معرفی فیلم و سریال, مقالات

بهترین فیلم های درام خارجی

بهترین فیلم های درام خارجی

بهترین فیلم های درام خارجی
فیلم های درام سبک خاصی است که علاقمندان مخصوص به خود را دارند. فیلم های درام عموما تلفیقی از واقیعیت و گاه خیال هستند که متوانند برای چند ساعت شما را سگرم کنند. اگر علاقمند به این سبک از فیلم ها نباشید ممکن است تا حد زیادی این نوع فیلم ها برای شما خسته کننده به نظر برسد اما برای علاقمندان به این سبک از فیلم های محبوب توجه به جزئیات و داستان فیلم میتواند لذتی خاص و بی نظیر باشد . در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین فیلم های درام آشنا کنیم .

تبلیغات

بهترین فیلم های درام خارجی

فیلم های درام سبک خاصی است که علاقمندان مخصوص به خود را دارند. فیلم های درام عموما تلفیقی از واقیعیت و گاه خیال هستند که متوانند برای چند ساعت شما را سگرم کنند. اگر علاقمند به این سبک از فیلم ها نباشید ممکن است تا حد زیادی این نوع فیلم ها برای شما خسته کننده به نظر برسد اما برای علاقمندان به این سبک از فیلم های محبوب توجه به جزئیات و داستان فیلم میتواند لذتی خاص و بی نظیر باشد . در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین فیلم های درام آشنا کنیم .

1- رستگاری در شائوشنگ

رستگاری در شاوشنگ

رستگاری در شائوشنگ ، شاهکاری است که اگر شماره یک این لیست باشد ، جای تعجبی ندارد. فیلم توسط فرانک درابونت کارگردانی و فیلمنامه نویسی و تدوین شده‌است. داستان فیلم درواقع اقتباسی است از کتاب استیون کینگ . این فیلم توانست پس از اکران نامزد 7 جایزه اسکار شود. داستان فیلم در یکی از مشهور ترین زندان های آمریکا میگذرد و داستان مجرمی است به نام اندی که بی گناه به حبس محکوم میشود. اندی یک بانکدار بود که اکنون به جرم کشتن همسر سابق خود زندانی شده است. داستان آشنایی اندی با رد ، زندانی که 30 سال از دوران محکومیت خود را سپری کرده است لحظات جذابی خلق کرده که تماشای آن خالی از لطف نیست.

2- پدر خوانده

پدرخوانده
پدرخوانده

پدرخوانده یکی از بهترین و مشهورترین فیلم های تاریخ سینماست. این فیلم اولین بار در سال 1972 اکران شد و توانست با فروش خوبی که داشت به یکی از پرفروش ترین فیلم های زمان خود تبدیل شد. موفقیت فیلم به حدی بالا بود که توانست 6 جایزه از مراسم گلدن گلوب کسب کند. داستان درباره یک خانواده مافیایی است. ویتو کورلئونه ، بزرگ خانواده مافیایی است . ویتو از طرفی با رقبای خود نیز درگیر است. از طرفی چالشی که پسرش با آن روبه رو میشود میتواند خانواده را به مرز نابودی بکشد.

3- عامه پسند

داستان های عامه پسند
داستان های عامه پسند

عامه پسند یا پالپ فیکشن یکی دیگر از بهترین فیلم های درام سینما است. کارگردانی این فیلم رت کوئنتین تارنتینو به عهده داشته . از طرفی فیلمنامه و تدوین نیز کار خود ترانتینو است. این فیلم توانست در سال 1995 برنده جایزه اسکار شود. داستان حول محور دو نفر که در یک گروه گانگستری کار می‌کنند و قصد دارند کیفی که از رئیسشان دزدیده شده‌است را پس بگیرند می‌چرخد. اتفاقاتی که برای این دو نفر در طول داستان رخ می‌دهد، باعث‌شده تا فیلم دارای جذابیتی خاص باشد.

بهترین فیلم های درام خارجی

4- باشگاه مشت زنی

باشگاه مشت زنی
باشگاه مشت زنی

فیلم درام باشگاه مشت زنی از دیگر فیلم های بسیار محبوب تاریخ سینما است. این فیلم تواسنت نامزد دریافت جایزه اسکار در سال 2000 شود. داستان فیلم برگرفته از رمان چاک پالانیوک است. داستان در واقع درباره رقابتی برای عشق و قدرت است. ادوارد نورتون ، شخصیت اصلی داستان ، مشکل بیخوابی دارد . او برای حل مشکل خود به سراغ گروه درمانی میرود. در این گروه با مارلا آشنا میشود. آشنایی او با مارلا باعث میشود تا وضعیت او بهتر شود. در همین میان او با تایلر آشنا میشود و شروع به افتتاح یک باشگاه مشت زنی زیرزمینی میکنند. اما در ادامه همه چیز مطابق نظر آنها پیش نمیرود و با هم به اختلاف میخورند.

5- فارست گامپ

فارست گامپ
فارست گامپ

کارگردانی فیلم درام فارست گامپ 1994 توسط رابرت زمکیس صورت گرفته‌است. داستان این فیلم براساس رمان معروف وینستون گروم نوشته‌شده. این اثر توانسته است در جشنواره اسکار 1995 برنده 6 جایزه مهم شود. تام هنکس برنده جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد شده‌است. داستان این فیلم درباره یک مرد کم هوش به نام فارست گامپ است. او به ارتش ویتنام برای خدمت ملحق می‌شود. حتی فارست گامپ دوستان جدیدی هم پیدا می‌کند. او تجربه‌های متفاوتی را کسب می‌کند و اتفاقات بی‌نظیری برایش می‌افتد. اما در این میان به تنها چیزی که فکر می‌کند عشق دوران کودکیش جنی است.

6- مسیر سبز

مسیر سبز
مسیر سبز

فیلم درام مسیر سبز 1999 به کارگردانی فرانک دارابونت ساخته شده است. فیلمنامه این اثر توسط فرانک دارا بونت تدوین شده‌است. داستان فیلم مسیر سبز 1999 برگرفته از رمان استفان کینگ است. این اثر برنده 4 جایزه اسکار شده است. داستان این فیلم درام درباره یک زندانی است که قدرت خاصی درون خودش دارد. در سال 1930 زندانبانان یک ندامتگاه متوجه تفاوت یک زندانی با بقیه می‌شوند. این قاتل دارای نیروی خاصی درون خودش است که اتفاقات عجیبی را رقم میزند.بودجه ساخت فیلم مسیر سبز 1999 در حدود 60 میلیون دلار بوده است. همچنین درآمد سراسری این فیلم در حدود 286 میلیون دلار بوده است. 

7- لئون حرفه ای

لئون حرفه ای

فیلم درام لئون حرفه ای 1994 بدون شک یکی از بهترین و محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان است. کارگردانی این فیلم بی‌نظیر توسط لوک بسون ساخته شده. همچنین فیلمنامه و داستان آن هم توسط خود شخص لوک بسون نوشته و تدوین شده‌است. دو بازیگر نقش اول این فیلم ژان رنو در نقش لئون و ناتالی پورتمن در نقش ماتیلدا در فیلم بازی تحسین شده‌ای از خود به گذاشته‌اند.

فیلم لئون 1994 برنده و نامزد جوایز بسیاری شده است. داستان این فیلم بی‌نظیر درباره‌ی یک دختر 12 ساله با قاتلی حرفه‌ای است. پدر، نامادری، خواهر ناتنی و برادر کوچک ماتیلدا توسط یک فروشنده مواد کشته می‌شوند. او برای نجات دادن جان خود به خانه یک قاتل حرفه‌ای پناه می‌برد. ماتیلدا از لئون می‌خواهد که به او آموزش بدهد تا بتواند انتقام خانواده‌اش را بگیرد. این تراژدی دردناک باعث رقم خوردن داستانی شگفت‌انگیز می‌شود.

8- تاریخ مجهول آمریکا

تاریخ مجهول آمریکا
تاریخ مجهول آمریکا

فیلم درام تاریخ مجهول آمریکا 1998 به کارگردانی تونی کی ساخته شده است. فیلمنامه و داستان این اثر توسط دیوید مک‌کنا تدوین و نوشته شده است. در جشنواره بزرگ اسکار سال 1999 ادوارد نورتون نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. بودجه ساخت این فیلم در حدود 20 میلیون دلار بوده است.

اما درآمد سراسری فیلم تاریخ مجهول آمریکا 1998 در حدود 23.8 میلیون دلار تخمین زده شده است. داستان این فیلم درباره درک وینیارد است. او شخصی است که به علت قتل 2 فرد سیاهپوست به 3 سال حبس محکوم می‌شود. آن دو مرد قصد داشتند تا کامیون درک را بدزدند اما متاسفانه کشته می‌شوند. بعد از 3 سال درک آزاد می‌شود. او پیش از رفتن به زندان رهبر یک باند بزرگ نژادپرستانه بود که در لس‌آنجلس جنایات بسیاری کردند. اما دنی برادر او در این باند فعالیت می‌کند و درک سعی دارد تا او را از این وضعیت بیرون بیاورد.

9- کازابلانکا

کازابلانکا

یکی از مشهورترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان کازابلانکا است. مایکل کورتیز کارگردانی و خالق این اثر بی‌نظیر بوده است. فیلمنامه و داستان کازابلانکا 1942 توسط جولیوس جی اپشتاین ، فیلیپ جی.اپشتاین و به هاوارد کخ تدوین و نوشته‌شده. فیلم کازابلانکا در اسکار ۱۹۴۲ توانست به 3 جایزه در زمینه های کارگردانی، نویسندگی و فیلمنامه دست یابد.  این فیلم سیاه و سفید با زمانی در حدود ۱ ساعت ۴۲ دقیقه ساخته‌شده و داستان آن درباره شخصیتی به نام ریک بلین می‌باشد. او در کازابلانکا او صاحب یک کلوپ شبانه است. این کلوپ تبدیل به پاتوق افرادی‌شده که پناهندگانی در انتظار راهی برای فرار به آمریکا هستند. در بین ایسلا عاشق قدیمی ریک به کافه او می‌رود. این اتفاق باعث به چالش افتادن ریک و تصمیم گیری سخت برای او می‌شود.

10 – پیانیست

پیانیست
پیانیست

فیلم درام پیانیست ۲۰۰۲ یکی از ماندگارترین فیلم‌های تاریخ سینماست. رومن پولانسکی کارگردان و سازنده فیلم زیبای پیانیست است. رونالد هاروود تدوین فیلمنامه این فیلم را برعهده داشته است. داستان فیلم پیانیست برگرفته از کتاب شپیلمن است. فیلم پیانیست برنده ۳ جایزه مهم اسکار شده‌است. آدرین برودی برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد، رومن پولانسکی برنده جایزه بهترین کارگردانی در آکادمی اسکار ۲۰۰۳ شد. بعلاوه آن برنده ۵۷ جایزه و نامزدی ۷۴ جایزه مهم را هم بدست آورده است. داستان این فیلم بی‌نظیر درباره یک فرد نوازنده بود که یهودی و لهستانی است. داستان این فیلم در زمان جنگ جهانی دوم رقم می‌خورد. هنگامی که این نوازنده سعی دارد زندگی‌اش را از تخریب‌های جنگ در ورشو نجات دهد.


نویسنده: تیم تحریریه آوانو معرفی فیلم و سریال

بهترین فیلم های درام خارجی

مطالب مرتبط:
مورد انتظار ترین فیلم های ماه مهر
بهترین مینی سریال های سال 2022
برندگان بهترین سریال های جایزه امی 2022
تیزر رسمی فیلم شب داخلی دیوار منتشر شد
معرفی سریال خون سرد / دکستر ایرانی

1 دیدگاه در “بهترین فیلم های درام خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *