خبر های تازه, مقالات

محدودیت های اینترنتی باعث تعطیلی 40 درصد فروشگاه های آنلاین گل شد

تعطیل شدن فروشگاه های آنلاین گل

محدودیت های اینترنتی باعث تعطیلی 40 درصد فروشگاه های آنلاین گل شد

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران اعلام کرد اغلب گل‌فروشی‌ها، صفحات فروش آنلاین گل دارند که 30 تا 40 درصد آن‌ها طی سه ماه اخیر تعطیل شده‌اند.

نزدیک به سه ماه از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ می‌گذرد. فیلترینگی که ضمن سلب حق دسترسی آزاد به اطلاعات، اثرات منفی. بر کسب‌وکارها گذاشته است. فروش آنلاین گل یکی از همین حوزه‌های آسیب‌دیده است. که طی دو سال اخیر تقریباً رونق گرفته بود.

«اکبر شاهرخی»، رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در گفت‌و‌گو با دیده‌بان ایران گفت: قطعی اینترنت طی چند ماه گذشته به صنف ما هم ضرر زد. اغلب واحدهای ما پیج‌های فروش اینترنتی داشتند و حدوداً 30 الی 40 درصد این واحدها طی سه ماه اخیر تعطیل شدند و منتظر هستند تا شرایط بهبود یابد. ما به‌دنبال ایجاد اشتغال هستیم و دوست نداریم شرایط به‌نحوی باشد که تولیدکنندگان ما مجبور به تعطیلی شوند.

وی با اشاره به اثرات کرونا بر فروش گل. اظهار داشت: «طی دو سالی که درگیر کرونا بودیم، آسیب زیادی به صنف ما وارد شد؛ زیرا نه جشن عروسی و تولدی گرفته شد. و نه مراسم عزایی برای کسی که فوت شده بود. از سوی دیگر با کم‌شدن کشت گل، اگر گلی هم فرستاده می‌شد.، بیشتر گل مصنوعی بود. و حدوداً 40 درصد از تولیدکنندگان ما در دو سال کرونا مجبور به تعطیلی واحدهای خود شدند.»

شاهرخی به احتمال کمبود گل در صورت خرید گسترده مردم اشاره کرد و گفت: «با توجه به افزایش نرخ دلار، برای کشورهای همسایه از جمله روسیه، ارمنستان، آذربایجان به‌صرفه است که از ایران گل بخرند و به همین دلیل، صادرات به این کشورها انجام می‌شود، ولی برای ما نیز مبهم است که فروش از مبادی رسمی انجام می‌شود یا قاچاق.»

رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران در پایان خاطر نشان کرد با توجه به اینکه چند روز به شب یلدا مانده است، اما حال و هوای بازار یلدایی نیست. این در حالی است که به گفته وی، سال‌های گذشته. در چنین روزهایی، بازار شور‌و‌شوق زیادی داشت.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
محدودیت های اینترنتی و فیلترشدن پیام رسان های محبوب خارجی مانند اینستاگرام و واتس آپ باعث تعطی شدن فروشگاه های آنلاین گل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو