خبر های تازه, مقالات

داده های حساس مشتریان مایکروسافت لو رفت

داده های حساس مشتریان مایکروسافت لو رفت

داده های حساس مشتریان مایکروسافت لو رفت
گزارش هایی منتشر شده که خبر از نقص فنی در سیستم های داده های شرکت مایکروسافت و لو رفتن حدود ۲٫۴ ترابایت داده حساس مربوط به مشتریان فعلی میدهد. این داده ها شامل ، قرادادها ، ایمیل ها ، فاکتورها و شماره های تماس حدود 65 هزار نفر از مشتریان است.

تبلیغات

داده های حساس مشتریان مایکروسافت لو رفت

گزارش هایی منتشر شده که خبر از نقص فنی در سیستم های داده های شرکت مایکروسافت و لو رفتن حدود ۲٫۴ ترابایت داده حساس مربوط به مشتریان فعلی میدهد. این داده ها شامل ، قرادادها ، ایمیل ها ، فاکتورها و شماره های تماس حدود 65 هزار نفر از مشتریان است.

شرکت امنیتی SOCRadar  بود که چند روز قبل این خبر را منتشر کرد. اطلاعات فاش‌شده شامل داده‌هایی از سال ۲۰۱۷ تا آگوست ۲۰۲۲ است که اسناد کاری، اطلاعات کاربری، سفارش‌ها و پیشنهاد‌ها محصول، جزئیات پروژه، اطلاعات شخصی و سندهای مرتبط با مالکیت معنوی نیز میان آن‌ها به‌چشم می‌خورد. SOCRadar می‌گوید این اطلاعات درنتیجه‌ی پیکربندی نادرست سیستم ذخیره‌سازی Azure Blob به‌دست آمده‌اند.

داده های حساس مشتریان مایکروسافت لو رفت

از طرفی چندی پیش مایکروسافت خبر شرکت امنیتی SOCRadar را تایید کرد و اعلام کرد که SOCRadar مبالغه کرده و اطلاعات فاش شده چیزی جز اطلاعات تماس و ایمیل های برخی از کاربران نیست. همچنین مایکروسافت خاطر نشان کرد که این مسئله امنیتی نبوده و هیچ مشکلی برای این شرکت ایجاد نخواهد کرد. همچنین مایکروسافت در ادامه سخنانش سرکت امنیتی SOCRadar را سرزنش کرد و خواستار آن شد که اخبار کذب و دروغ را منتشر نکند.

یکی از محققان امنیتی به‌ نام کوین بومونت در توییتر نوشت: امتناع مایکروسافت برای اطلاع‌دادن به مشتریانی که داده‌های آن‌ها درمعرض دید عموم قرار گرفته است و اطلاع‌‌ندادن به سازمان‌های تنظیم‌کننده که الزامی قانونی محسوب می‌شود، نشانه‌های اشتباهی بزرگ است.

بومونت در‌ادامه اسکرین‌شات‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد داده‌های فاش‌شده از ماه‌ها قبل ازطریق Grayhat Watfare دردسترس عموم بوده است و پایگاه داده‌های افشاشده در بسته‌های عمومی جمع‌آوری و ذخیره شده‌اند.

همان‌طور‌که تصاویر منتشر‌شده از Grayhat Warfare نشان می‌دهند، داده‌های ذخیره‌شده شامل قراردادهای امضاشده‌ی دیجیتالی و سفارش‌های خرید است. بومونت می‌گوید که سایر اطلاعات فاش‌شده شامل ایمیل‌های دولتی ایالات متحده، توضیحاتی درباره‌ی پروژه‌های آفیس ۳۶۵، پول، داده‌های مربوط به زیرساخت‌های ملی حیاتی (CNI) و… است.

علاوه‌بر انتقاد به روش مایکروسافت در برخورد با مشکل فاش‌شدن اطلاعات، سؤالاتی هم درباره‌ی سیاست‌های این شرکت در حفظ اطلاعات مطرح شده است. داده‌هایی که عمر آن‌ها به چند سال می‌رسد، اغلب برای مجرمان مفید هستند و بهترین راهکار در چنین شرایطی، حذف دوره‌ای اطلاعات است.


نویسنده: تیم تحریریه آوانو بخش خبری

داده های حساس مشتریان مایکروسافت لو رفت

تازه ترین مطالب :
بهترین بازی های کامپیوتری برای کودکان
اپل تولید قطعات آیفون 14 را در چین فورا متوقف کرد
بازار قدیم دزفول
رفع فیلتر شدن برخی از پیام رسان های خارجی
بهترین فیلم های درام خارجی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه