بازی, مقالات

مورد انتظارترین بازی های سال 2023

مورد انتظارترین بازی های سال 2023

مورد انتظارترین بازی های 2023
مدتی قبل سال 2022 به اتمام رسید و اکنون با شروع سال 2023، علاقمندان به دنیای بازی و گیم باید بازی های محبوب خود را در این سال پیگیری و دنبال کنند. مجله آوانو هم تصمیم گرفت به رسم هرساله، لیستی از بهترین و مورد انتظارترین بازی های سال 2023 منتشر کند. در ادامه با ما همراه باشید.

تبلیغات

مورد انتظارترین بازی های سال 2023

مدتی قبل سال 2022 به اتمام رسید و اکنون با شروع سال 2023، علاقمندان به دنیای بازی و گیم باید بازی های محبوب خود را در این سال پیگیری و دنبال کنند. مجله آوانو هم تصمیم گرفت به رسم هرساله، لیستی از بهترین و مورد انتظارترین بازی های سال 2023 منتشر کند. در ادامه با ما همراه باشید.

مورد انتظارترین بازی های سال 2023

15- Forspoken

Forspoken
Forspoken

تاریخ انتشار: 24 ژانویه 2023 (۴ بهمن ۱۴۰۱) 

پلتفورم‌ها : PC – PS5 

سبک: اکشن، نقش آفرینی

بازی Forspoken اولین بازی از لیست مورد انتظارترین بازی های سال 2023 است. این بازی در تاریخ 24 ژانویه 2023 برابر با 4 بهمن 1401 برای سیستم های ویندوز و پلی استیشن 5 ارائه میگردد. داستان ین بازی درباره دختری است که در جهان امروزی زندگی میکند اما ناگهان به درون یک بازی ویدیویی کشیده میشود و با اتفاقات غیر منتظره ای در آنجا روبه رو میشود.

14- Dead Space Remake

Dead Space Remake
Dead Space Remake

تاریخ انتشار : 27 ژانویه 2023 (۷ بهمن ۱۴۰۱) 

پلتفورم‌ها : PC – PS5 – Xbox Series X/S

سبک: اکشن، وحشت، بقا

شرکت کانادایی بازی سازی Motive وظیفه ساخت نسخه بازسازی شده بازی Dead Space محصول 2008 را برعهده گرفته است. طبق آنچه که تاکنون از این بازی منتشر شده است، این بازی قرار است. کاملا به نسخه اصلی و قدیمی خود وفادار باشد. البته ممکن است. در زمینه طراحی گرافیک، گیم پلی، باگ های کمتر و … اختلافاتی با نسخه اصلی خود داشته باشد. البته هنوز راز و رمز و معماهای شگفت انگیزی وجود دارد که قرار است. برملا کردن آنها بازی را جالب تر و هیجان انگیزتر میکند. داستان بازی در قرن بیست و شش رخ میدهد. و داستان یک مهندس به نام آیزاک کلارک را روایت میکند. که برای تعمیرات به کشتی فضایی ایشیمورا به کشتی فرستاده میشود. اما در آنجا با اتفاق هولناکی مواجه میشود و باید جان خود و سایر خدمه را نجات دهد و همچنان به دنبال پیدا کردن راز این اتفاق باشد.

13- Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy
Hogwarts Legacy

تاریخ انتشار : ۱۰ فوریه ۲۰۲۳ (۲۱ بهمن ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5 , PC

سبک: اکشن نقش آفرینی جهان باز

مجموعه هری پاتر از دهه 1990 میلادی در سراتاسر دنیا منتشر شد و از آن زمان تاکنون به یکی از محبوب ترین فرنچایزها در دنیا تبدیل شده است. اکنون اما با گذشت بیش از 30 یال از اولین قسمت این مجموعه دوست داشتنی همچنان راز و رمزهایی وجود دارد که میتواند هیجان طرفداران هری پاتر را بالا ببرد. بازی مورد انتظار Hogwarts Legacy آخرین اقتباس از مجموعه هری پاتر است. که قرار است در تاریخ 21 بهمن 1401 برای سیستم های بازی معرفی شود. داستان بازی Hogwarts Legacy، در دهه 1980 در بین جادوگران مدرسه رخ مدهد، شما میتواند در قالب دانش آموز در این مدرسه به ماجراجویی بپردازید و با اتفاقات تازه ای روبه رو شوید.

12- Sons Of The Forest

Sons Of The Forest
Sons Of The Forest

تاریخ انتشار : فوریه 2023

پلتفورم‌ها : PC 

سبک: اکشن، وحشت، بقا

بازی بعدی در لیست مورد انتظاترین بازی های 2023، بازی Sons Of The Forest است. این بازی یک بازی اکشن و سبک بقا است. بازی Sons Of The Forest درواقع دنباله موفق بازی The Forest است که در سال 2014 منتشر شد. تاکنون سه تریلر از این بازی منتشر شده است. این قسمت نیز مانند قسمت قبلی، اکشن است و توانسته با تکیه بر عناصر تکی مانند بقا و خون و خونریزی، و گرافیک عالی و درجه یک به یکی از مورد انتظارترین بازی ها تبدیل شود. در این قسمت از بازی شما همچنین با حیوانات متعددی روبه رو هستید که میتوانید از گوشت آنها برای تغذیه استفاده کنید. فعلا اطلاعات زیادی از این بازی منتشر نشده است اما به نظر میرسد شما در این بازی تنها نیستید و دشمنان زامبی مانند شما، کمک میکنند تا لحظات چالش برانگیزی را خلق کنید.

11- The Last of Us Remake

The Last of Us Remake
The Last of Us Remake

تاریخ انتشار : 3 مارس 2023 (۱۲ اسفند ۱۴۰۱)

پلتفورم‌ها : نسخه PC 

سبک: اکشن ماجراجویی

بازسازی بازی The Last of Us که اکنون به طور رسمی با عنوان The Last of Us Part 1 شناخته می‌شود در تاریخ ۲ سپتامبر برای PS5 منتشر شد و نسخه PC در حال توسعه است و در تاریخ 3 مارس 2023 منتشر خواهد شد. این بازسازی شامل نسخه‌های ارتقا یافته بازی اصلی و همینطور DLC بازی Left Behind می‌باشد. تاکنون هیچ اشاره‌ای به حالت چند نفره بازی نشده است. اما طی اخباری اعلام شده است که نسخه چند نفره سری The Last of Us به شکل جداگانه منتشر خواهد شد. پس نباید منتظر بخش چند نفره در این بازی باشیم. در این بازسازی بدون اینکه دست درازی به داستانِ نسخه اصلی شده باشد با گرافیک و کنترلی بهبود یافته طرف هستیم. در این بازی با جلوه‌های بهبود یافته و مبارزات جذاب‌تر طرف هستیم.

10 _Star Wars Jedi: Survivor

Star Wars Jedi
Star Wars Jedi

تاریخ انتشار : 17 مارس 2023 (۲۶ اسفند ۱۴۰۱)

پلتفورم‌‌ها : PC – PS5 – Xbox Series X|S

سبک: اکشن ماجراجویی نقش آفرینی

Star Wars Jedi: Survivor یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط Respawn Entertainment در حال ساخت است. این بازی دنباله‌ای برای بازی جذابِ Star Wars Jedi: Fallen Order محصول سال 2019 است و قرار است در 17 مارس 2023 (۲۶ اسفند ۱۴۰۱) برای ویندوز، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری X/S توسط EA منتشر شود. Star Wars Jedi: Survivor یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های جدید سال 2023 خواهد بود. این دنباله داستان Cal Kestis پنج سال پس از اتفاقات شماره قبلی را دنبال می‌کند.

9- The Day Before

The Day Before
The Day Before

تاریخ انتشار : 1 مارس 2023

پلتفورم‌‌ها : PC – PS5 – Xbox Series X|S

سبک: اکشن، وحشت، بقا، آنلاین

The Day Before یک بازی اکشن آنلاین (جهان باز) با محوریت بقا است که توسط شرکت FNTASTIC در حال ساخت است و قرار است در تاریخ 1 مارس 2023 توسط کمپانی MYTONA برای PC منتشر شود. (تاریخ انتشار نسخه‌های کنسولی فعلا مشخص نیست) داستان بازی در آمریکای پس از همه‌گیری در جریان‌است، مکانی که توسط افراد آلوده‌ی زامبی‌مانند احاطه شده. و بازماندگانی را به تصویر می‌‌کشد که یکدیگر را برای غذا، سلاح و دیگر امکانات سلاخی می‌کنند.

شما به تنهایی در دنیایی که دیگر چیزی از آن به خاطر ندارید از خواب بیدار می‌شوید و به دنبال یافتن پاسخ‌ و منابع برای زنده ماندن هستید. در این دنیای بزرگ باید با سفر به نقاط مختلف شهر به جمع آوری منابع و سلاح‌های مختلف بپردازید و در طول مسیر با کشتن زامبی‌ها راه خود را باز کنید. The Day Before یک بازی آنلاین است پس به همکاری با سایر بازیکنان برای پیشرفت در آن احتیاج خواهید داشت. پس با همکاری سایر دوستان‌تان وارد مکان‌های مرگبار شوید و به جمع‌آوری ابزار مختلف برای زنده ماندن بپردازید. در طول بازی می‌توانید با ساخت سرپناهی برای خودتان یک خانه شخصی داشته باشید و با استفاده از کلنی‌های مختلف لوت‌هایتان را بفروشید و با سایر بازیکنان ارتباط امن برقرار کنید. همینطور در بازی از انواع ماشین‌ها می‌توانید جهت سهولت در رفت و آمد استفاده کنید و توان ارتقای سلاح‌های مختلف خود را خواهید داشت. 

8- Diablo IV

Diablo IV
Diablo IV

تاریخ انتشار: 6 ژوئن 2023 (۱۶ خرداد ۱۴۰۲)

پلتفورم ها:  PC – PlayStation 4 – PlayStation 5 – Xbox One و Xbox Series X/S

سبک: dungeon crawl، اکشن نقش آفرینی

در بازی Diablo IV پنج منطقه جذاب و وسیع برای کشف، گشت‌زنی و شیطان کشی در نظر،گرفته‌ شده‌ است. هر منطقه مملو از خطرات و رمزو رازهای آشکار و نهانِ خاص خودش است. از محیط‌های ساحلی، بیابانی، جنگل‌های انبوه تا محیط‌های کوهستانی در بازی دیده می‌شوند. محیط‌های بازی نسبت به سری قبل بسیار بزرگ‌تر و زیباتر،شده و تاریکی ویژه‌ای در آن دیده می‌شود. در بازی دیابلوی جدید با یک عنوان کاملا جهان باز طرف هستید که بدین معنی است که به هر سمت و سویی که دوست دارید می‌توانید حرکت کنید و به گشت‌زنی بپردازید.

در بازی می‌توانید در هر منطقه جزئیات و ماموریت‌های اصلی و فرعی خاص انجام دهید که در نوع خود کم‌نظیر هستند. محیط‌ها و جو بازی بیشتر به بازی دیابلو ۲ شباهت دارد و بسیار تاریک و مخوف طراحی شده‌اند. به طوری که هر گوشه و کنار آن جسدهای پوسیده و به دار آویخته و خونابه‌های به جا مانده از کشتارهای دسته جمعی به چشم می‌خورد. ساختمان‌‌های ویران بیش از پیش در مناطق مختلف بازی دیده می‌شود و داستان‌های متنوعی در دل این مناطق منتظر شما هستند.

7- Final Fantasy XVI 

Final Fantasy XVI
Final Fantasy XVI

تاریخ انتشار :  22 ژوئن 2023 (۱ تیر ۱۴۰۲)

پلتفورم‌‌ها : PS5 

سبک: اکشن نقش آفرینی

شماره جدید بازی فاینال فانتزی با معرفی کنسول نسل جدید سونی رونمایی شد و قرار است این بازی به صورت انحصاری برای PS5 منتشر شود. با توجه به تریلر اولیه بازی به نظر می‌رسد بازی در محیطی تاریک و خوفناک در دنیای Valisthea در جریان باشد. در ابتدا بازی برای PC نیز در نظر گرفته‌شده بود اما Square Enix کمی بعد بازی را به صورت انحصاری برای PS5 معرفی کرد. شماره شانزدهم فاینال فانتزی یک چشم انداز هیجان انگیز را برای آینده‌ی بازیهای نقش آفرینی در صنعت گیم در کنار دیگر بازیهای بزرگ این سبک خلق کرده است. این بازی قرار است 22 ژوئن 2023 (۱ تیر ۱۴۰۲) برای PS5 منتشر شود.

6- The Lord of the Rings: Gollum

The Lord of the Rings
The Lord of the Rings

تاریخ انتشار : 2023 (دقیق نامشخص)

پلتفورم‌ها : PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S

سبک: اکشن، ماجراجویی

بازی ارباب حلقه‌ها: گالوم یک بازی اکشن ماجراجویی داستان محور و یکی از مورد انتظارترین بازی های سال 2023 است. در بازی شما در نقش به گالوم، موجود عجیب و تسخیر شده به وسیله حلقه قدرت در دنیای ارباب حلقه‌ها ایفای نقش خواهید کرد. این بازی یک سفر بسیار خطرناک را دنبال می‌کند، سفری برای یافتن ارزشمندترین دارایی که از او ربوده شده‌ است! او به دنبال حلقه قدرت و ارباب حلقه‌هاست! او ماهر و حیله‌گر اما در حین حال شکننده و مجنون است. ذهنی که خانه دو مسافر است! و شما باید تصمیم بگیرید که در نهایت چه سرنوشتی برای او خلق کنید. 

5- S.T.A.L.K.E.R. 2 

S.T.A.L.K.E.R. 2
S.T.A.L.K.E.R. 2

تاریخ انتشار : 2023 (دقیق نامشخص)

پلتفورم‌ها : Xbox Series X|S, PC

سبک: شوتر اول شخص، وحشت، بقا

بعد از گذشت بیش از یک دهه قرار است بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 با محیطی کاملا آزادانه و در سبک اول شخص بقا در سال 2023 برروی پلفتورم‌های ماکروسافت و Xbox Game Pass منتشر شود. به گفته سایت رسمی بازی این بازی یکی از بزرگترین بازی‌های جهان باز ساخته‌شده تاکنون خواهد بود.

4-  Resident Evil 4 Remake

Resident Evil 4 Remake
Resident Evil 4 Remake

تاریخ انتشار : 24 مارس 2023 (۴ فروردین ۱۴۰۲)

پلتفورم‌‌ها : PC – PS5 – Xbox Series X|S – PS4

سبک: اکشن ماجراجویی، وحشت

Capcom امروز به طور رسمی از طریق State of Play از بازسازیِ Resident Evil 4 که مدت‌ها در مورد آن شایعه‌شده بود، رونمایی کرد. برای اولین شایعه ساخت بازسازیِ Resident Evil 4 در اواخر سال 2020 بر سر زبان‌ها افتاد و اکنون پس از گذشت کمتر از ۲ سال این شایعه به حقیقت پیوست و کپکام به طور رسمی بازی  را معرفی کرد. Resident Evil 4 Remake برای پلتفورم‌های PC, PlayStation 5 and Xbox Series X/S در تاریخ 24 مارس 2023 (۴ فروردین ۱۴۰۲) عرضه خواهد شد.

3- Starfield

Starfield
Starfield

تاریخ انتشار : اوایل 2023 (دقیق نامشخص)

پلتفورم‌ها : Xbox Series X|S, PC

سبک: اکشن نقش آفرینی جهان باز

 بنابر اظهارات Bethesda در کنفرانس E3 بازی Starfield قرار است بازی‌های با تم فضایی را دچار تغییرات بزرگی کند و تحول عظیمی در این مدل بازی‌ها ایجاد کند. همچنین بازی قرار است تجربه‌ای منحصر به فرد را برایتان با توجه به قدرت‌ کنسول‌ Xbox Sires X به ارمغان بیاورد.

2- Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Legend of Zelda
Legend of Zelda

تاریخ انتشار : 12 می 2023

پلتفورم‌: Switch

سبک: اکشن ماجراجویی

Breath of the Wild یک عنوان کم نظیر از لحاظ گیم‌پلی بود و عملکردهایی که شما در نقش لینک در دنیای بازی در اختیار دارید، در کمتر بازیی دیده‌شده است. معماهای بسیار هوشمندانه، محیط پویا و بسیار بزرگ که حتی از عنوان Skyrim نیز محیطی بزرگ‌تر و متنوع‌تری را در اختیار بازیکن قرار،داده و همینطور آهنگ‌های ماندگار از دلایلی بود که BOW را به یک شاهکار بدل کرد. به طوری که در لیست 100 بازی برتر تاریخ از سایت IGN این بازی در صدر قرار دارد! هر چند طرفداران به دنبال Dungeonهای قدیمی سری هستند و امیدوارند نسخه بعدی شاهد بازگشت این نوع Dungeonها در بازی باشیم.

طبق اخبار جدید این بازی بزرگ در سال 2023 منتشر خواهد شد. در این بازی Link امکانات متفاوتی در اختیارتان قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد که به دست راست او دستگاهی متصل‌شده که توانایی‌های مختلفی مانند آتش‌زدن و… را در اختیارش قرار داده‌است. همینطور او توانایی عبور از دیوار را نیز دارد که می‌تواند موقعیت متفاوتی در گیم‌پلی بازی باشد و معمای خاص خود را پیش روی بازیکن قرار دهد. برای کسانی که شماره اول بازی را تجربه کرده‌اند مسلما انتظار برای تجربه Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 طاقت فرساست، اما از همین الان با توجه به سابقه درخشان سازندگان بازی ‌می‌توان حدس زد که این صبر ارزشش را خواهد داشت

1- Silent Hill 2 Remake

Silent Hill 2 Remake
Silent Hill 2 Remake

تاریخ انتشار : نامشخص

پلتفورم‌‌ها : PC – PS5 

سبک: اکشن، وحشت، بقا

و در نهایت میرسیم به پایان لیست مورد انتظارتریت بازی های سال 2023. سایلنت هیل یکی از موفق‌ترین و پرطرفدارترین فرانچایزهای صنعت گیم بعد از سال‌‌ها غیبت بلاخره قرار است،با کمک سخت افزارهای قدرتمندِ جدید با گیم‌پلی، گرافیک، صداگذاری و آهنگ‌های بازسازی‌شده بازگردد. کپکام و بازسازی‌های سری رزیدنت ایول به اندازه کافی وسوسه‌کننده بود تا دیگر شرکت ژاپنی کونامی که در سال‌های اخیر برخلاف رقیبش به شدت در مشکلات گوناگون گرفتار،شده نیز به بازسازی سری محبوب دیگری در ژانر وحشت-بقا یعنی سایلنت هیل روی بیاورد. کونامی برای شروع قصد دارد تا موفق‌ترین نسخه سایلنت هیل یعنی شماره دوم آن را بازسازی کند.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده،باشید برای ما بنویسید که شما منتظر چه بازی در سال 2023 هستید.

مورد انتظارترین بازی های سال 2023

مطالب مرتبط:
برندگان مراسم  The Game Awards 2022
معرفی سری بازی مجموعه GTA ؛ از بدترین تا بهترین
بهترین بازی های اندرویدی
صدرنشینی بازی God of War Ragnarok همزمان با شروع انتشار
معرفی بهترین بازی های فانتزی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

3 دیدگاه در “مورد انتظارترین بازی های سال 2023

  1. مهدی سخایی گفت:

    مهدی در رابطه با مورد انتظارترین بازی های سال 2023 گفت :

    من بیشتر از همه منتظر بازی STALKER 2 ام نسخه های قبلیش واقعا عالی بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسنفدانه