خبر های تازه, مقالات

تحریم های آمریکا علیه چین باعث جلسات اظطراری با شرکت های تراشه ساز شد

تحریم های آمریکا علیه چین باعث جلسات اظطراری با شرکت های تراشه ساز شد

تحریم های آمریکا علیه چین

تبلیغات

تحریم های آمریکا علیه چین باعث جلسات اظطراری با شرکت های تراشه ساز شد

براساس گزارشات منتشر از رویترز ، وزارت صنعت و فناوری چین جلسه ای اظطراری پشت درهای بسته با شرکت های برتر صنعت برگزار کرده است تا میزان خسارات ناشی از تحریم های آمریکا را ارزیابی کند. گفته میشود در این جلسه نمایندگانی از شرکت YMTC و Dawning Information Industry نیز حضور داشته اند.

ماه گذشته جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا تحریم های جدید علیه دولت چین وضع کرد تا مانع پیشرفت سریع این کشور در زمینه فناوری شود. یکی از بخش هایی که آمریکا آن را تحریم کرده است ،  محدود کردن فروش انواع خاصی از تراشه‌های پیشرفته و همچنین تجهیزات موردنیاز برای ساخت تراشه به چین است.

به گفته متخصصان ، دولت آمریکا با وضع تحریم های جدید علیه چین ، میتواند خسارات بسیاری به بخش های فناوری و قطعه ساری این کشور وارد کرده و آن تضعیف کند. همچنین به نظر میرسد هدف جو بایدن از وضع تحریم های جدید تضعیف چین در حوزه‌ی ساخت سلاح نظامی، توسعه‌ی هوش مصنوعی، دیتاسنتر و سایر بخش‌هایی است که نیازمند ابرکامپیوتر و تراشه‌های پرتعداد و پرقدرت هستند.

به ادعای منابعی آگاه، اکثر شرکت‌کنندگان در جلسه با وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین گفته‌اند که محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی دولت ایالات متحده صنعت تراشه‌ی چین را به سمت نابودی می‌برد و رؤیای این کشور برای جدا کردن اقتصادش از آمریکا را به باد می‌دهد.

YMTC و Dawning Information Industry و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به درخواست رویترز برای شفاف‌سازی درباره‌ی ادعاهای بلومبرگ پاسخ نداده‌اند. شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، دوشنبه‌ گفت کشورش در واکنش به تحریم‌های آمریکا لشکری از مغزها جذب می‌کند تا برنده‌ی رقابت باشد.


نویسنده: تیم تحریریه آوانو بخش خبری

تحریم‌‌های آمریکا علیه چین

تازه ترین مطالب:

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه