خبر های تازه, مقالات

بازنشستگی اینترنت اکسپلورر بعد از 27 سال

اینترنت اکسپلورر

بازنشستگی اینترنت اکسپلورر بعد از 27 سال

مایکروسافت مرورگر اینترنت اکسپلورر را در اکثر نسخه‌های ویندوز 10 برای همیشه غیرفعال کرد. همان‌طور که غول نرم‌افزار توضیح می‌دهد، برنامه دسکتاپ اینتر‌نت اکسپلورر 11 برای همیشه در نسخه‌های خاصی از ویندوز 10 از طریق یک به‌روزرسانی که روز گذشته (25 بهمن‌ماه) منتشر شده است، غیرفعال می‌شود. انتشار این به‌روزرسانی ممکن است چند روز طول بکشد، اما درنهایت مرورگر قدیمی Internet Explorer برای همیشه غیرفعال خواهد شد.

مایکروسافت توضیح می‌دهد که کاربران قادر نخواهند بود تا این تغییر را برگردانند. درواقع، هنگامی‌که پس از انتشار این به‌روزرسانی برنامه دسکتاپ اینترنت اکسپلورر را اجرا کنید، کاربران با مرورگر مایکروسافت اج مواجه خواهند شد. داده‌های مرورگر مانند پسوردها، تاریخچه مرور، کوکی‌ها و موارد دیگر به‌طور خودکار به Edge منتقل خواهند شد و می‌توان از طریق تنظیمات مرورگر آن‌ها را بیشتر مدیریت کرد.

عناصر بصری اینترنت اکسپلورر 11، مانند آیکون‌های موجود در منوی استارت و تسکبار نیز به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی امنیتی ژوئن 2023 ویندوز که در تاریخ 13 ژوئن (23 خردادماه) منتشر می‌شود، حذف خواهند شد.

همان‌طور که گفته شد، این تغییر بر اکثر (و نه همه) نسخه‌های ویندوز 10 تأثیر می‌گذارد. به گفته مایکروسافت، IE11 همچنان به پشتیبانی از نسخه LTSC و نسخه دولتی چین ویندوز 10 ادامه خواهد داد.

با توجه به داده‌های StatCounter، درحال‌حاضر 68.75 درصد از کاربران ویندوز هنوز از ویندوز 10 استفاده می‌کنند. با وجود سهم بالای بازار سیستم‌عامل مایکروسافت، اکثر کاربران احتمالاً مرورگر جدیدتری مانند اج را جایگزین اینترنت اکسپلورر 11 کرده‌اند.

مایکروسافت اولین‌بار در خردادماه سال جاری اعلام کرده بود که اینترنت‌ اکسپلورر پس از نزدیک به 27 سال رسماً بازنشسته می‌شود. سیستم‌عامل جدید این شرکت، یعنی ویندوز 11 نیز با اینترنت اکسپلورر منتشر نشد و مایکروسافت در آن از مرورگر جدید Edge بهره گرفته است.

بازنشستگی اینترنت اکسپلورر بعد از 27 سال

مطالب مرتبط :
شهره آغداشلو به جمع بازیگران سریال پنگوئن پیوست
پیوستن اما کورین به جمع بازیگران Deadpool 3
واردات آیفون ۱۴ ممنوع اعلام شد
تریلر Guardians of the Galaxy Vol. 3 منتشر شد
افزایش نرخ طرح ترافیک در سال ۱۴۰۲

مایکروسافت مرورگر اینترنت اکسپلورر را در اکثر نسخه‌های ویندوز 10 برای همیشه غیرفعال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو