خبر های تازه, مقالات

واکنش نماینده مجلس به ممنوعیت واردات آیفون 14

واکنش نماینده مجلس به ممنوعیت واردات آیفون 14

رشیدی کوچی
یک نماینده مجلس از ممنوعیت واردات و عدم رجیستری آیفون 14 انتقاد کرد. رشیدی کوچی باور دارد واردات یک گوشی ارزش تولید این همه نارضایتی را ندارد.

تبلیغات

واکنش نماینده مجلس به ممنوعیت واردات آیفون 14

یک نماینده مجلس از ممنوعیت واردات و عدم رجیستری آیفون 14 انتقاد کرد. رشیدی کوچی باور دارد واردات یک گوشی ارزش تولید این همه نارضایتی را ندارد.

از ابتدای اسفندماه و بنا به دستور، وزارت صمت ورود مسافری و پستی آیفون 14 به کشور ممنوع است. «جلال رشیدی کوچی» در گفت‌وگو با عصر ایران به این موضوع اشاره کرد و گفت: «معلوم نیست چه دستی پشت پرده است که برای آیفون 1200 دلاری و سامسونگ 1200 دلاری تفاوت قائل می‌شود. به گوشی سامسونگ ظرف 72 ساعت مجوز می‌دهند، ولی حتی به آیفون مسافرتی هم مجوز واردات نمی‌دهند. باید ببینیم واردکننده سامسونگ در ایران کیست. اگر واردات آیفون حذف شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ قطعاً با این اتفاق بازار انحصاری می‌شود و همان اتفاقی که برای خودرو افتاد، برای بازار گوشی موبایل هم می‌افتد.»

او با بیان اینکه وقتی واردات خودرو و لوازم خانگی حذف شد، بازار انحصاری شد، گفت: «بعد از رهبری هزینه می‌کنیم؛ رهبری فرمودند ارز نیمایی و تجاری برای کالای لوکس آمریکایی تخصیص داده نشود. ما هم موافق این مسئله هستیم. با این اقدام که اجازه واردات به آیفون‌های مسافرتی هم ندهیم، قیمت گوشی آیفون به بالاتر از صد میلیون تومان رسیده است و حتماً سامسونگ هم به 80 میلیون تومان و بالاتر می‌رسد، چون انحصار در واردات است.»

این نماینده مجلس با طرح این سؤال که آیا واردات یک گوشی ارزش تولید این همه نارضایتی را دارد، اظهار داشت: «چرا ما با تصمیمات اشتباه و پنهان‌شدن پشت رهبری در توجیه تصمیمات اشتباه خودمان به نظام، کشور و انقلاب آسیب می‌زنیم. این نوع نگاه خطرناک است.»

رشیدی کوچی با گلایه از اینکه نمی‌توان به تصمیمات اخذشده دراین‌باره انتقاد کرد، گفت: «برخی افراد تندرو که الان در دولت آقای رئیسی و هم در مجلس تقویت شده‌اند، به محض اینکه ما کوچک‌ترین سؤالی را در مجلس از دولت مطرح می‌کنیم، گارد می‌گیرند که فلانی و فلانی مقابل رهبری می‌ایستند. برای من نماینده مجلس سؤال است که فرق بین آیفون 1200 دلاری و سامسونگ 1200 دلاری چیست که به یکی از آن‌ها مجوز واردات با ارز نیمایی می‌دهیم، ولی به آن یکی حتی به‌صورت مسافرتی مجوز نمی‌دهیم. بحث ما ارزبری است که اینجا اتفاق می‌افتد؛ همان ارزی که برای آیفون از کشور خارج می‌شود برای سامسونگ هم خارج می‌شود.»

البته ناگفته نماند اظهارات او درباره تخصیص ارز نیمایی به پرچمداران سامسونگ صحیح نیست. ارز گوشی‌های بالای 600 دلار از ارز حاصل از صادرات خود تأمین می‌شود که قیمتی نزدیک به دلار بازار آزاد دارد.

واکنش نماینده مجلس به ممنوعیت واردات آیفون 14

مطالب مرتبط:
دیدار با الی در تریلر قسمت هفتم سریال The Last of Us
کمک کاربران ازکی به مردم زلزله زده خوی
فعالیت نیم میلیون کاربر در سرویس دایرکت دبیت بازار
افزایش تعداد بینندگان سریال The Last of Us از سریال خاندان اژدها
واتساپ در بروزرسانی خود آپدیت جدیدی منتشر کرده است

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه