خبر های تازه, مقالات

نماینده مجلس : واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر نخواهند شد

نماینده مجلس : واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر نخواهند شد

واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر نخواهند شد
بیش از یک ماه از فیلتر شده دو پلتفرم محبوب میگذرد و در تمام این مدت ، وزیر ارتباطات خود را کنار کشیده است و مسئولیت فیلترینگ را به گردن وزیر کشور انداخته است. از طرفی صحبت های وزرا و مسئولان کشور خبر از استفاده از پلتفرم های داخلی مانند روبیکا میدهد و در تمام صحبت های خود در حال معرفی آنها هستند.

تبلیغات

نماینده مجلس : واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر نخواهند شد

بیش از یک ماه از فیلتر شده دو پلتفرم محبوب میگذرد و در تمام این مدت ، وزیر ارتباطات خود را کنار کشیده است و مسئولیت فیلترینگ را به گردن وزیر کشور انداخته است. از طرفی صحبت های وزرا و مسئولان کشور خبر از استفاده از پلتفرم های داخلی مانند روبیکا میدهد و در تمام صحبت های خود در حال معرفی آنها هستند. اکنون با وجود گذشت بیش از یک ماه و شایعات بسیار درباره فیلترشدن دائمی این دو پلتفرم ، محبی ، اولین مسئول کشور است که به طور قطع در صحبت های امروز خود خبر از فیلترشدن دائمی اینستاگرام و واتس آپ داده و اینگونه و به نظر میرسد که سرنوشت این دو پلتفرم هم به سرنوست تلگرام دچار شده است.

محبی در ادامه سخنان خود همچنین افزود :

به شما صریحاً می‌گویم که قطعاً حاکمیت، واتساپ و اینستاگرام را رفع فیلتر نخواهد کرد، چون پلتفرم‌های آن‌ها، تحت نظارت دشمنان کشور است و نمی‌توانیم افراد متخلف را تعقیب کنیم. حال باید شبکه‌های اجتماعی داخلی را تقویت کنیم. ان‌شاءالله مردم به روبیکا اقبال نشان خواهند داد، چون امنیت کشور مطرح است. روبیکا از مرز ۱۵ میلیون نصب‌کننده هم عبور کرده و از طرفی، پلتفرم‌های ایتا و سروش را هم داریم. با این وجود، بستر گفت‌وگو در شبکه‌های اجتماعی برای همگان مهیا است.

در کنار تمام اینها ، شورای فرهنگی حوزه علمیه قم ، نامه ای به شورای عالی فجازی مجازی نوشته است ودر آن صراحتا خواستار آن شده اند تا پلتفرم های اینستاگرام ، واتساپ و تلگرام به صورت دائم فیلتر شوند. در این نامه نیز همچنین خواستار برخورد با مسئولینی شدند که سازماندهی فضای مجازی را جدی نگرفته بودند.

در مقابل حامیان رفع فیلترینگ این دو پلتفرم ، همواره در تلاش اند تا با گزارش هایی از نرخ بیکاری و آمارهایی از کسب و کارهایی که وابسته به اینترت بوده اند و اکنون در معرض نابودی هستند ، موافقان فیلترینگ را از تصمیم خود منصرف کنند.  امیر سیاح، رئیس بهبود فضای کسب‌و‌کار در وزارت اقتصاد هفته گذشته اعلام کرد که در جلسه‌ شورای اقتصاد با وزارت ارتباطات با قاطعیت خواهان بازگرداندن اینستاگرام است و اگر قرار است مردم به پلتفرم دیگری کوچ کنند باید به خاطر کیفیت آن در آن حضور پیدا کنند، نه با زور و اجبار. اما وقتی وزیر ارتباطات چهارشنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد به جای توجه به این مسائل قول داد که اگر کسب‌وکارها به پلتفرم‌های داخلی کوچ کنند از آن‌ها حمایت شود تا مخاطب جذب کنند. حتی اگر این احتمال ضعیف اتفاق بیفتد و کسب‌وکارها بتوانند در بسترهای داخلی فعالیتشان را ادامه دهند، بازهم این موضوع نادیده گرفته می‌شود که این شبکه‌ها فقط مکانی برای کسب‌وکار نیست و محدود کردن و فیلترینگ فضای مجازی، از بین بردن قدرت انتخاب کاربران است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *