خبر های تازه, مقالات

آخرین خبر از حق مسکن 650 هزار تومانی

آخرین خبر از حق مسکن 650 هزار تومانی

آخرین خبر از حق مسکن 650 هزار تومانی
در پایان سال 1400 بود که مصوبه حق مسکن 650 هزار تومانی برای حقوق کارگر به طور سه جانبه در شورای عالی کار با مبلغ 650 هزار تومان برای هر ماه مصوب شود، جامعه کاری منتظر تصویب و اجرایی شده این مصوبه بودند که در تصمیمی از سوی هیات دولت این رقم به 550 هزار توان در هر ماه کاهش پیدا کرد.

تبلیغات

آخرین خبر از حق مسکن 650 هزار تومانی

حق مسکن 650 هزار تومانی

در پایان سال 1400 بود که مصوبه حق مسکن 650 هزار تومانی برای حقوق کارگر به طور سه جانبه در شورای عالی کار با مبلغ 650 هزار تومان برای هر ماه مصوب شود. جامعه کاری منتظر تصویب و اجرایی،شدن این مصوبه بودند که در تصمیمی از سوی هیات دولت این رقم به 550 هزار توان در هر ماه کاهش پیدا کرد.

اما بعد از آن بود که محمد باقر قالیباف ، رئیس مجلس در تاریخ 29 تیر 1401 نامه به شورای کار نوشت و از آنها درخواست بازبینی در تایید این مصوبه را کرد.

اگرچه مدت زمان‌داده شده به دولت یک هفته بود اما اکنون با گذشت‌ماه ها از آن همچنان مصوبه حق مسکن کارگران بازبینی،نشده است. حتی مصوبه تایید‌شده از سوی شورای عالی کار ( مبلغ 650 هزار تومن برای حق مسکن ) نیز به اجرا نرسیده است.

فرامز توفیقی نماینده کارگران در شورای کار، اعلام کرد : که تاکنون هیچ حق مسکنی از سوی دولت به حقوق کارگر پرداخت نشده. آنها همچنان مننظر تایید حق مسکن 650 هزار تومنی هستند این در حالی است که تاکنون سابقه نداشته که مصوبه ای از سوی شورای عالی کار به تصویب برسد اما دولت آن را رد کند و آن را اجرایی نکند.

حق مسکن کارگران

وی در ادامه سخنان خود افزود : انتظار داریم که دولت تا نیمه شهریور ماه مصوبه حق مسکن حقوق کارگران را تصویب کند تا حداقل کارفرمایان حقوق این ماه آنها را به صورت قانونی پرداخت کنند. همچنین توقع داریم که مابه التفاوت این چند ماه نیز به آنها پرداخت شود.

حمید رضا امام قلی تبار ، بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با اشاره به سن 20 ساله خانه دار شدن یک خانوار کارگری افزود : حدود 80 درصد حقوق یک خانوار کارگری ، به مسکن اختصاص پیدا کرده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود : با توجه به افزایش روز افزون‌قیمت امکان خانه دار شدن‌برای یک خانوار کارگری به یک رویای دور تبدیل شده‌است. او همچنین افزود ، با یک حساب سرانگشتی اگر قیمت هر متر مربع مسکن را 13 میلیون در نظر بگیریم یک خانواده کارگری برای خرید مسکن 70 متری باید مبلغی حدودا 900 میلیون بپردازند که جمع آوری این مبلغ با احتساب ثابت بودن هزینه مسکن و اینکه هر کارگری 50 درصد حقوق خود را پس انداز کند 20 سال طول خواهد کشید.



امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه