راهنمای خرید, راهنمای خرید تصفیه آب, رپورتاژ اگهی, مقالات

آشنایی با فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه آب

فیلتر قلیایی چیست

آشنایی با فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه آب

ممکن است تاکنون، بارها نام فیلتر قلیایی یا فیلتر آلکالاین به گوشتان خورده باشد. اما با نحوه عملکرد و چیستی آن آشنایی چندانی نداشته باشید. از این دعون میکنیم در ادامه با این مقاله از مجله آوانو همراه باشید تا شما را با فیلتر قلیایی، نجوه عملکرد آن و نقش آن بر سلامت آب و بدن شما را بیشتر آشنا کنیم.

فیلتر آلکالاین چیست؟

قبل از اینکه با نحوه عملکرد و نقش آن بر سلامتی بدن آشنا شویم. ابتدا بهتر است نگاهی به خود این فیلتر و چیستی آن داشته باشیم. همانگونه که در درس های مدرسه خوانده اید، PH یک واحد اندازه گیری برای سنجش میزان اسیدی بودن یا بازی بودن است. میزان PH باید بین 1 (شدیدترین حالت اسیدی ) و 14 ( بیشترین حالت بازی ) باشد. از این میزان، مقدار حالت نرمال که حالتی خنثی ( نه اسیدی و نه بازی ) دارد، معادل 7 PH است. همانگونه که میدانید، آباز فرآیند تصفیه آب تمام مقادیر معدنی خود را از دست میدهد و میزان PH آن 7 میباشد. این درحالی است که میزان PH مناسب برای بدن باید بین 8 تا 9.5 باشد.

فیلتر قلیایی با دارا بودن سنگ های معدنی، میزان PH خنثی آب را بالا میبرد. درواقع زمانی که آب تصفیه شده با PH خنثی وارد فیلتر قلیایی میشود، سنگ های معدنی موجود در این فیلتر در آب حل شده. و میزان اسیدی بودن آب را افزایش میدهند.

خواص آب قلیایی :

اکنون که با چیستی فیلتر قلیایی آشنا شدیم، بد نیست به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا فیلتر قلیایی برای بدن مفید است یا مضر، در ادامه برخی از مهمترین خواصی که آب قلیایی میتواند برای بدن داشته باشد را برای شما بازگو خواهیم کرد.

  • حفظ ایمنی سلول های حیاتی
  • کاهش خستگی های روزمره
  • جوانی و شادابی پوست
  • افزایش متابولیسم بدن شده  و کمک به سوخت و ساز آن ها
  • خنثی کردن رادیکالهای آزاد که باعث جلوگیری از صدمه به سلول ها و DNA
  • افزایش میزان اکسیژن محلول خون
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • سوپر هیدراتاسیون (نفوذ پذیری و آبرسانی بالا)
  • غنی سازی معدنی ( اضافه کردن املاح معدنی مهم به آب )
  • ضد پیری زودرس
  • از بین برنده مخاط دیواره روده بزرگ و جذب بالای مواد مغذی
  • حذف سموم آفت کش ها روی میوه و سبزیجات
  • پاکسازی بدن از انوع سموم محبوس شده در سلول ها
فلیتر قلیایی
فلیتر قلیایی

نحوه عملکرد :

اگر با عملکرد و ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی آشنایی داشته باشید، میدانید که فیلتر قلیایی در مرحله ششم یا هفتم دستگاه های تصفیه آب قرار میگیرد. همانگونه که در قسمت های قبلی هم اشاره کردیم، آب بعد از فرایند تصفیه، مقادیر و مواد معدنی خود را از دست میدهد و حالتی کاملا خنثی به خود میگیرد. در این حالت یک فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه آب قرار میگیرد که با افزودن مواد معدنی لازم و مفید برای بدن، میزان اسیدی بودن آب را قبل از مصرف کاهش میدهد. این فیلتر عموما با نام فیلتر قلیایی یا آلکالین خوانده میشود .

آب قلیایی همچنین خواص و فواید بسیار زیادی را نیز برای بدن دارد که در قسمت قبلی به صورت مختصر به چند نمونه از آنها اشاره کردیم. توجه داشته باشید که اسیدی بودن بالای آب میتواند خطرات و آسیبهای جبران ناپذیری برای بدن به همراه داشته باشد. فیلتر قلیایی با افزودن مقادیر بسیار کم مواد معدنی به آب میزان PH و سختی آب را تا حد نرمالی بالا میبرد و باعث میشود که آب حالت خنثی خود را از دست بدهد.

عمر مفید هر فیلتر قلیایی 12 ماه بوده و باید هر 12 ماه یکبار برای تعویض این فیلتر اقدام نمایید. از طرفی حتما برای خرید فیلتر قلیایی از جاهای مطمئن اقدا کنید. زیرا فیلترهای باکیفیت علاوه بر اینکه به سلامت دستگاه و آب شما تاثیرات منفی میگذارند. میتواند سلامت بدن شما را نیز تحت تاثیر قرار داده و آن را با مشکل مواجه کنند. از جمله تاثیرات مثبتی که فیلتر قلیایی روی آب دارد میتوان به بالابردن PH آب تا حد نرمال و افزایش کلسیم آب و تغییر طعم بد آب اشاره کرد.

محتویات فیلتر آلکالاین دستگاه تصفیه آب

مواد تشکیل دهنده فیلتر آلکالین دستگاه تصفیه آب شامل ترکیبات مختلفی می شود که به شرح زیر است:

محتویات این فیلتر را توپ‌های معدنی چند منظوره پر کرده است و ذرات ریز- نانومتری کلسیم و منیزیم موجود در آن به سرعت آب را سرشار از یون‌های هیدروژن می‌کنند.

همچنین با استفاده از املاح سدیم، پتاسیم، منیزیم و کلسیم موجود در ترکیبات فیلتر قلیایی PH آب تا محدوده ۹.۵ که محدوده قلیایی است بالا می‌رود. این امر سبب بالانس یا تعادل بهتر PH بدن و بروز اثرات بسیار مثبت درمانی آب می‌شود

خرید فیلتر تصفیه آب قلیایی

فیلترهای آلکالاین یا همان قلیایی، قیمت های مختلفی در بازار دارند که بنابر تولید هر شرکت نیز متغیر خواهد بود. بنابراین با توجه به برند و گرید هر فیلتر، نمی‌توان قیمت دقیق را ارائه داد. استفاده از فیلترهای تصفیه آب آلکالاین به علت افزودن مواد معدنی و یون‌های موثر بر سلامت انسان، نقش بسزایی خواهد داشت. نکته مهم اینجاست که فیلترهای قلیایی باید از فروشگاه های معتبر خریداری شوند. فروشگاه‌های بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند که فروشگاه اینترنتی هایپرمشاغل جزو آن‌هایی است که ارائه محصولات باکیفیت اولویت کارشان قرار دارد.

سخن پایانی

آنچه در این مطلب بیان شد اطلاعاتی در مورد فیلتر تصفیه آب قلیایی و کاربرد آن بود. گفتیم که این فیلتر به نوعی مکمل برای آب تصفیه شده محسوب می‌شود. و نقش اساسی در دستگاه تصفیه آب دارد. همانطور که در مطالب بالا ذکر شد، این فیلتر تنها به غنی سازی آب تصفیه شده با افزودن یون های موثر به آن، کمک می‌کند.
پزشکان توصیه می‌کنند از مصرف خوراکی و نوشیدنی اسیدی پیشگیری کنید زیرا عوارض متعددی دارند. بنابراین بهتر است که با نصب یک فیلتر تصفیه آب قلیایی از عوارض جبران ناپذیر آن خودداری کنید. بنابراین حتما جهت خرید انواع فیلتر از جمله فیلتر آلکالاین (قلیایی) و همچنین دستگاه تصفیه آب، کیفیت و معتبر بودن فروشگاه و فروشنده را مد نظر خود قرار دهید. ما در این مقاله به فکرتان بودیم و با معرفی یک فروشگاه معتبر کار را برایتان راحت کردیم. امید است با خواندن این مطلب پاسخ سوالات خود را گرفته باشید.

آشنایی با فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه آب

مطالب مرتبط:
راهنمای خرید مخزن تصفیه آب
دستگاه تصفیه آب آکوا جوی
دستگاه تصفیه آب شل مدل اوشن ۶ مرحله ای
فیلترهای پلی فسفات چگونه سختی آب را از بین میبرند؟
عمر مفید فیلتر تصفیه آب چقدر است ؟

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ممکن است تاکنون، بارها نام فیلتر قلیایی به گوشتان خورده باشد. اما با نحوه عملکرد و چیستی آن آشنایی چندانی نداشته باشید. از این دعون میکنیم در ادامه با این مقاله از مجله آوانو همراه باشید تا شما را با فیلتر قلیایی، نجوه عملکرد آن و نقش آن بر سلامت آب و بدن شما را بیشتر آشنا کنیم.

3 دیدگاه در “آشنایی با فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو