خبر های تازه, مقالات

شرطی عجیب برای رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ

رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ

شرطی عجیب برای رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ

ماه ها از فیلترینگ دو پلتفرم محبوب اینستاگرام و واتساپ میگذرد و برخلاف صحبت های مسئولین درخصوص دائمی نبودن فیلترینگ ، همچنان موج فیلترینگ بر این دو پلتفرم با قوت خود باقی است. اما اخیرا صحبت هایی به گوش میرسد که برداشتن فیلتر از روی این دو پلتفرم منوط به رعایت یک شرط است. آن اینکه باید این شرکت ها در ایران نمایندگی داشته باشند و زیر نظر قوانین این کشور فعالیت کنند. موضوعی که 20 روز پیش با عنوان تغییر رفتار پلتفرم ها عنوان‌شد و تا مدتی خبری از آن نبود اما چند روزی است،که دوباره این موضوع این بار از زبان یکی از نمایندگان مجلس عنوان شده‌است.

اسپری واکس داشبورد Eco1
فروش ویژه https://setakkala.com/Product/BKP-17521/spray-wax-dashboard-eco1/اسپری واکس داشبورد Eco1

بهروز محبی، نماینده شهر سبزوار، چند روز قبل در مصاحبه‌ای از برنامه‌های وزارت ارتباطات در مورد رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ خبر داد. یکی از موارد مطرح‌شده از سوی محبی درباره شرط بازگشایی این دو پلتفرم بین‌المللی بود. او در این باره گفت:وزیر گفت محدویت‌ها برداشته‌شده و فقط در واتساپ و اینستاگرام مشکل داریم. آن دو شرکت هم اگر نمایندگی خود را در ایران دایر کنند، بعد من با وزیر صحبت خواهیم کرد که این دو شرکت به شکل کاملاً باز فعالیت خود را انجام دهند. نماینده این دو شرکت در اینجا حضور داشته باشند تا هرکس خطا و کلاه‌برداری کرد، پاسخگو باشند.

شرط محال رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ

هرچند شرط رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ از سوی مسئولان در حال تکرار شدن است اما ظاهراً به محتمل و ممکن بودن آن چندان توجهی نشده است. محمدجواد نعناکار، کارشناس حقوقی و استاد دانشگاه ، برای گذاشته‌شدن چنین شروطی از سوی مسئولان دو احتمال را مطرح می‌کند. گذاشتن چنین شرط عجیب و غریبی دو علت می‌تواند داشته باشد. یا ناشی از بی‌اطلاعی مسئولان است که نمی‌دانند در روابط بین‌المللی و حقوق بین‌الملل قواعدی وجود دارد که مانع از حضور نمایندگی این پلتفرم‌ها در ایران می‌شود یا یک شرط محال می‌گذارند که انجام‌پذیر نباشد. این مساله میتواند دستاویزی باشد برای این که به محدودسازی ادامه دهند.

بنابر گفته‌این کارشناس حقوقی ، برای این شرط مسئولان ، دو فرضیه کلی وجود دارد . اگر قصد مسئولان ایرانی از گفتن این شرط این‌باشد‌ که به محدودسازی های خود ادامه‌ دهند. درواقع با این کار توپ را در زمین خارجی ها میاندازند. در صورت دائمی شدن فیلترینگ این دو پلتفرم بعدها میتوانند مدعی شوند که خارجی ها قصد همکاری با ما را نداشتند و از این موضوع سرپیچی کردند. اما به طور کلی با توجه به بخش اول سخنان محمد جواد نعناکار، برخی از قوانین و قواعد بین اللملی وجود دارد که به شرکت هایی که با اسرائیل و آمریکا در ارتباط هستند. اجازه فعالیت و داشتن نمایندگی در کشورهایی مانند ایران را نمیدهد.

تاکید در کنفرانس روابط اسلامی

وی همچنین در ادامه سخنان خود افزود : یک ماده واحده برای سازمان کنفرانس سران اسلامی وجود دارد که در آن تأکید شده‌است. که کشورهای اسلامی نمی‌توانند با شرکت‌هایی که به نحوی از انحاء با اسرائیل روابط استراتژیک دارند، مراودات تجاری و اقتصادی داشته باشند.

از طرفی پلتفرم های شرکت های آمریکایی به صور واضح در حال فعالیت با کشورهایی مانند اسرائیل هستند و براساس این مصوبه امکان راه اندازه نمایندگی این شرکت ها د ایران عملا وجود ندارد. از سوی دیگر تحریم های آمریکا علیه ایران موجب شده‌تا برخی از این شرکت ها نیز دارای محدودیت هایی برای فعالیت در ایران باشند.

با وجود تمام این حرفا نمیتوان انتظار داشت که فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ با قبول این شرط پایان پذیرد. از طرفی صحبت هایی هم از سوی وزارت ارتباطات مبنی بر رفع فیلترینگ انجام نشده. این گونه به نظر میرسد که باید به لیست بلند بالای نرم افزارها و اپلیکیشن های فیلتر شده در ایران نام این دو پلتفرم را هم اضافه کرد.


نویسنده: تیم تحریریه آوانو بخش خبری

رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ

تازه ترین مطالب :
14 خوراکی هالووینی عجیب و غریب
هالوین مبارک
همه چیز درباره لباس های اورسایز
داده های حساس مشتریان مایکروسافت لو رفت
نماینده مجلس : واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر نخواهند شد

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ماه ها از فیلترینگ دو پلتفرم محبوب اینستاگرام و واتساپ میگذرد و برخلاف صحبت های مسئولین درخصوص دائمی نبودن فیلترینگ ، همچنان موج فیلترینگ بر این دو پلتفرم با قوت خود باقی است. اما اخیرا صحبت هایی به گوش میرسد که برداشتن فیلتر از روی این دو پلتفرم منوط به رعایت یک شرط است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو