خبر های تازه, مقالات

برداشت گیاهان بوته‌ای مقاوم با بهره‌مندی از فناوری بذر هیبری

برداشت گیاهان بوته‌ای مقاوم با بهره‌مندی از فناوری بذر هیبری

برداشت گیاهان بوته‌ای مقاوم با بهره‌مندی از فناوری بذر هیبری

برداشت گیاهان بوته‌ای مقاوم با بهره‌مندی از فناوری بذر هیبری

سید محمد مرتضوی، مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به فعالیت 10 ساله در حوزه نهادهای کشاورزی، بیان‌کرد: بذر ، کود و آفت کش ها اصلی‌‌‌ترین نهاده‌های کشاورزی‌هستند. که این شرکت بر پایه دانش و فناوری در هر سه حوزه فعالیت پژوهشی را بر روی آنها‌ انجام داده‌است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود افزود : امنیت غذایی بر پایه کشاورزی، دامداری و سپس نهاده های کشاورزی‌است. در این میان بذرنفش اصلی را در این چرخه ایفا می‌کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه درصد قابل توجهی از بازار بذر جهان در اختیار چند شرکت‌ اروپایی و آمریکایی است. تصریح کرد: بذر صیفی‌جات به دو صورت استاندارد (OP) و هیبریدی تولید می‌شود که بذرهای هیبریدی صیفی‌جات در کشور اغلب وارداتی و خارجی است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به فناوری پیشرفته بذر هیبریدی، خاطر نشان‌کرد: دستیابی به دانش فنی تولید والدهای خالص (اینبرد لاین) برای تولید بذر هیبرید باعث‌شده. تا این شرکت در جمع دانش‌بنیان‌ها و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گیرد.

وی درباره مزیت بذر هیبریدی گفت: در واقع دستیابی به محصولی یک‌دست و بوته‌ای مقاوم به بیماری‌ها، با بذر هیبریدی امکان‌پذیر می‌شود. که تمام ویژگی‌های بازارپسند را در خود جای می‌دهد و بذرهای تولیدی این شرکت متناسب با اقلیم و آب و هوای کشور است.

مرتضوی در پایان بیان داشت: از دیگر مزایای بذر هیبرید کمک به بازتولید بذرهای بومی و کمیاب ایران مانند میوه گرمک است که می‌توان با کمک این فناوری به بذری ممتاز برای محصولی با کیفیت دست پیدا کرد.




سید محمد مرتضوی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشره به فعالیت 10 ساله در حوزه نهادهای کشاورزی، بیان کرد: بذر ، کود و آفت کش ها اصلی ترین نهاده های کشاورزی هستند که این شرکت بر پایه دانش و فناوری در هر سه حوزه فعالیت پژوهشی را بر روی آنها انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو