خبر های تازه, مقالات

سقوط قیمت خودرو در بازار

سقوط قیمت خودرو در بازار

سقوط قیمت خودرو در بازار
فدبد زاوه در خصوص آیین نامه واردات خودرو افزود: به هر شکل ساختار این مصوبه فارغ از شناور بودن تعرفه که تاثیر آن بر قیمت بازار رفع شده و قیمت متناظر با عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود، بر بازار را می‌توان اینگونه شناسایی کرد.

تبلیغات

سقوط قیمت خودرو در بازار

با واردات خودرو مونتاژی‌های کره‌ای پسابرجامی و وارداتی‌های هاچ‌بک کره‌ای ژاپنی سقوط قیمت خودرو را تجربه می‌کنند.

فربد زاوه در خصوص آیین نامه واردات خودرو افزود: به هر شکل ساختار این مصوبه فارغ از شناور بودن تعرفه که تاثیر آن بر قیمت بازار رفع‌شده و قیمت متناظر با عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود، بر بازار را می‌توان اینگونه شناسایی کرد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود افزود : بازار واردات خدرو های قدیمی ، تاثیری بر روی این مصوبه نخواهد،داشت و خودورهای خارجی قدیمی کلاس دی به بالا نیز به شکل‌گذشته خود معامله می‌شوند. به این معنی که خوردوهای راو۴، سانتافه، انواع بنز و بی‌ام‌و عمده محصولات هیوندای کیا و تویوتا همچنان به قیمت قبلی خود معامله می‌شوند و تغییری بر قیمت آنها به وجود نیامده است.

این کارشناس خودرو همچنین در ادامه سخنان خود تصریح کرد : خودروهای چینی منتاژی نیز جزو این مصوبه نیستند و همچنان با توجه به سودآوری خوبی که دارند، در بازار خودرو معامله می‌شوند.

همچنین خوردوهای کوچک منتاژی مانند انواع خودروهای هاچ‌بک و مونتاژی‌های کوچک شامل این طرح خواهند بود و قیمت آنها در روز های آینده روند کاهش خواهد،داشت.

وی یادآور شد: در این بین خصوصا مونتاژی‌های کره‌ای پسابرجامی و وارداتی‌های هاچ‌بک کره‌ای ژاپنی بیشترین تاثیر کاهش قیمت را تحربه می‌کنند.

زاوه در خصوص خودرو های داخلی نیز در ادامه سخنان خود گفت : این خودورها نیز تاثیر کمی از این مصوبه خواهند داشت. خودرو هایی با قیمت بازه 350 تا 600 میلیون تاثیر بیشتر و خوردو های ارزان تر تاثیر کمتری از این مصوبه را خواهند داشت. در عین حال، محصولات مونتاژی چند سال ساخت مثل سیتروئن سی۳ و ۲۰۰۸ سراتو مونتاژی از این مصوبه تاثیر می‌گیرند.



امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *