خبر های تازه, مقالات

آنچه در رویداد اپل گذشت

آنچه در رویداد اپل گذشت

آنچه در رویداد اپل گذشت
سرانجام پس از مدتها، چهارشنبه 16 شهریور ، رویداد اپل برگذار شد . اپل دراین رویداد محصولات جدید و برنامه های آینده خود معرفی کرد در ادامه با ما همراه باشید .

تبلیغات

آنچه در رویداد اپل گذشت

سرانجام پس از مدتها، چهارشنبه 16 شهریور ، رویداد اپل برگذار شد . اپل دراین رویداد محصولات جدید و برنامه های آینده خود معرفی کرد در ادامه با ما همراه باشید .

سری آیفون 14

همانطور که انتظار میرفت در این رویداد اپل سرانجام از سری جدید آیفون خود رونمایی کرد که با ارتقاها و پیشرفت های قابل توجهی نیز همراه بود. آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس طراحی ناچ معرفی شده با iPhone X را حفظ کرده‌اند. البته این ناچ کاملاً مشابه ناچ قبلی نیست و این ناچ کوچکتر مشابه آن چیزی‌ است که در آیفون ۱۳ سال پیش شاهد بودیم. به بیان دیگر، اپل زبان طراحی قدیمی را به طراحی حفره پانچ شیک‌تر و جدیدتر ترجیح داده است. موردی که شاید عده‌ای را ناامید کند و برخی نیز اصلاً اهمیتی به آن ندهند.

iphon 14

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس با طراحی بهبودیافته و مقاومت در برابر آب و گرد و غبار عرضه می‌شوند. آیفون ۱۴ دارای پنل ۶.۱ اینچ است در حالی که ۱۴ پلاس از یک پنل ۶.۷ اینچی استفاده می‌کند. مدل دوم قطعاً مناسب کسانی خواهد بود که خواهان آیفونی با نمایشگر بزرگتر هستند اما نمی‌توانند هزینه گزافی برای نسخه Pro Max صرف کنند. صفحه نمایش‌ها به لطف استفاده از سرامیک، دوام بیشتری نسبت به قبل دارند.

تغییرات فنی نسبت به مدل قبلی

از نقطه‌نظر عملکرد، نباید انتظار تغییرات بزرگی را داشته باشید. اپل همچنان از چیپست A15 Bionic استفاده می‌کند. این مورد برای آن دسته از طرفداران اپل که به ارتقا سالانه بخش عملکرد گوشی‌های آیفونِ اپل عادت کرده‌اند، ناخوشایند خواهد بود. البته مدل‌های Pro با ارتقا همراه شده‌اند. اپل می‌گوید عملکرد فنی نسبت به نسل قبل، کمی بهبود یافته است.

آیفون‌های جدید در زمینه دوربین بهبود یافته‌اند. یک دوربین اصلی جدید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم روشن f/1.5 و تثبیت‌کننده مبتنی بر حسگر وجود دارد. اپل می‌گوید کیفیت تصویر در شرایط نور کم ۴۹ درصد بهبود یافته است. علاوه بر این، حالت شب (Night Mode) نیز دو برابر سریع‌تر شده است. همچنین شاهد یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth جدید با قابلیت فوکوس خودکار هستیم.

این دوربین‌ها از پردازش تصویر Deep Fusion جدید بهره می‌برند. در نتیجه عملکرد بهتری در محیط‌های کم نور و رندر رنگ ممکن می‌شود. این فناوری « Photonic Engine» نامیده می‌شود. همچنین ضبط ویدیو نیز حالت تثبیت‌کننده جدیدی دریافت کرده است. این حالت «Action Mode» نام دارد و از همه سنسور برای پایداری شبیه به گیمبال استفاده می‌کند.

ویدیو معرفی آیفون ۱۴

آنچه در رویداد اپل گذشت

قابلیت تماس ماهواره ای

اپل همچون همیشه وارد جزئیات بیشتری نشد اما وعده داد که باتری آیفون ۱۴ یک روز کامل را دوام می‌آورد. البته این مدت زمان نسبی است و بستگی به نحوه استفاده شما دارد. به هر حال این شرکت می‌گوید حتی عمر باتری در مدل پلاس بهتر خواهد بود.

شرکت اپل همچنین به معرفی سیستم اضطراری ماهواره‌ای پرداخت که یک انقلاب در صنعت گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. این قابلیت با گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس در دسترس قرار خواهد گرفت. با استفاده از این سیستم، زمانی که گوشی شما به پایگاه‌های مخابراتی متصل نباشد، با اتصال به ماهواره باز هم می‌توانید پیام‌های اضطراری ارسال کنید. مدت‌هاست که شایعات زیادی از این سیستم منتشر می‌شد و بالاخره به گوشی‌های آیفون راه یافت.

صفحه نمایش وناچ پد جدید

همچنین باید اشاره کنیم که سیستم تشخیص تصادف در گوشی‌های iPhone 14 نیز در دسترس قرار دارد.یکی از بزرگترین تغییران نسل جدید مدل‌های پرو به صفحه نمایش اختصاص دارد. به جای ناچ یا بریدگی قبلی که میزبان سنسورهای Face ID بود، مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از بریدگی کپسولی شکل استفاده می‌کنند. البته این بریدگی یک ناچ معمولی «i» شکل نیست، چراکه اپل یک تجربه کاملاً جدید پدید آورده‌است.

dynamic island

اپل این طراحی را «جزیره پویا» می‌نامد. سیستم برای پنهان کردن مورد دوم از ویجت‌های سفارشی و عناصر دیگر استفاده می‌کند. به طور مثال، هنگام پخش موسیقی کنترل‌های پخش به نماشی در می‌آیند. این قسمت حتی می‌تواند به یک نوار اعلان تبدیل شود که نشان می‌دهد چه اتفاقاتی در پس‌زمینه روی می‌دهد.

از آنجایی که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از نمایشگر OLED استفاده می‌کنند؛ زمانی که پیکسل‌ها سیاه شوند، به شکل یکپارچه فضای اطراف بریدگی را گسترش می‌دهند.

پنل OLED با نرخ تازه سازی 120 هرتزی

پیشتر اشاره کردیم که این پنل‌های OLED از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز برخوردار هستند. عملکرد بسیار خوب آن‌ها از آیفون ۱۳ پرو پیدا است. هرچند نسل قبل از پنل‌های LTPO استفاده شده‌بود. از این رو در این نسل شاهد پیشرفت بهتری هستیم. به عبارت ساده، در هنگام نیاز می‌توان نرخ تازه‌سازی را به ۱ هرتز کاهش داد. این مورد نه تنها تجربه بهتری را ارائه می‌دهد بلکه به مصرف بهینه باتری نیز کمک می‌کند.

اپل همچنین تصمیم‌گرفته تا ویژگی نمایشگر همیشه روشن را به مدل‌های پرو آیفون ۱۴ بیاورد؛ مشابه همان قابلیتی که در Apple Watch دیده‌بودیم. هرچند بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند سال‌هاست از این ویژگی استفاده می‌کنند.

به صورت کلی، آیفون ۱۴ پرو به نمایشگر جدید Super Retina XDR این شرکت مجهز شده‌است. از این رو حداکثر روشنایی می‌تواند به ۲۰۰۰ نیت برسد که رقم خیره‌کننده‌ای است. این دو گوشی دارای اندازه‌های مختلف ۶.۱ اینچ و ۶.۷ اینچ هستند.

دوربین 48 مگاپیکسلی

بر همه واضح است که آیفون‌های پرو تاکید ویژه‌ای روی دوربین دارند. با این حال عملکرد امسال این مدل‌ها بالاتر از انتظارات و تصورات است. برای نخستین بار در تاریخ این شرکت شاهد عرضه یک گوشی آیفون با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض هستیم. این موضوع ارتقای عظیم در عکاسی در شرایط کم نور و حالت شب را نوید می‌دهد. علاوه بر آن، این سنسور از نظر اندازه نیز بزرگتر است.

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس محصولاتی ایده‌آل برای فیلمسازان خواهند بود. این گوشی‌ها دارای عملکرد تثبیت‌کننده ویدیوی داخلی هستند که به LG Wing شباهت دارد.

به طور کلی، تراشه قدرتمند A16 Bionic و ویژگی‌های جدید و متعدد، دوربین آیفون ۱۴ پرو را متمایز می‌کند. این دوربین برای هر پیکسل یک عملکرد جداگانه دارد و بهترین شرایط عکاسی را به ارمغان می‌آورد. طبق گفته اپل، دوربین این مدل‌ها در هر عکس حدود ۴ تریلیون عمل انجام می‌دهند.

آنچه در رویداد اپل گذشت

اپل واچ سری 8

پس از ماه‌ها حدس و گمانه‌زنی سرانجام اپل از جدیدترین ابزارهای پوشیدنی خود رونمایی کرد. امسال با معرفی نسخه ویژه و پریمیوم Apple Watch Ultra از اهمیت زیادی برای این شرکت برخوردار است. با این حال، ساعت هوشمند Apple Watch Series 8 اینجاست تا میراثی که از چندسال پیش آغاز شد را ادامه دهد.

Apple Watch 8

سری ۸ اپل واچ ظاهری شبیه به Series 7 دارد اما با تراشه جدید S8 همراه است و دوام بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد. علاوه بر این، با ویژگی‌های هوشمندِ «سلامت‌محور» بیشتری همراه شده‌است. به طور مثال، یک سنسور دمای کاملاً جدید وجود دارد که این محصول می‌تواند از آن برای نظارت روی سلامتی زنان نظیر تخمک‌گذاری استفاده کند. این ساعت حتی می‌تواند زمان تخمینی تخمک‌گذاری را نیز مشخص کند. این یکی دیگر از ویژگی‌هایی‌ست که ساعت هوشمند اپل را به یکی از غنی‌ترین ابزارهای پوشیدنی تبدیل می‌کند.

اپل واچ سری ۸ با سیستم امنیتی جدیدی عرضه می‌شود. اپل می‌گوید که این ساعت می‌تواند اطلاعات و داده‌ها را ایمن و خصوصی نگه دارد. علاوه‌بر این، اطلاعات بهداشتی و سلامت فردی تنها با اجازه صریح کاربر به اشتراک گذاشته می‌شود. این شرکت در حال افزودن ویژگی‌های امنیتی جدیدی است که از دو سنسور حرکتی قدرت می‌گیرند. این سنسورها می‌توانند یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نسل جدید این سری قلمداد شوند. اپل واچ سری ۸ با سیستم جدیدی برای تشخیص تصادف خودرو عرضه می‌شود. این قابلیت تصادف شدید شما را تشخیص می‌دهد و به صورت خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد. این ویژگی جالب قطعاً می‌تواند خیلی‌ها را در موقعیت‌های خطرناک نجات دهد.

نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل بهبود قابل‌توجهی در زمینه باتری داشته است. عمر باتری اپل واچ با غیرفعال‌کردن موقت نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) و نوتیفیکیشن تمرین‌ها می‌تواند از ۱۸ ساعت به ۳۶ ساعت برسد.

Apple Watch SE

اپل در جریان رویداد معرفی سری آیفون 14 از Apple Watch SE با طراحی بازنگری‌شده رونمایی کرد. این ساعت، ارزان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل گجت Series 8 محسوب می‌شود. این مدل با ارتقاهای زیادی همراه شده‌‌است.

Apple Watch SE

از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به صفحه نمایش بزرگتر، طراحی پلاستیکی قاب پشتی، اعلان ضربان قلب و تشخیص سقوط اشاره کرد. این دستگاه برای کسانی که می‌خواهند برای نخستین بار وارد دنیای اپل واچ‌ها شوند، گزینه‌ای مفید و مقرون به صرفه خواهد بود. اپل واچ SE با قیمت ۲۴۹ یا ۲۹۹ دلار از تاریخ ۲۵ شهریور (۱۶ سپتامبر) روانه بازار خواهد شد.

 Apple Watch Ultra

Apple Watch Ultra

اپل علاوه بر مدل‌های استاندارد واچ سری ۸، از اپل واچ اولترا نیز رونمایی کرد. این ساعت هوشمند برای ورزشکاران حرفه‌ای و طرفداران ورزش‌های سخت طراحی شده‌است. بدنه تیتانیومی ۴۹ میلی‌متری اپل واچ اولترا، محافظ کریستالی صاف از نوع یاقوت کبود و قاب منحصر‌به‌فردی که از نمایشگر محافظت می‌کند، بخشی از طراحی ساعت جدید اپل هستند.اپل واچ اولترا همچنین دارای بلندگوی ثانویه، یک دکمه سوم قابل‌برنامه‌ریزی و Digital Crown گسترش‌یافته است.

ویدیو معرفی اپل واچ الترا

ساعت Apple Watch Ultra می‌تواند در حالت عادی تا ۳۶ ساعت کار کند. به‌گفته اپل این مدت زمان طولانی‌تر از هر ساعت هوشمند دیگری‌است. با این حال، شاهد یک حالت منحصر‌به‌فرد نیز هستیم که با استفاده از آن می‌توان تا ۶۰ ساعت از این محصول استفاده کرد. این ساعت هوشمند دارای استاندارد فعالیت‌های غواصی تا عمق ۴۰ متری است. این محصول حاوی اپلیکیشنی تحت عنوان Oceanic+ است که اطلاعات مفیدی همچون هشدارهای عمق و دما را به نمایش می‌گذارد.

آنچه در رویداد اپل گذشت

AirPods Pro 2

اپل واچ‌های جدید و سری iPhone 14 مطمئناً ستاره‌های اصلی مراسم Far Out بودند. با این حال این شرکت از فرصت استفاده کرد و AirPods Pro جدید را معرفی کرد. ایرپاد پرو ۲ همان میراث هدفون‌های بی‌سیم و پریمیوم این شرکت را ادامه می‌دهد و فراتر از یک «تجربه ساده ایرفون» است. این هدفون‌های جدید دارای ویژگی‌های جذاب و قانع‌کننده، ANC بهبودیافته و عمر باتری فوق‌العاده هستند.

AirPods Pro 2

اپل ایرپاد پرو ۲ با پیشرفت‌های قابل‌توجهی برای ویژگی Spatial Audio همراه است. این محصول یک تجربه صوتی همه‌جانبه و غنی‌تر را ارائه می‌دهد. بخشی از این پیشرفت به لطف تراشه H2 میسر شده‌است. این تراشه وظیفه مدیریت صدا را بر عهده دارد.

تیزر معرفی airpad pro 2

تراشه جدید H2

طبق گفته‌های اپل، تراشه جدید H2 بر صدای محاسباتی مبتنی است و پیشرفت‌های گسترده‌ای را به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، به افزایش عمر باتری نیز کمک می‌کند. به‌گفته اپل، ایرپاد پرو ۲ می‌تواند با یک بار شارژ به صورت مداوم به مدت ۶ ساعت موسیقی پخش کند. زمانی که از کیس شارژ استفاده کنید این مدت زمان تا ۳۰ ساعت افزایش پیدا می‌کند.

ویژگی حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation) در نسل جدید بهبود یافته‌است. این بهبود نیز مدیون تراشه جدید H2 است. اپل می‌گوید کاهش نویز دو برابر نسبت به نسل قبل ارتقا یافته است.

این ایربادها با یک گزینه نوک (Tip) جدید عرضه می‌شوند که XS (Extra Small) نام دارد. کیس شارژ نیز پیشرفت‌هایی به خود دیده است. اینک یک «دسته» کوچک به آن اضافه شده تا آن را به لوازم جانبی خود وصل کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب، امکان شارژ کیس از طریق شارژر اپل واچ، شارژر MagSafe و شارژر Qi است .اپل ایرپاد پرو ۲ با قیمتی معادل ۲۴۹ دلار به فروش می‌رسد. از روز ۱۸ شهریور (۹ سپتامبر) می‌توان آن را پیش‌خرید کرد. عرضه جهانی محصول نیز از روز ۱ مهر (۲۳ سپتامبر) شروع می‌شود.

امیدواریم از گزارش آنچه در رویداد اپل گذشت ، لذت برده باشید. برای ما بنویسید که منتظر کدام محصول اپل هستید.


نویسنده تیم تحریریه آوانو بخش اخبار تکنولوژی

آنچه در رویداد اپل گذشت

مطالب مرتبط:

رسیدن سهم انویدیا از بازار فروش کارت گرافیک به 80 در صد

تعطیلی سرویس استریم آپارات گیم

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

1 دیدگاه در “آنچه در رویداد اپل گذشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه