بازی, مقالات

معرفی بهترین بازی های فانتزی

معرفی بهترین بازی های فانتزی

معرفی بهترین بازی های فانتزی

بازی های رایانه ای امروزه به یکی از بزرگ ترین تفریحات تبدیل شده است. یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سبک های بازی های کامیپوتری در دنیا ، بازی هایی با ژانر فانتزی است. ژانر فانتزی به بازی هایی گفته میشود که عموما داستان آنها بین خیال و واقعیت رخ می دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 10 بازی برتر ژانر فانتزی اشنا کنیم.

معرفی بهترین بازی های فانتزی

Blood borne

Blood borne
Blood borne

بازی Blood borne، یکی از شاهکارهای ژانر فانتزی است که توسط استدیو فرام سافتویر و هیدتاکا میازاکی ساخته شده است. از نظر گیم پلی ، این بازی شباهت بسیار زیادی به مجموعه بازی سولز دارد. بازی Blood borne اولین بازی بود که به صورت اختصاصی برای کنسول های نسل 8 ساخته شد. محیط بازی Blood borne، برخلاف، محیط بازی سولز هوایی خفته تر و سنگین تر دارد. از طرفی برخلاف مجموعه سولز، بازی در مکان های مختلبف روایت نمیشود. بلکه تمام وقایع بازی در شهری به نام یارنام رخ میدهد. فضای خاص بازی و اهمیت موجودات در داستان باعث شده، تا بار دیگر توانایی استدیو فرام سافتویر، در نمایش محیط های ترسناک به رخ کشیده شود.

Castlevania

Castlevania
Castlevania

مجموعه بازی Castlevania، یکی از محبوب ترین و مشهورترین بازی هایی است. که در باره وومپایر و دراکولا ها ساخته شده است. اولین نسخه این بازی در سال 1986 منتشر و از آن زمان تاکنون یکی از بهترین بازی های سبک ومپایری به شمار میرود. شخصیت های اصلی این مجموعه خاندان بلمونت هستند. این خاندان به صورت اجدادی وظیفه نابودی شیاطین را برعهده دارند. و موظف هستند که هر صد سال یکبار، دراکولا را بکشند. سلاح اصلی این خاندان شلاقی به نام Vampire Killer است که نقشی اساسی در طول داستان دارد.

داستان تا حد زیادی براساس اثار کلاسیک ژانر وحشت نوشته شده است. اما در خلق جهانی که پایه و اساس آن ومپایرها و خون آشام ها هستند، موفق عمل کرده است. بازی Castlevania یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین بازی های فانتزی محسوب میشود.

Dark Souls

Dark Souls
Dark Souls

یکی از موفق ترین بازی های ژانر فانتزی، مجموعه بازی Dark Souls است. طراحی خوب بازی و کیفیت بالا و همچنین داستان بازی، باعث شد تا به سرعت یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین بازی فانتزی در بین طرفداران تبدیل شود. محیط بازی از تمی تاریک و خفه برخوردار است. در واقع فضای داستانی، شکلی فاجعه زده دارد. و بیشتر موجودات داستان انسان نیستند. اما از طرفی تک تک موجوداتی که در این بازی هستند یا صرفا محیط داستانی بازی ، تنها برای جذابیت بیشتر نیست و نقشی اساسی در بازی ایفا میکنند. توجه بالای سازندگان به سطح بازی و استفاده از عناصر و سبک فانتزی باعث شده. تا مجموعه Dark Souls به یکی از بهترین بازی های فانتزی هستند.

Dark sider

Dark sider
Dark sider

داستام خاص و گیم پلی جذاب بازی Dark sider، از همان اول باعث شده تا این بازی بین طرفداران محبوب شود. اما متاسفانه بعد از شکست شرکت THQ، شرکت سازنده و بازی Dark sider زیر نظر شرکت Nordic Games قرار گرفت. و بازی Dark sider شبیه به یک بازی بازسازی شده از نسخه های قبلی خود شد.

داستان بازی Dark sider، درباره جنگ هایی است که بین فرشتگان و شیاطین صورت میگیرد. در این بین، شورایی تشکیل میشود تا تعادل بین نبردها را برقرار کند. این شورا که شورای سوخته نام دارد، چهار سوار آخرالزمانی به نام های جنگ ، مرگ ، خشم و نزاع را انتخاب میکند. تا در مواقع لزوم در نبرد شرکت کند. در زمان حال و جایی که سرزمین بازی است، نبردی بین انسان ها رخ میدهد. جنگ ناگهان وارد نبرد میشود اما متوجه میشود که سه سوار دیگر نیامده اند. شورا جنگ را محکوم میکند. اما جنگ از آنها فرصتی میخواهد تا بتواند مقصران اصلی این حادثه را پیدا کند.

پتانسیل بالای داستانی و شخصیت ها و اتفاقاتی که در طول داستان رخ میدهد باعث شد. تا این بازی زمینه ساز نسخه های دیگر باشد.

Devil may cry

devil may cry
Blood borne

از این مجموعه، 5 نسخه منتشر شده است. اما هین 5 نسخه باعث شد تا این بازی به موفقیتی بزرگ برسد. داستان بازی درباره شخصیتی به نام دانته است. دانته نیمه شیطان و نیمه فرشته است. هر قسمت بازی ، داستان هایی مجزا از هم دارد. ما در حقیقت زمینه ساز معرفی یک شخصیت شیطانی قوی است. که قصد حمله به انسان ها و نابودی آنها را دارد. داستان بازی در واقع از کتاب کمدی الهه الهام گرفته شده است. و بیشتر شخصیت ها نامی مشابه شخصیت های این کتاب دارند.

Diablo

diablo
diablo

شرکت بلیزرد توانایی بالایی در ساخت بازی‌های فانتزی فوق‌العاده موفق دارد. در کنار سری وارکرفت، مجموعه دیابلو نیز از جمله دیگر بازی‌های موفق این شرکت هستند. این سری از همان ابتدا با گیم پلی خوب و داستان جالبشان به موفقیت‌های بالایی دست یافتند و این موفقیت در تمامی نسخ بازی وجود داشت.  ضمن این که این بازی تنها بازی بلیزرد است که زمانی انحصاری PC بوده. ولی هم اکنون برای کنسول‌ها نیز عرضه شده است. نکته جالبی که در مورد این عنوان وجود دارد این است که سطح کیفی گیم پلی آن به قدری بالاست. که این عنوان به نوعی یک سبک محسوب می‌شود. و بازی‌های خیلی زیادی با تقلید از آن ساخته شده‌اند.

سری دیابلو در دنیای خاص اتفاق می‌افتد که شیاطین و موجودات اهریمنی به آن حمله کرده‌اند. و فضاهایی با تم بهشت و جهنمی در آن زیاد دیده می‌شود. دشمن اصلی شما در این سری، شیطانی به نام دیابلو است. چندین موجود شیطانی دیگر با قدرت‌هایی تقریباً هم اندازه دیابلو نیز در بازی وجود دارند ولی به هر حال دشمن اصلی دیابلو است. موجودات شیطانی و عجیب و غریب بسیار زیادی در بازی وجود دارند که شاید از نظر ظاهری شباهت‌هایی به سایر آثار فانتزی داشته باشند ولی به طور کلی موجودی هم نام یا کاملاً شبیه آن‌ها به جز معدود مواردی در سایر آثار فانتزی یافت نمی‌شود. محیط‌های خونین و وحشتناک نیز در بازی بسیار یافت می‌شوند و در اعماق سیاهچال های خونین آن باس هایی وحشتناک و سخت انتظار بازیباز را می‌کشند. به طور کلی سری دیابلو از جمله بازی‌هایی است. که توانسته یک دنیای فانتزی خاص و منحصر به فرد را خلق کند. و در کنار این با گیم پلی نوآورانه‌اش، به نوعی پایه‌گذار سبکی از بازی‌ها نیز باشد. قطعاً چنین عنوانی باید در لیست بازی‌های فانتزی موفق قرار داشته باشد.

Dragon Age 

Dragon Age
Dragon Age

سری Dragon Age قطعاً از جمله موفق‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی محسوب می‌شوند که داستان بسیار غنی نیز دارند. بعد از انتشار اولین نسخه‌ای سری با نام Dragon Age: Origins این عنوان به سرعت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و به یکی از موفق‌ترین بازی‌های سال عرضه‌اش تبدیل شد.نسخه دوم بازی علیرغم این که کیفیت بدی نداشت ولی خیلی باب طبع طرفداران نسخه اول سری نبود ولی نسخه سوم با نام Dragon Age: Inquisition دوباره توانست نظر طرفداران را به اندازه نسخه اول به خود جلب کند و موفقیت بسیاری کسب کرد.

داستان این سری در قاره‌ای به نام Thedas به وقوع می‌پیوندد. به مانند بسیاری از بازی‌های فانتزی، انواع اقسام موجودات عجیب و غریب در بازی حضور دارند که بعضی‌هایشان دوست و بعضی‌ها دشمن‌اند. نیروی شر اصلی این سری، موجوداتی با نام Darkspawn هستند که صرفاً یک گونه خاص نیستند و یک گروه شیطانی‌اند که قصد تصرف سرزمین Thedas را دارند و برای ورود به سرزمین Thedas باید راه‌های ورودی خاصی برای خود باز کنند.سری Dragon Age یکی از موفق‌ترین فرنچایز های بازی‌های فانتزی محسوب می‌شوند و توانسته‌اند از پتانسیل حضور اژدهایان نیز به خوبی در بازی بهره ببرند.

Fable

Fable
Fable

سری Fable از جمله بازی‌هایی است که نسخه‌های اول و دوم آن، سر و صدای زیادی کردند و نسبت به نسخه‌های بعدی، از کیفیت بالاتری برخوردار بودند. گیم پلی بازی نوآوری‌های زیادی داشت. و مکانیک‌های نقش‌آفرینی در آن به خوبی پیاده شده بودند. بازی در زمان خود از گرافیک خیلی خوبی بهره می‌برد و از جمله عناوینی بود که به موفقیت کنسول‌های مایکروسافت کمک زیادی کرد.

بازی در حکومتی با نام آلبیون (Albion) به وقوع می‌پیوندد. به مانند همه‌ی بازی‌های High Fantasy در بازی جادو و موجودات فانتزی و عجیب و غریب نقشی اساسی دارند. مکان‌های بازی نیز تنوع خیلی خوبی دارند و همین موضوع به جذابیت همه‌ی نسخه‌های این عنوان کمک زیادی کرده است. نکته‌ی جالبی که در مورد عناوین اصلی این سری وجود دارد، این است که هر کدام در اصل یک دوره تاریخی از سرزمین آلبیون هستند؛ نسخه اول معادل دوران قرون‌وسطی است، نسخه دوم معادل دوران رنسانس و عصر روشنفکری است و قسمت سوم هم در دوران انقلاب صنعتی اتفاق می‌افتد. با توجه به همین موضوع، در هر نسخه از بازی شاهد شکل خاصی از ساختمان‌ها بوده‌ایم. مثلاً در نسخه‌ی سوم شاهد کارخانه‌ها و محیط‌های صنعتی الهام گرفته. از دوران ویکتوریایی بودیم.

Final Fantasy

Final Fantasy
Final Fantasy

سری Final Fantasy از جمله بازی‌های موفق ژاپنی است. که نسخه‌های خیلی زیادی برای آن منتشر شده است. بیش‌تر این نسخه‌ها نیز با موفقیت بالایی چه از نظر فروش و چه از نظر نمرات منتقدان روبه‌رو بوده‌اند. محیطی که این سری در آن به وقوع می‌پیوندد پر از موجودات، گیاهان و خیلی چیزهای عجیب و غریب دیگر است. شهرهایی که این سری در آن به وقوع می‌پیوندد، شکلی خاص و مدرن دارند ولی در عین حال طبیعت آن پر از حیوانات فانتزی و وحشی است که به طور کلی نظیر آن‌ها را فقط در این سری می‌توان دید. داستان بازی نیز در این محیط فانتزی آن‌قدر پر جزییات و بزرگ است. که اصلاً نمی‌توان به این راحتی‌ها همه چیز را در آن کشف کرد. و بعد از عرضه این همه نسخه، آن‌قدر پیچیده شده است. که اگر طرفدار قدیمی سری نباشید، برای فهمیدن خیلی از جزئیات داستان باید کلی تحقیق کنید.

God of War 

god of war
god of war

سری God of War به نوعی محبوب‌ترین. و موفق‌ترین سری بازی است. که بر اساس اساطیر ملل خلق شده است. این بازی از همان ابتدا یکی از مهم‌ترین بازی‌های پلتفرم‌های سونی محسوب می‌شده و همچنان نیز با معرفی نسخه‌ی جدید بازی، یکی از دلایل اصلی خرید PS4 محسوب می‌شود. داستان بازی در مورد فردی به نام کریتوس است. او فرزند زئوس، خدای خدایان یونانی است. خدای جنگ یونانیان که آرس نام دارد، او را فریب داده و باعث می‌شود. که کریتوس همسر و فرزند خود را بکشد. بعد از آن وقایع مختلفی پیش می‌آید و کریتوس در پی انتقام از آرس و خدایان یونانی بر می‌آید و در این میان تقریباً هیچ یک از خدایان یونانی از آتش خشم او در امان نمی‌مانند. دنیای بازی پر از انواع و اقسام موجودات افسانه‌ای و اسطوره‌ای یونان باستان است. و کریتوس نیز با یکایک آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، از سایکلاپس و هیدرا و مدوسا گرفته. تا خود خدایان یونان باستان، هیچ یک نمی‌توانند از خشم کریتوس در امان بمانند.


نویسنده: تیم تحریریه آوانو بخش معرفی بازی

معرفی بهترین بازی های فانتزی

مطالب مرتبط:
بهترین بازی های کامپیوتری برای کودکان
دلهره آور ترین بازی های کامپیوتری
معرفی بهترین بازی های استراتژیک اندروید
بررسی بازی The Last of Us Part 1
معرفی خط داستان بازی Diablo

از سراسر وب

آبگرمکن 3020 ایران شرق 

بازی های رایانه ای امروزه به یکی از بزرگ ترین تفریحات تبدیل شده است. یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سبک های بازی های کامیپوتری در دنیا ، بازی هایی با ژانر فانتزی است. ژانر فانتزی به بازی هایی گفته میشود که عموما داستان آنها بین خیال و واقعیت رخ می دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 10 بازی برتر ژانر فانتزی اشنا کنیم.

1 دیدگاه در “معرفی بهترین بازی های فانتزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو