خبر های تازه, مقالات

با واردات خودرو دست دوم از مناطق آزاد موافقت شد

واردات خودرو دست دوم

با واردات خودرو دست دوم از مناطق آزاد موافقت شد

پس از مطرح شدن صحبت های اولیه واردات خودرو دست دوم توسط نمایندگان مجلس و وزیر صنعت،‌ حالا امید قالیباف (سخنگوی دولت) نیز موافقت. دولت را با واردات خودروهای دست دوم از مناطق آزاد را اعلام کرده است. به گفته آقای قالیباف،‌ فعلا این واردات از خودروهای دست دوم موجود در مناطق آزاد انجام خواهد گرفت. و پس از مشخص شدن شرایط بودجه،‌ امکان واردات خودروهای کارکرده. از مبدا خارج از کشور نیز بررسی خواهد شد.

با توجه به اینکه طی چند سال‌ اخیر که ورود خودروهای خارجی به کشور بنا بر مصلحت‌اندیشی‌ها ممنوع بوده. و از همین روی، سرعت افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار ایران سریع بوده. و روندی صعودی داشته است؛ گمانه‌زنی‌ها بر این بود که در کنار تحقق وعده وزارت صمت مبنی بر واردات 200 هزار دستگاه خودرو وارداتی. تا پایان بهار 1402، واردات خودروهای دست دوم که قیمتی پایین‌تر از قیمت نو آن‌ها دارد، می‌تواند. به کنترل قیمت‌ خودروهای خارجی در بازار کمک کند. ضمن اینکه خودروهای کارکرده خدمات پس از فروش را هم تضمین می‌کند ، بنابراین می‌تواند مفید واقع شود.

چند روز قبل بود که،‌ عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1402 از موافقت این کمیسیون با واردات. انواع خودرو های سبک و سنگین با عمر تا 5 سال سن تولید به کشور خبر داد. حجت‌الله فیروزی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1402 در گفت‌وگویی،‌ با اشاره به نشست اخیر. کمیسیون تلفیق، از موافقت این کمیسیون با واردات خودروهای کارکرده خبر داد.

 به گفته فیروزی: «با الحاق ‌یک بند به تبصره 7 و به منظور تنظیم گری در بازار خودرو و با هدف تنظیم عرضه. و تقاضا و کاهش قیمت خودرو در کشور، واردات انواع خودروهای سبک و سنگین با عمر تا 5 سال سن تولید به کشور آزاد شد.»

واردات خودرو دست دوم از مناطق آزاد

وی در تکمیل این خبر گفت: «بنده به همراه تعداد دیگری از نمایندگان مجلس  از ماه‌ها قبل به منظور تنظیم گری. در بازار خودرو و جلوگیری از سوداگری در این بازار پیشنهاد واردات انواع خودروهای دست دوم را پیگیری کردیم. بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آلمان و آمریکا که دارای ظرفیت بالا در تولید انواع خودروهای. شاخص در دنیا هستند، به منظور مدیریت بازار خودرو و اقتصادی کردن آن مبادرت به واردات خودروهای دست دوم می کنند.»

در پی موافقت اعضای کمیسیون تلفیق بودجه با واردات خودروهای کارکرده زیر پنج سال در سال آینده، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فعلا واردات خودروهای دست دوم از مناطق آزاد انجام می‌شود، معتقد است که تا زمان تصویب نهایی قانون بودجه و ابلاغ و اجرای آن هیچ موردی قطعی نیست و باید منتظر ماند.

در این رابطه امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن تاکید بر صبوری تا زمان تصویب نهایی این موضوع، اظهار کرد: «باید منتظر ماند تا لایحه بودجه سال آتی در قالب قانون در وهله اول تصویب شود. تا مصوب شدن بودجه سال آینده، کار بسیار است و پس از آن نیز اجرا و ابلاغ آیین‌نامه مصوب به این زودی‌ها نخواهد بود و طول خواهد کشید؛ بنابراین موردی را تا نمایندگان مجلس در صحن علنی تصویب نکنند، قطعی نیست. با این حال،‌ فعلا واردات خودروهای دست دوم از مناطق آزاد انجام می‌شود.»

با واردات خودرو دست دوم از مناطق آزاد موافقت شد

مطالب مرتبط:
اولین تریلر سریال Berlin منتشر شد
خودرو در بورس کالا ماندگار شد
ادامه رکورد شکنی های سریال The Last of Us
آغاز فیلمبرداری فیلم A Quiet Place: Day One
The Last of Us Part 3 در دست ساخت قرار دارد (شایعه)

پس از مطرح شدن صحبت های اولیه واردات خودرو دست دوم توسط نمایندگان مجلس و وزیر صنعت،‌ حالا امید قالیباف (سخنگوی دولت) نیز موافقت دولت را با واردات خودروهای دست دوم از مناطق آزاد را اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو