بازی, مقالات

بررسی بازی The Last of Us Part 1

بررسی بازی The Last of Us Part 1

بررسی بازی The Last of Us Part 1

بررسی بازی The Last of Us Part 1

در سال های اخیر، شاهد ریمیک کردن و ریمیستر شدن بازی های مختلفی بودیم که سازندگان قصد داشتند تا از این طریق بازی هایی که حس و حال قدیم را القا نمیکردند را در دسترس کاربران امروزی قرار دهند. اما توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است. هر قدر بازه زمانی بین نسخه اصلی و نسخه ریمیک شده کمتر باشد کار تیم سازنده سخت تر است. زیرا باید به گونه ای عمل کند که همچنان حس و حال گذشته برای کاربران حفظ شود.

بعد از معرفی بازی The Last of Us Part 1 تعداد زیادی از کابران این عقیده را داشتند که همچنان بازی The Last of Us قابل بازی کردن است. نظر آن ها این بود که نیازی نیست دقیقا یک سال بعد از عرضه آن، این بازی برای کنسول های نسل 8 دوباره بازسازی شود. اما با این حال ناتی داگ اعلام کرد که بازی The Last of Us Part 1 از ابتدا توسعه پیدا کرده و در حقیقت بازی The Last of Us Part 1 تا حد زیادی دقیقا همان چیزی است که مخاطبان انتظار داشتند.

محیط بازی

مقدمه

The Last of Us Part 1 با یک مقدمه آغاز می‌شود. سال ۲۰۱۳ است و جول، قهرمان داستان، با دختر خود زندگی می‌کند. همه چیز به‌ظاهر خوب پیش می‌رود تا اینکه متوجه آلوده‌شدن مردم به یک ویروس ناشناخته می‌شوند. همین موضوع زمینه‌ساز وقوع یک اتفاق تراژدی برای جول می‌شود. ۲۰ سال از این ماجرا می‌گذرد و جول به همراه تس (Tess) درقالب یک قاچاقچی به انجام کارهای مختلف مشغول هستند. جول که طی این سال‌ها درحال فرار از گذشته و پیداکردن راهی برای نادیده‌گرفتن آن بوده، با دختری به نام الی آشنا می‌شود. همین آشنایی اتفاقات جدیدی را در زندگی جول رقم می‌زند.

داستان سرایی

داستان سرایی یکی از جذاب ترین و تاثیرگذارترین نقاط مثبت در بازی The Last of Us Part 1 است. اگرچه داستان با یک ایده کلیشه ای شروع می‌شود. اما داستان سرایی و نحوه قصه گویی بازی به گونه ای پیش میرود که آن را تبدیل به یکی از بهترین و تراژدی ترین ایده های بازی میکند و بازیکن را تحت تاثیر قرار میدهد.

داستان سرایی

از طرفی شخصیت پردازی بازی نیز به خوبی اجرا شده‌است. جول و الی دو شخضیت اصلی داستان به نحوی شخصیت پردازی شده‌اند که فراز و نشیب های روابط آنها در طول داستان سبب‌شده تا بازیکنان به خوبی با آنها ارتباط برقرار کنند.

این تاثیرگذاری تنها برای شخصیت های اصلی نیست بلکه شخصیت های دیگری مانند تام، تنس و دیوید نیز همین حالت را دارند. شاید با خود بگویید بازی The Last of Us Part 1 تنها یک نسخه ساده از بازسازی یک بازی اصلی است. اما ناتی داگ در این نسخه نیز از نظر گرافیکی بهتر عمل کرده‌است. واقع گرایانه تر شدن‌چهره بازیکنان و بهتر شده حرکت انیمیشن ها از جمله دلایلی است که بازیکن را سرجای خود میخکوب می‌کند.

گیم پلی

بازی The Last of Us Part 1 از نظر گیم پلی نیز مانند یک اکشن ماجراجویی عمل میکند، جول در طول بازی به واسطه اسلحه های مختلف و سلاح های متنوع میتواند به راحتی دشمنان خود را از پا درآورد. متنوع بودن سلاح ها ، گان پلی ها و نحوه کار هر کدام از آنها باعث‌شده تا از نظر سیستم مبارزاتی بازی نمره قابل قبولی بگیرد. همچنین طریقه کار با هر اسلحه تجربه شیرین و هیجان انگیزی برای مخاطب محسوب میشود.

در کنار این موضوعات آیتم هایی نظیر ساخت و ساز بازی که با دفترچه راهنما ارتقا پیدا کرده است. این مورد تاثیر زیادی در مبارزات بازی داشته به گونه ای که شما میتوانید مبازات خود را انتخاب کنید. بهتر شدن آیتم های عملکرد جول مانند نوار سلامت، بهتر شدن صدا و استفاده سریع تر از بانداژ از جمله آیتم های ارتقا یافته‌است که باعث ساده ترشدن‌ بازی در نتیجه بهبود کیفیت بازی شده‌است.

همچنین یکی دیگر از سلاح هایی که به تازگی برای درگیری اضافه‌شده استفاده از مخفی کاری است. بازیکن میتواند با استفاده از مخفی کاری، و بدون درگیری محیط های بازی را پشت سر بگذارد و شیوه های مبارزه ای مخصوص خود ابداع کند. تغییرات اعمال شده روی طراحی انیمیشن های حرکتی و ضربات تمام‌کننده و مبارزات بازی باعث‌شده تا سیستم مبارزان خشن و درگیر کننده تر و هیجان انگیز تر از قبل باشد.

اما اصلی ترین تغییر بازی مربوط به گرافیک آن است. تغییر زاویه دوربین در میان پرده های سینمایی ساختار بهتری پیدا کرده‌است. با نزدیک شدن جلوه های بصری و گرافیک بازی به نسخه دوم، چیزی‌است که باعث‌شده تا یکی از بهترین بازی های ساخته‌شده در صنعت گیم حالتی خیره کننده تر و جذاب تر از قبل داشته باشد. همچنین نور پردازی و دقت بسیار بالا در کیفیت و جزئیات و بافت های محیطی نیز از جمله تغییرات مهم بازی است

رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم برثانیه

رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم برثانیه

از نظر فنی، The Last of Us Part 1 دارای دو حالت برای اجرا شدن است. حالت اول، رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم برثانیه را دراختیار مخاطب قرار می‌دهد. اما حالت دوم، رزولوشن پویا (از 1440p تا 4K) با نرخ ۶۰ فریم برثانیه را ارائه می‌دهد. کاربران باتوجه‌به سلیقه خود می‌توانند از یکی از دو حالت ذکر‌شده استفاده‌کنند. در هر دوحالت، بازی جلوه‌های بصری زیبایی را ارائه‌داده و بازیکن بدون هیچ افت فریم خاصی بازی را تجربه خواهد کرد. بااین‌حال در اندک سکانس‌های بازی باگ‌هایی در محیط دیده می‌شود که به هیچ‌وجه روی تجربه بازیکن تأثیرگذار نیستند.

موسیقی نیز در نسخه ریمیک‌شده همچنان نقش پررنگی دارد و میتواند حسابی در ایجاد فضا سازی و اتمسفر بازی تاثیرگذار باشد.

درانتها، تمامی تغییرات کوچک و بزرگ The Last of Us Part 1 دست به‌دست هم داده‌اند تا کاربران تازه‌وارد بتوانند یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن و بهترین بازی‌های صنعت بازی‌های ویدیویی را در بهترین شرایط ممکن تجربه کنند. بااین‌حال نمی‌توان منکر این‌شد که برچسب قیمت ۷۰ دلاری نسبت به تغییرات اعمال‌شده برای هواداران قدیمی کمی ناعادلانه است. اما شخصیت‌پردازی جول و الی و ماجراجویی الی و رایلی آن‌قدر زیبا، دوست‌داشتنی و در عین حال غم‌انگیز است که هواداران قدیمی هیچ‌وقت از تجربه مجدد آن خسته نشوند.

نویسنده تیم تحریریه آوانو بخش معرفی بازی

بررسی بازی The Last of Us Part 1

مطالب مرتبط:
معرفی بهترین بازی های استراتژیک اندروید
بهترین بازی های هواپیما محور
نقد بازی ۲ little nightmares
Hades شاهکاری در سبک روگ بلاک
 از زمستان طولانی تا خدای جنگ نورس

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بعد از معرفی بازی The Last of Us Part 1 تعداد زیادی از کابران این عقیده را داشتند که همچنان بازی The Last of Us قابل بازی کردن است. نظر آن ها این بود که نیازی نیست دقیقا یک سال بعد از عرضه آن، این بازی برای کنسول های نسل 8 دوباره بازسازی شود. اما با این حال ناتی داگ اعلام کرد که بازی The Last of Us Part 1 از ابتدا توسعه پیدا کرده و در حقیقت بازی The Last of Us Part 1 تا حد زیادی دقیقا همان چیزی است که مخاطبان انتظار داشتند.

1 دیدگاه در “بررسی بازی The Last of Us Part 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو