خبر های تازه, مقالات

ساکنان زمین به زودی منتظر یک طوفان خورشیدی بزرگ باشید

طوفان خورشیدی

ساکنان زمین به زودی منتظر یک طوفان خورشیدی بزرگ باشید

طی گزارشی که وب سایت Spaceweather.com منتشر کرده است، ساکنان زمین به زودی باید منتظر یک طوفان خورشیدی پرسرعت باشند. دانشمندان در این خصوص اعلام کرده اند که این طوفان خورشیدی احتمال زیاد جمعه یا پنج شنبه همین هفته (11 آذر) به زمین برخورد خواهد کرد. همچنین اعلام شده که این طوفان خورشیدی، خطری ندارد. اما میتواند برای مدتی کوتاه، اختلالاتی را در موج رادیویی و مغناطیسی تجهیزات ایجاد کند. همچنین ممکن است باعث به وجود آمدن. شفق قطبی در برخی از نقاط زمین بشود. بنابر اعلام دانشمندان،خورشید وارد فاز 11 ساله فعال خود شده است. و شاهد بروز این پدیده ها در سالهای آینده باشیم.

دانشمندان مدت‌هاست که خورشید را زیر نظر گرفته‌اند. تا در صورت وقوع طوفان‌های خورشیدی بر اثر خروج گسترده جرم. از تاج این ستاره، آماده صدمات احتمالی باشند. منشأ این طوفان‌ها حفره‌های موجود در سطح خورشید و در‌واقع پدیده‌هایی مغناطیسی هستند که هنگام انتشار می‌توانند فرایند انتقال حرارت در سطح خورشید را به‌صورت موقت متوقف کنند.

ایده طوفان‌های خورشیدی اولین‌بار در سال 1957 توسط «یوجین پارکر»، استادیار دانشگاه شیکاگو مطرح شد. پارکر حدس می‌زد که تاج خورشید با دمای تقریبی یک میلیون درجه سلسیوس باید ذراتی را از سطح خود به بیرون پرتاب کند. سرعت حرکت این ذرات احتمالاً بیشتر از صوت است.

طوفان‌های خورشیدی اگرچه می‌توانند خطرآفرین باشند، اما از ما در برابر دیگر انرژی‌های شدیدی محافظت می‌کنند که ممکن است از دیگر بخش‌های کهکشان روانه زمین شوند. طوفان‌های خورشیدی حاصل از حفره‌های تاج ستاره معمولاً در کلاسG1 قرار می‌گیرند که خطر زیادی برای اهالی زمین ندارند، اما همچنان ممکن است ماهواره‌ها را با مشکل مواجه کنند.

به زودی یک طوفان خورشیدی رخ میدهد. دانشمندان تایید کرده اند که این طوفان خورشیدی جمعه یا پنج شنبه همین هفته رخ خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو