خبر های تازه, مقالات

مهلت 10 روزه ایران به متا برای معرفی نمایندگی

شرکت متا

مهلت 10 روزه ایران به متا برای معرفی نمایندگی

براساس خبری که در وبسایت مرکز ملی فضای مجازی منتشر شده است. نامه به دست اینستاگرام رسیده است که خبر از شکایت از او میدهد. این نامه از سوی ایران ارسال شده و در آن اینستاگرام و شرکت متا به بسترسازی برای ایجاد اغتشاشات اخیر در ایران و عدم پاسخگویی در مکاتبات با کشور ایران متهم شده است.

روابط عمومی این مرکز همچنین اعلام کرده است که با ارسال این نامه به شرکت متا و در راس این شرکت مارک زاکربرگ، علاوه بر رعایت نکردن قوانین و مقررات کشور ایران، از آنها بابت آنها در طی جریانات آنها در طی روزهای اخیر نیز شکایت کرده است.

براساس گزارشاتی که منتشر شده است، در این نامه شکایات جمهوری اسلامی ایران در پی عناوینی مانند در خصوص انتشار سازمان یافته اخبار خلاف واقع، تروجی رفتارهای تبعیض‌آمیز و نفرت‌پراکنی، ترغیب خشونت و ناآرامی‌های اجتماعی، نقض حاکمیت ملی و نقض حقوق کاربران ازطریق اعمال استانداردهای دوگانه و زمینه‌سازی فعالیت تبلیغی و عملیاتی گروه‌های تروریستی بر سکوهای وابسته به شرکت متا، تعمیق شکاف‌های اجتماعی و تبعیض نژادی و قومی،تجزیه طلبی و زمینه سازی برای جرائم سازمان یافته از جمله نقل و انتقال و معامله سلاح جنگی و موادمخدر، ترویج رفتارهای نامتناسب جنسی در قبال کودکان و نوجوانان و همچنین عدم ممانعت از پخش لایوهای جنسی، ارائه خدمات جنسی و روسپیگری و آموزش رفتارهای ناهنجار و خلاق قوانین کشور مطرح شده است.

ظاهرا در این نامه، مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا 10 روز زمان داده است تا به منظور فراهم شدن امکان فعالیت در ایران، نمایندگی های مجاز خود را نیز اعلام کند.

این نامه در حالی مکاتبه شده است که متا یک شرکت آمریکایی بوده و فعالیت آن در ایران جزو تحریم های بین المللی آمریکا است. در غیر این صورت حتما برای فعالیت و تجارت سازی برای میلیون ها کاربر ایرانی، دست به اقدام حضوری در ایران میزد.

براساس خبری که در وبسایت مرکز ملی فضای مجازی منتشر شده است. نامه به دست اینستاگرام رسیده است که خبر از شکایت از او میدهد. این نامه از سوی ایران ارسال شده و در آن اینستاگرام به بسترسازی برای ایجاد اغتشاشات اخیر در ایران و عدم پاسخگویی در مکاتبات با کشور ایران متهم شده است.

1 دیدگاه در “مهلت 10 روزه ایران به متا برای معرفی نمایندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو