مقالات

معرفی خط داستان بازی Diablo

معرفی خط داستان بازی Diablo

معرفی خط داستان بازی Diablo

بازی Diablo از سری بازی های ویدیویی بود که سبب پیشرفت صنعت گیم شد. از این رو امروز با ما همراه باشید با نقد بازی Diablo و معرفی داستان این بازی.

سری بازی Diablo و warcraft ، هر دو از فرنچایز های محبوب بازی Blizzard هستند که از ابتدای دهه 2000 میلادی تا کنون توانسته‌اند میلیون ها کاربر را عاشق خود کنند. اگر چه سال ها است که نسخه جدیدی از بازی warcraft منتشر نشده است ولبی جدید ترین نسخه بازی از بازی Diablo با عنوان Diablo immortal منتشر شده که جزو اسپین آف های محبوب این بازی محسوب میشود.

بازی Diablo immortal بین داستان بازی Diablo2 و Diablo 3 قرار میگیرد. در واقع این دو بازی ، 20 سال با هم اختلاف زمانی دارند که بازی Diablo immortal فضای خالی بین این دو بازی را پر میکند.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با خط داستانی و زمانی این سری بازی محبوب و خواستنی در سرتاسر دنیا بیشتر آشنا کنیم.

داستان بازی Diablo‌ 1

Diablo 1

خط داستانی قسمت اول این بازی ، بسیار ساده و قابل فهم بیان شده‌است. بعد از تسخیر سرزمین تریسترام توسط نیروهای جادویی ، قهرمانی گمنام که همه او را غریبه می‌نامند ، برای از بین‌بردن Diablo ، پادشاه ترس و یکی از سه شیطان بزرگ ، پیش قدم می‌شود. اما در ادامه ما متوجه می‌شویم ، قهرمان بی نام و نشان با غریبه در واقع ، همان شاهزاده آیدان ، بزرگترین پسر شاه لئوریک است‌که توسط Diablo دیوانه شده.

شاهزاده آیدان برای از بین‌بردن Diablo ، او را در سنگی قرمز به نام سنگ روح زندانی می‌کند تا هم از قدرت های او استفاده‌کند و هم بتواند از آزاد‌شدن او جلوگیری کند.

داستان بازی Diablo 2

Diablo 2

قسمت دوم در واقع ادامه قسمت اول است. Diablo که در سنگ روح زندانی است ، دوباره موفق می شود که قدرت های خود را پس بگیرد . از طرفی دو برادر خود به نام های Mophisto پادشاه نفرت و Baal پادشاه ویرانی را فرا میخواند. اما داستان زمانی جالب تر می‌شود که قهرمان سابق داستان ، یعنی شاهزاده آیدان ، رفته‌رفته تحت تاثیر قدرت های Diablo قرارگرفته و تبدیل به یک خبیث به نام دارک واندر می‌شود. اکنون قهرمان جدید از بهشت به نام تایرل،فرستاده می‌شود تا با نیروی پلیدی که تمام دنیا را فرا گرفته مقابله کند.

داستان بازی Diablo immortal

Diablo immortal

همانگونه که قبلا هم اشاره شد، بازی Diablo immortal داستانی بین دو بازی Diablo 2 و Diablo 3 دارد. اکنون انفجار بزرگ رخ داده و سنگ جهان یا ورلد استون تکه تکه‌شده و قطعات آن در تمام دنیا پخش‌ شده‌است. اما داستان از جایی آغاز می‌شود که از تکه های پراکنده سنگ در جهان ، شیاطینی به وجود می‌آیند که در تلاش برای برگرداندن Diablo،هستند.

در واقع تمرکز اصلی این سری از بازی Diablo بر روی پیدا کردن و جمع آوری تکه های گمشده سنگ است.

داستان بازی Diablo‌ 3

Diablo 3

در ادامه مقاله نقد بازی Diablo میرسیم به قیمت سوم این فرانچایز. اکنون مدتی از زمان جنگ گذشته و دوران صلح نیز دارد به پایان میرسد. از طرفی سرزمین مقدس‌توانسته تا حدی از شر نیروهای پلیدی در امان بماند. اما همه چیز ناگهان با بازگشت تایرل از بهشت و خبر از بازگشت دو شیطان بزرگ به نام Belial ، پادشاه دروغ و Azmodan پادشاه گناه به هم میریزد.

در این بازی نیز همانند سری های قبلی ما شاهد یک قهرمان جدید هستیم و قهرمان بازی Diablo3 ، فردی به نام Nephalem است. Nephalem دو رگه‌است و از یک شیطان و فرشته زاده شده. Nephalem موفق میشود که دو شیطان بزرگ را شکست بدهد و هر دو آنها را در یک سنگ سیاه زندانی کند. غافل از اینکه Diablo توانسته‌با استفاده از همان سنگ فرار کند و به سرزمین مقدس برود.

Nephalem سرانجام Diablo را شکست میدهد و او را در یک سنگ مشکی زندانی میکند . اما با شکسته‌شدن سنگ و آزاد شدن شیطان و Diablo ، جهان بار دیگر زیر سلطه شیاطین میرود.

داستان بازی Diablo‌ 4

diablo 4

بازی Diablo 4 از جمله بازی های مورد انتظار سال 2023 است که هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از داستان آن منتشر نشده است. اما براساس آنچه تاکنون منتشر،شده ، داستان بازی درباره Lilith ، دختر مفیستو و ملکه ساکابس ها است. او که به تازگی از زندان خود آزاد‌شده و به دنبال پادشاهی بر روی سرزمین مقدس‌است. اگرچه تاکنون اطلاعات دقیقی از این سری بازی منتشر نشده، اما اینگونه به نظر می رسد که تکه های شکسته سنگ سیاه ، باید نقش مهمی در این سری بازی داشته‌باشد و بار دیگر ما باید شاهد یک قهرمان تازه برای محافظت از سرزمین مقدس باشیم.

امیدواریم از،خواندن بررسی بازی Diablo لذت برده‌باشید. بعد از خواندن نقد بازی Diablo و داستان آن به نظر شما کدام قسمت از بازی Diablo جذاب تر بود ؟

نویسنده: تیم تحریریه آوانو بخش معرفی بازی

معرفی خط داستان بازی Diablo

مطالب مرتبط:
بررسی بازی The Last of Us Part 1
معرفی بهترین بازی های استراتژیک اندروید
بهترین بازی های هواپیما محور
نقد بازی ۲ little nightmares
Hades شاهکاری در سبک روگ بلاک

از سراسر وب

آبگرمکن 4318 بوتان 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بازی Diablo از سری بازی های ویدیویی بود که سبب پیشرفت صنعت گیم شد. از این رو امروز با ما همراه باشید تا شما را با این بازی جذاب و محبوب بیشتر آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو