معرفی فیلم و سریال, مقالات

برندگان بهترین سریال های جایزه امی 2022

برندگان بهترین سریال های جایزه امی 2022

برندگان بهترین سریال های جایزه امی 2022
برندگان هفتاد و چهارمین جایزه امی 2022 معرفی شد. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با سریال های برنده امی بیشتر آشنا کنیم.

تبلیغات

برندگان بهترین سریال های جایزه امی 2022

برندگان هفتاد و چهارمین جایزه امی 2022 معرفی شد. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با برندگان بهترین سریال های جایزه امی 2022 بیشتر آشنا کنیم.

بهترین سریال درام : SUCCESSION

SUCCESSION

جانشینی یک سریال کمدی _ درام آمریکایی است که قسمت اول آن در سال 2018 از شکه hbo پخش شد. سریال داستان خانواده ای از هم پاشید را روایت میکند که مالکیت یک امپراطوری بزرگ رسانه ای را در اختیار دارند.  و با توجه به وضعیت سلامتی پدرشان برسر تصاحب قدرت با یکدیگر در کشمکش هستند.

جانشینی در سال 2018 یکی از برندگان جایزه ده برنامه برتر تلویزنی در آمریکا شد. همچنین این مجموعه در سال 2019 برنده جایزه بفتا، بهترین فیلنمامه در هفتاد و یکمین مراسم امی ، برنده جایزه گلدن گلوب بهترین سریال درام شد. بازیگر اصلی این سریال ، برایان کاکس نیز در سال 2019 برای نقش لوگان روی در این سریال برنده جایزه گلدن گلوب شد.

این سریال همچنین در سال 2022 برنده بهترین سریال درام، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد ، و بهترین نویسندگی سریال از هفتاد و چهارمین مراسم امی شده است.

بهترین سریال کمدی : Ted Lasso

ted lasso

تد لاسو خط داستانی جالب و تا حدودی احمقانه ای دارد یک مربی فوتبال آمریکایی مدیریت تیم فوتبال ای اف سی ریچموند را برعهده میگیرد. از طرفی این تیم در خطر سقوط قرار دارد و تد نیز چیز زیادی از فوتبال نمیداند. از آن طرف هدف مدیر از استخدام تد، انتقام از همسر سابقش میباشد اکنون تد با چالش هایی مواجه است که باید سعی کند آنها را برطرف کند.

اگرچه سریال ممکن است در ابتدا کلیشه ای به نظر برسد، اما با گذشت زمان، سریال کم کم خود را از کلیشه رها میکند و خط داستانی ساده ، مفهومی و سرشار از ماجراهای تازه به مخاطب هدیه میدهد.

در واقع، تیم کارگردانی ، موسیقی متن، داستان جالب  به دور از کلیشه این سریال، کیفیت خوب ساخت و بازی تمامی بازیگران سریال باعث شده تا تد لاسو، به یک سریال کمدی خوب در بین سریال هایی مانند بری، فرندز ، آفیس و … تبدیل شود و با کمدی دوست داشتنی که دارد همیشه در ذهن مخاطب باقی بماند.

این سریال در هفتاد و چهارمین جوایز حشنواره امی 2022 برنده بهترین سریال کمدی ، برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد و بازیگر بهترین نقش مکمل مرد شد.

بهترین سریال کوتاه : The White Lotus

The White Lotus

سرلا نیلوفر سفید یا  The White Lotus  یک سریال کمدی درام آمریکایی است که توسط مایک وایت نوشته شده است. سریال نیلوفر سفید، توانست پس از فصل اول نظر مثبت منتقدان و مردم را  کسب کند و همین موضوع باعث شد تا شبکه HBO  پس از پخش قسمت پایانی فصل اول آن را برای فصل دوم تمدید کند. داستان درباره سفر یک هفته ای مسافران پولدار به اقامتگاهی رویایی در جزایر هاوایی به نام نیلوفر سفید است که با گذشت هر روز جزئیات بیشتر و لایه های شخصیتی بیشتری از خود را نمایش میدهند و همین موضوع باعث میشود تا مکانی به زیبایی بهشت تبدیل به یک مکان مسوم و ناراحت کننده به نظر برسد.

این سریال در هفتاد و چهارمین مراسم امی سال  2022 برنده بهترین سریال کوتاه ، برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد ، برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن ، بهترین کارگردانی و بهترین نویسندگی شد.

بهترین سریال انیمیشینی : ARCANE

ARCANE

   ARCANEیک استان هیجان انگیز است که برای دیدن آن اصلا نیازی نیست که طرفدار چندین ساله مجموعه بازی Lague of legends   باشید. داستان در شهری زیرزمینی به نام PILOTOVER میگذرد که برخی دانشمندان با رویای زندگی بهتر با استفاده از جادو قصد تخریب و تغییر آن را دارند. داستان از جایی شروع میشود که یک جوان خیابانی به نام VI  با چند نفر دست به سرقت اشیا گران قیمت میزنن و طبیعتا همه چیز مطابق میل آنها پیش نمیرود.

ARCANE اگر چه یک شاهکار به تمام معنا و کامل و عجیب و غریب نیست اما با تمام وجود به بازی Lague of legends ادای احترام میکند و یک معرفی جذاب نیز از کاراکترهای بازی مشهور رایت ارائه میدهد. ARCANE مخاطبان خود را میشناسد و هدف آن کاملا مشخص است.

بهترین انیمیشن کوتاه : LOVE+DEATH + ROBOTS

LOVE+DEATH + ROBOTS

وقتی سریال آنتولوژی عشق ، مرگ  ربات از شبکه نتفلیکس منتشر شد، همه را متحیر و انگشت به دهان کرد. سریالی انیمیشنی با داستان های کوتاه و پر از صحنه های نامتعارف و به هم ناپیوسته و خشونت آمیز. اگر چه برخی از منتقدان به این نظر اتفاق داشتند که برخی از داستان های این سریال هدر رفته است اما سبک خاص کارگردانی برخی قسمت ها و شکل خاص روایت گویی برخی داستان ها از جمله دلایلی بود که سریال عشق ، مرگ ، ربات را به یک سریال محبوب در بین مخاطبان تبدیل کرد.

لیست کامل برندگان هفتاد و چهارمین جایزه امی

برندگان 74 امین دوره جوایز امی اعلام شد

بهترین سریال درام
Succession

بهترین سریال کمدی
Ted Lasso

بهترین سریال کوتاه یا آنتولوژی
The White Lotus

بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام
Lee Jung-jae (Squid Game)

بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال درام
Zendaya (Euphoria)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال درام
Julia Garner (Ozark)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سریال درام
Matthew Macfadyen (Succession)

بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال کوتاه یا فیلم
Michael Keaton (Dopesick)

بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال کوتاه یا فیلم
Amanda Seyfried (The Dropout)

بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال کمدی
Jason Sudeikis (Ted Lasso)

بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال کمدی
Jean Smart (Hacks)

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سریال کمدی
Brett Goldstein (Ted Lasso)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال کمدی
Sheryl Lee Ralph (Abbott Elementary)


نویسنده تیم تحریریه آوانو بخش فیلم و سریال

برندگان بهترین سریال های جایزه امی 2022

مطالب مرتبط:
معرفی سریال خون سرد / دکستر ایرانی
معرفی بهترین فیلم های انگیزشی
مورد انتظار ترین سریال های خرداد ماه
نقد سریال هجوم
تیزر رسمی فیلم شب داخلی دیوار منتشر شد

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

2 دیدگاه در “برندگان بهترین سریال های جایزه امی 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه