خبر های تازه, مقالات

صرفه جویی رانندگان تسلا در مصرف سوخت در سال 2022

تسلا

صرفه جویی رانندگان تسلا در مصرف سوخت در سال 2022

شرکت تسلا، مدعی شده است صاحبان خودروهای این شرکت در سال ۲۰۲۲ بیش‌از دو میلیارد دلار در هزینه‌های سوخت خود صرفه‌جویی کرده‌اند. این شرکت میزان برق مصرفی خودروهای الکتریکی مشتریان خود را با خودروهای بنزینی مقایسه کرده است. تسلا اخیراً به‌دلایل مختلف در صدر خبرهای مربوط به حوزه‌ی خودرو قرار داشته است زیرا کاهش قیمت محصولات این برند در چین و ایالات‌متحده و پس‌از آن در سطح جهان، به‌عنوان بخشی از تلاش‌های این شرکت برای به‌دست آوردن سهم بیشتری از بازار خودروهای برقی درنظر گرفته می‌شود. این درحالی است که برخی شرکت‌های رقیب، میزان تولیدات خود را افزایش داده‌اند تا رقابت سنگین‌تری را با تسلا آغاز کنند.

خبر بزرگ برای سال ۲۰۲۲ درمورد فروش خودروهای برقی، کشور چین بود که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خوردوهای الکتریکی در جهان است. به‌نوشته‌ی WccfTech، خودروی اسپرت BYD Song شرکت چینی BYD نسبت به مدل Y تسلا فروش بیشتری را در این کشور تجربه کرد. براساس داده‌های CleanTechnica، تسلا در نوامبر ۲۰۲۲ در جایگاه ۶ فهرست پرفروش‌ترین خودروسازان برقی جهان و برترین خودروساز الکتریکی چین قرار گرفت. در فاصله‌ی بین ماه‌های ژانویه و نوامبر ۲۰۲۲، BYD نزدیک به یک‌سوم سهم بازار چین را به‌خود اختصاص داد و در جایگاه اول این فهرست قرار گرفت زیرا ۳۰٫۷ درصد از کل بازار را دراختیار داشت و پس از آن SAIC در جایگاه دوم و تسلا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تسلا در قلب یکی از بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی یعنی چین، قیمت بالای محصولات این برند بود. درواقع سه خودروی برقی برتر در چین، همگی با قیمت پایین‌تری نسبت به مدل Y تسلا عرضه شده‌اند. HongGuang Mini یکی از ارزان‌قیمت‌ترین خودورهای برقی جهان است که با برچسب ۵۰۰۰ دلاری عرضه می‌شود. BYD Song Plus نیز یکی دیگر از خودروهای الکتریکی محبوب در چین است که با قیمتی در حدود ۲۶ هزار دلار به‌فروش می‌رسد.

داده‌هایی که تسلا در روز گذشته به‌اشتراک گذاشت، نشان می‌دهد مشتریان این برند موفق شده‌اند بیش‌از دو میلیارد دلار در هزینه‌های بنزین صرفه‌جویی کنند. تسلا داده‌های خود را در صفحه‌ی رسمی توییترش، به‌همراه مجموعه‌ای از تصاویر به‌اشتراک گذاشت. این پست نشان می‌دهد هر راننده درصورت استفاده از خودروهای بنزینی چقدر باید هزینه‌ی سوخت پرداخت می‌کرد و این رقم را با هزینه‌ی برق مصرفی خودروی او مقایسه کرده است.

ماسک همچنین اعلام کرده بود که کاهش قیمت‌ محصولات تسلا به‌زودی انجام خواهد شد. او قبلاً اعتراف کرده بود که قیمت‌ خودروهای شرکت متبوعش به‌میزان چشمگیری افزایش یافته است. مهم‌تر از همه این‌که به‌دلیل مشکلات لجستیکی و حمل‌ونقل، تعداد خودروهای تحویلی این شرکت نسبت به تولید آن در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۲ کاهش یافت. افت قیمت محصولات این خودروساز در ایالات‌متحده، مزیت دیگری برای آن دارد زیرا مدل Y به‌مدت طولانی‌تری همچنان واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی باقی خواهد ماند.

صرفه جویی رانندگان تسلا در مصرف سوخت در سال 2022

مطالب مرتبط:

واتساپ امکان بلاک کردن مخاطبان را فقط با یک ضربه فراهم می‌کند

طرح مفهومی آیفون 15 پرو مکس با دوربین پریسکوپی و پورت USB-C

بازیگران و کارگردانان سریال Agatha مشخص شدند

یک سیاره زمین مانند در منظومه ای شگفت انگیز کشف شد

فیلمنامه فیلم بتمن ۲ با بازی رابرت پتینسون در دست نگارش است

شرکت تسلا، مدعی شده است صاحبان خودروهای این شرکت در سال ۲۰۲۲ بیش‌از دو میلیارد دلار در هزینه‌های سوخت خود صرفه‌جویی کرده‌اند. این شرکت میزان برق مصرفی خودروهای الکتریکی مشتریان خود را با خودروهای بنزینی مقایسه کرده است. تسلا اخیراً به‌دلایل مختلف در صدر خبرهای مربوط به حوزه‌ی خودرو قرار داشته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو