راهنمای خرید, راهنمای خرید تصفیه آب, مقالات

فیلتر های الیافی چگونه آب را تصفیه می کنند

فیلتر های الیافی چگونه آب را تصفیه می کنند

تبلیغات

دستگاه تصفیه آب 401 آکواجوی

فیلتر های الیافی چگونه آب را تصفیه می کنند

این فیلتر ها چگونه ساخته می‌شود

فیلتر های میکرونی با استفاده‌از الیفات پلی پروپیلن یا Poly Propylene ساخته می‌شوند. به آن ها فیلتر P.P هم میگویند. در ساخت این فیلتر ها الیاف پلی‌ پروپیلن به صورت کلاف مانند به هم تنابیده و فشرده‌می‌ شوند. این فشردگی به حدی زیادی است که منافذ بین الیاف به یک میکرون در فیلتر های (۱ میکرونی) و پنج میکرون در فیلتر های (۵ میکرونی) میرسد.

فیلتر های میکرونی مانند یک صافی عمل میکنند و ذرات معلق در آب را با دقت یک میکرون فیلتر میکنند. این ذرات شامل : شن و ماسه ، گل و لای ، زنگ لوله و ذرات پوسیده ی لوله های فلزی و سایر آلودگی ها میشود. با حذف این آلودگی ها آب شفاف و زلال میشود.

روش های فهمیدن گرفتگی فیلترهای میکرونی

همانطور که در بالا اشاره کردیم ذرات معلق در آب به عبور از منافذ این فیلتر درون آن به دام می افتند. این ذرات در اطراف فیلتر الیافی تجمع می کنند.

این تجمع علاوه بر اینکه باعث کاهش فشار خروج آب از هوزینگ می شود در صورت انباشته شدن آلودگی ها محل مناسبی برای رشد میکرواورگانیزم های بیماری زا نیز می گردد، در واقع خود فیلتر تبدیل به منشا آلودگی آب میشود. برای این که متوجه شویم آیا فیلتر های میکرونی دستگاه تصفیه آب دچار گرفتگی شده‌اند راه های متفاوتی وجود دارد.

در روش اول برای دستگاه هایی است که هوزینگ فیلتر آن ها شفاف است. در صورت شفاف بودن هوزینگ فیلتر میکرونی گرفته‌بودن و یا کثیفی فیلتر به سادگی مشخص می شود.

روش دوم استفاده از فشار سنج های نصب‌شده روی دستگاه است. برخی از دستگاه هایس تصفیه آب دارای فشارسنج هایی برای پایش اختلاف فشار آب ورودی به هوزینگ مرحله دوم است. در صدرتی که فشارسنج عددی کمتر از میزان ۱۰۰ PSI را نشان میداد به این معناست که فیلتر ها باید تعویض شوند.

روش سوم اندازه گیری حجم خروجی آب از هوزینگ است به این صورت که میزان آب ورودی و خروجی به هوزینگ اندازه گیری میشود.

روش استاندارد : در این روش فیلتر ها پس از گذشت مدت شش ماه از نصب باید تعویض شوند. در مناطقی که آلودگی آب بیشتر است. توصیه میشود این فیلتر ها را به صورت ماهیانه یا سه ماه یک بار بسته‌به میزان آلودگی تعویض‌کنید.

انواع فیلتر الیافی

در ادامه ی مطلب فیلتر های الیافی چگونه آب را تصفیه می کنند به انواع فیلتر های الیافی و کاربرد آن ها میپردازیم.

فیلتر های میکرونی از نظر سایز منافذ خود دسته بندی و به کار، برده می‌شوند. هرچه منافذ روی فیلتر میکرونی ریز تر باشد آلودگی های ریزتری را فیلتر میکند. این فیلتر ها از نظر سایز منافذ به دو نوع یک میکرون و پنج میکرون نقسیم میشوند.

همچنین این فیلترها از نظر اندازه هم تقسیم بندی هایی دارند. نوع اول آن ها فیلتر های ده اینچ مورد استفاده در دستگاه های تصفیه آب خانگی است. نوع دیگر فیلتر های مورد استفاده در صافی های پیش تصفیه که با نام جامبو و اسلیم شاست که به نوع ده اینچ و در مدل های جامبو فیلتر و اسلیم فیلتر تقسم می شوند.


مطالب مرتبط :
فیلترهای پلی فسفات چگونه سختی آب را از بین میبرند؟
نشانه های تعویض فیلتر اشتباه
عمر مفید فیلتر تصفیه آب چقدر است ؟
نشانه های تشخیص فیلتر تصفیه آب مرغوب
فیلتر ممبران چیست

1 دیدگاه در “فیلتر های الیافی چگونه آب را تصفیه می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *