خبر های تازه, مقالات

دو برابر شدن قیمت ترافیک اینترنت استارلینک در اوکراین

دو برابر شدن قیمت ترافیک اینترنت استارلینک در اوکراین

اینترنت استارلینک
شرکت اسپیس ایکس، شرکت پشتیبان و سازنده اینترنت ماهواره ای، با توجه به شرایط اوکراین. و حمله نظامی روسیه به این کشور، امکان استفاده از استارلینک را در این کشور فعال کرده است. حالا خبر رسیده است. که ترافیک اینترنت در این کشور از اول هفته تاکنون، دو برابر شده است.

تبلیغات

دو برابر شدن قیمت ترافیک اینترنت استارلینک در اوکراین

شرکت اسپیس ایکس، شرکت پشتیبان و سازنده اینترنت ماهواره ای، با توجه به شرایط اوکراین. و حمله نظامی روسیه به این کشور، امکان استفاده از استارلینک را در این کشور فعال کرده است. حالا خبر رسیده است. که ترافیک اینترنت در این کشور از اول هفته تاکنون، دو برابر شده است. طبق گفته هایی که از مصرف کنندگان. اوکراینی به دست رسیده است.، نشان میدهد. هزینه استفاده از استارلینک 385 دلار بوده. که اکنون به رقم 700 دلار رسیده است. همچنین هزینه اشتراک ماهانه آن از 60 دلار به 75 دلار افزایش پیدا کرده است.

همچنین طبق گزارشاتی که خبرگذاری فایننشال تایمز منتشر کرده است.، هنوز مشخص نیست که این افزایش قیمت ها برای دولت اوکراین نیز بوده است یا خیر. اما همانگونه که بررسی ها نشان میدهد.، این افزایش قیمت برای لهستانی ها نیز رخ داده است. این افزایش قیمت در حالی است که به دلیل شرایط موجود در کشور اوکراین، بسیاری از شبکه های موبایلی در این کشور قطع هستند. و به نوعی تنها راه ارتباطی برای برخی از شهروندان اوکراینی ممکن است، همین اینترنت استارلینک باشد. از طرفی این احتمال ممکن است که برخی برای فروش و عرضه خدمات خود، ممکن است که از این اینترنت استفاده بکنند اما با افزایش قیمت، دچار مشکل شوند.

بعد از قطع شبکه های اینترنتی و خطوط موبایلی در اوکراین، شرکت اسپیس ایکس، به سرعت اینترنت استارلینک را در اختیار اوکراین قرار داد، حالا با گذشت دو ماه این شرکت اعلام کرده است که امکان تامین هزینه های اینترنت برای اوکراین را ندارند از پنتاگون خواست تا تامین هزینه های این اینترنت را برعهده بگیرد.

پس از آن نیز ایلان ماسک گفت که با وجود ضرر مالی، به ارائه رایگان سرویس استارلینک در اوکراین ادامه خواهد داد. هرچند پس از گفته مدیرعامل اسپیس ایکس، در گزارش دیگری گفته شد. که ظاهراً استفاده از استارلینک در اوکراین رایگان نیست. اخیرا نیز برخلاف وعده‌های ماسک، گفته شده بود. که دسترسی 1300 ترمینال در اوکراین به استارلینک بخاطر مسائل مالی قطع شده بود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه