های معروف ترین پارچه های دنیا میباشد. پارچه ساتن یکی از معروف‌ترین پارجه های کشور چین‌است که صادرات آن از قدیم الایام در این کشور نیز وجود داشته و با استفاده از راه آبی ابریشم یه سایر نقاط دنیا صادر می شده‌است. موقعیت جغرافیایی مناسب و شرایط جوی این کشور باعث‌شده تا یکی از مهم ترین مراکز تولید کرم ابریشم و بافت الیاف ابریشم باشد. وارد کردن سنت های اصیل این کشور به بافت الباف ابریشم و تولید پارچه ساتن سبب‌شده تا این کشور تولید کننده یکی از مهم ترین و محبوب ترین پارچه های دنیا باشد.

ایکات پارچه ای از کشور کامبوج:

فرآیند تولید پارچه ایکات را شاید بتوان یکی از سخت ترین فرآیند های تولید و بافت پارچه به شمار می آید. این پارچه بیشتر در کشورهای آسیایی مانند اندونزی و کامبوج بافته و تولید می‌شود و به عنوان محبوب ترین پارچه این منطقه شناخته شده‌است. فرآیند بافت این پارچه کاملا دستی بوده و برای رنگ آمیزی این پارچه از رنگ های کاملا طبیعی استفاده میشود. در پارچه های طرح دار، طرح روی پارچه مهر میشود و به مدت 6 هفته به پارچه استراحت میدهند تا طرح به صورت کامل بر روی پارچه خشک شود. تولید زمان بر این پارچه محبوب و دوست داتشنی باعث‌شده تا تنها تولیدکنندگان خبره به تولید این پارچه بپردازند.

پارچه ایکات

کوبا پارچه ای از آفریقا :

یکی از عجیب ترین منسوجات دنیا را آفریقا دارد. پارچه ای به نام کوبا که با فرآیندی عجیب و غریب و در رنگ های آبی، مشکی، قرمز، نارنجی و قهوه ای‌‌بافته می‌شود. کوبا در واقع نمونه ای کوچک و نمادین از اتحاد یک روستا در انجام یک کار و فعالیت است. در فرآیند تولید این پارچه، مردان برگ های درخت رافیا را میچینند، پسران الیاف ها را جمع آوری میکند و زنان روستا نیز در انتها بر روی الیاف ها گلدوزی را انجام میدهند.

پارچه جین :

شباهت زندگی افراد در مناطق مختلف دنیا و نقش رسانه ها در شناساندن آداب و رفرهنگ های مختلف به هم سبب‌شده تا برخی از پارچه ها همواره برای اکثر گروه های مردم خواستنی و محبوب‌ باشد. یکی از آنها پارچه های جین است. امکان‌ ندارد که بکبار هم که‌ شده از شلوار جین در استایل و لباس های خود استفاده نکرده‌ باشید. اگرچه جین در ابتدا برای کارگردان معدن استفاده می شد اما به مرور محبوبیت پارچه جین سبب شد تا این پارچه برای همه افراد قابل استفاده و دوست داشتنی باشد.

پارچه جین

در واقع قدیمی نشدن این پارچه یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت آن است. لباس های مختلفی برای سالیان متمادی مد بودند و بعد از مدتی فراموش شدند. اما به جرئت میتوان گفت در کمد لباس های هر فردی یک شلوار جین یافت میشود. در واقع فرقی نمیکند که موسسه پنتون رنگ سال را چه رنگی انتخاب کند، یک لباس جین آیتمی است که با هر رنگ و مدلی قابل استفاده است.

هدف ما در این مقاله آشنایی شما با پارچه های مختلف و معروف در دنیا بودن. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.


امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه