خبر های تازه, مقالات

احتمال واگذاری حقوق سری Tomb Raider به آمازون

سری Tomb Raider

احتمال واگذاری حقوق سری Tomb Raider به آمازون

یک هفته پس از اعلام خبر تصمیم آمازون برای راه‌اندازی دنیای سینما تلویزیونی جدید توم ریدر همراه‌با فیبی والر-بریج به‌عنوان نویسنده و کارگردان، حالا به نظر می‌رسد آمازون حقوق این مجموعه را به‌طور انحصاری از شرکت امبریسر اجاره کرده است. البته این خبر هنوز به‌صورت رسمی از طرف آمازون یا گروه امبریسر اعلام نشده است، اما وب‌سایت هواداری Fellowship of Fans که پیش از این نیز اطلاعات دقیقی از جزئیات سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power مدت‌ها قبل از اعلام رسمی آن در اختیار داشته است، این اخبار جدید را با هواداران به اشتراک گذاشته است.

براساس این گزارش، مبلغ پرداختی آمازون برای حق کامل استفاده از برند توم ریدر در دنیای سینما، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی، در حدود ۶۰۰ میلیون دلار بوده است که بالاترین مبلغ پرداختی توسط آمازون بعد از قرارداد ساخت سریال براساس مجموعه ارباب‌ حلقه‌ها محسوب می‌شود. این مبلغ همچنین چیزی در حدود دو برابر توافق ۳۰۰ میلیونی میان گروه امبریسر و اسکوئر اینکس برای خرید استودیوهای کریستال داینامیکس، ایداس مونترال و دیگر استودیوهای بازی‌سازی غربی در ماه می سال گذشته به‌حساب می‌آید.

هرچند هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست که این امتیاز فقط مربوط‌به امتیاز سری توم ریدر در دنیای سینما و تلویزیون خواهد بود یا خیر، اما آمازون پیش از این و در ماه دسامبر ۲۰۲۲ اعلام کرده بود وظیفه‌ی انتشار جهانی و تأمین بودجه‌ی بازی جدید توم ریدر را که توسط استودیوی کریستال داینامیکس و با موتور نسل بعدی آنریل انجین 5 در دست توسعه است، برعهده گرفته است.

این بازی که به‌تازگی مراحل اصلی توسعه‌ی خود را آغاز کرده است، بخش نهایی یونیورس رسانه‌ای مشترک جدید توم ریدر خواهد بود که ظاهرا قرار است مشابه با برنامه‌ی بزرگ دیزنی برای دنیای سینمایی مارول، تمامی اتفاقات سریال‌ها، انیمیشن‌ها، فیلم‌های سینمایی و بازی‌های در دست توسعه‌ی سری توم ریدر را در یک جهان مشترک و یکسان قرار دهد. گزارش‌های قبلی همچنین می‌گویند آمازون از همین حالا برنامه‌های زیادی برای قسمت‌های بعدی این بازی معرفی‌نشده نیز دارد؛ اثری که طبق شایعات ماه گذشته قرار است تا پایان سال ۲۰۲۳ شاهد معرفی رسمی آن توسط کریستال داینامیکس باشیم.

پیش از این در تابستان گذشته شایعاتی درخصوص این بازی معرفی نشده منتشر شده بود. طبق این گزارش‌های معتبر، این بازی جدید که به‌صورت رمزی Project JAWBREAKER نام دارد، قرار است تا ادامه ماجراجویی‌های جدید لارا کرافت به‌همراه شاگردان جدید او در یک دنیای جدید را که تحت خطر یک تهدید بزرگ قرار گرفته است، روایت کند. براساس تایید رسمی خود استودیوی سازنده، این بازی خط داستانی بازی‌های اورجینال و اصلی توم ریدر ساخته شده توسط استودیوی Core Design از اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی و سری توم ریدر را با داستان سه‌گانه ریبوت این سری که در سال‌های اخیر منتشر شده است پیوند خواهد زد.

حالا مشخص نیست پس از تصمیم جدید آمازون برای اتصال تمامی پروژه‌های سینما تلویزیونی سری Tomb Raider و بازی‌های ویدیویی این مجموعه، چه تغییراتی در انتظار داستان این بازی که خود قرار است پیوند دهنده‌ی تمامی بازی‌های اصلی توم ریدر باشد، خواهد بود.

احتمال واگذاری حقوق سری Tomb Raider به آمازون

مطالب مرتبط:
افزایش بینندگان قسمت سوم سریال The Last of Us
جزئیات تازه از فیلم The Batman2 منتشر شد
بازی Star Wars Jedi: Survivor تاخیر خورد
برادرزاده مایکل جکسون نقش او را در یک فیلم بازی میکند
یک سرویس خدمات فروشگاه آنلاین در ایران تعطیل شد

یک هفته پس از اعلام خبر تصمیم آمازون برای راه‌اندازی دنیای سینما تلویزیونی جدید توم ریدر همراه‌با فیبی والر-بریج به‌عنوان نویسنده و کارگردان، حالا به نظر می‌رسد آمازون حقوق این مجموعه را به‌طور انحصاری از شرکت امبریسر اجاره کرده است. البته این خبر هنوز به‌صورت رسمی از طرف آمازون یا گروه امبریسر اعلام نشده است،

1 دیدگاه در “احتمال واگذاری حقوق سری Tomb Raider به آمازون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو