خبر های تازه, مقالات

تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج در رشت

تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج در رشت

تشیع پیکر هوشنگ ابتهاج در رشت
صبح امروز پیکر شاهد فقید ،امیر هوشنگ ابتهاج در رشت با حضور مردم و مسئولان تشیع و در پارک محتشم رشت آرام گرفت.

تبلیغات

تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج در رشت

تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج / صبح امروز پیکر شاهد فقید ،امیر هوشنگ ابتهاج در رشت با حضور مردم و مسئولان تشیع و در پارک محتشم رشت آرام گرفت.

در این مراسم یکی از فرزندان این شاعر فقید، ضمن ابراز تشکر و قدردانی از استقبال مردم از مراسم تشیع پدر بزرگوارشان اظهار کردند‌، که با هماهنگی های انجام‌شده سر انجام توانستیم پیکر پدرم را به سرزمین مادری باز گردانیم. از همه کسانی که در این راه با ما همراه بودند و ما را همراهی کردند تشکر میکنم.

یلدا ابتهاج همچنین افزود : پدرم همیشه میگفت کسی که با مردم با صداقت و صمیمت صحبت کند، مردم نیز قدر او را میدانند. امروز خانواده  « سایه » را به وطن بازگرداند. این آرزوی سایه بود و این امانت را به شما میسپاریم.

تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج

ناصر وحدتی یکی از خوانندگان گیلانی نیز در مراسم تشیع این شاعر فقید گقتند: شهر رشت، شهر فرهیختگان است کا با حضور این شاعر نامی مردم باید به خود ببالند. مرحوم هوشنگ ابتهاج در سال 1306 در رشت به دنیا‌آمد. او نخستین کتاب خود را با عنوان نخستین نغمه ها منتشر کرد. او همچنین در کنار سرودن اشعاد مختلف در قالب های شعر سنتی سرودن غزل را نیز تجربه کرد.

از مشهور ترین اشعار این شاعر ایرانی در بین مردم میتوان به ایران ای سرای امید، ارغوان و تو ای پری کجایی اشاره کرد. این هنرمند نامی سرانجام پس از طی کردن یک دوره بیماری کلیوی در بامداد 19 مرداد سال 1401 در آلمان در سن 94 سالگی از دنیا رفت.

پیکر این شاعر فقید و پر آوازه ایرانی روز چهارشنبه 2 شهریور از آلمان به سرزمین مادری منقل شد و مراسم تشیع این هنرمند روز گذشته در مقابل تالار وحدت در تهران برگزار گردید و امروز در عمارت محتشم رشت و زیردرخت ارغون آرام گرفت. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *