راهنمای خرید, راهنمای خرید تجهیزات آشپزخانه, رپورتاژ اگهی, مقالات

راهنمای خرید ولوم گاز

ولوم گاز

راهنمای خرید ولوم گاز

یکی از مهمترین قطعات در گازهای صفحه ای و فردار، ولوم ها هستند. این قطعات به دلیل اینکه بیشتر از سایرین در معرض شعله هستند، ممکن است به سرعت آسیب ببینیند و از بین بروند. از این رو ممکن است نیاز به تعویض کردن داشته باشند. در ادامه با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا شما را با دلایل خرابی ولوم‌ها، نکات مهم زمان خرید و نحوه تعویض آنها بیشتر آشنا کنیم.

آنچه در ادامه میخوانید :

مهمترین دلایل خرابی ولوم ها

انواع ولوم ها

نکات مهم زمان خرید ولوم

نحوه تعویض ولوم گاز

نحوه اندازه گیری و انتخاب ولوم

قیمت ولوم

خرید ولوم

مهمترین دلایل خرابی ولوم‌ها

دلایل و عوامل مختلفی وجود دارد که میتواند باعث خرابی ولوم‌های گاز شود. از جمله مهمترین آنها میتوان به داغ شدن بیش از اندازه ولوم‌ها اشاره کرد. در واقع هر گازی، توسط یک شرکت تولید و ساخته میشود و اگر تولید آن استاندارد نباشد میتواند باعث بروز خرابی و آسیب به سایر قطعات شود. به عنوان مثال نزدیکی بیش از اندازه شعله ها به ولوم‌ها میتواند یکی از مهمترین دلایل خرابی در ولوم‌ها باشد.  بنابراین حتما زمان خرید اجاق گاز به فاصله ولوم‌ها تا شعله ها دقت کنید.

دلیل مهم بعدی در خرابی ولوم‌های اجاق گاز، حرارت بالایی است که از قسمت فر به آنها میرسد. درواقع اگر طراحی ولوم‌ها به صورت استاندارد نباشد، با هر بار باز و بسته شدن طولانی مدت درب فر، ولوم‌های اجاق گاز میتوانند دچار آسیب و مشکل بشوند. به همین دلیل حتما به این موضوع نیز دقت کنید. برای جلوگیری از این کار میتوانید از محافظ های حرارتی که وجود دارد استفاده کنید. این محافظ ها قیمت بسیار ارزان و پایینی دارند و میتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

انواع ولوم گاز

فارق از مدل و جنس (فلزی و پلاستیکی) به صورت کلی، ولوم‌ها به دو دسته رومیزی و اجاقی تقسیم میشوند. ولوم‌های رومیزی، از بدنه کوچک تری برخوردار هستند و به دلیل اینکه سایز دهانه آنها کوچک است، تنها برای گازهای صفحه ای و رومیزی مناسب است. البته از این مدل ولوم‌ها، میتوان برای وسایل مختلفی مانند توستر، مایکروویو و … استفاده کرد.

دسته دوم در ولوم‌های گاز، ولوم‌های اجاقی هستند. این نوع ولوم‌ها، دارای اندازه ای بزرگ تر هستند و از قطر دهانه بزرگتری برخوردار هستند. ولوم‌های اجاقی، هم در نمونه های فلزی و هم نمونه های پلاستیکی تنوع بسیار زیادی دارند و شما میتوانید بسته به مدل اجاق گاز و سلیقه خود، ولوم‌اجاقی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

نکات مهم زمان خرید ولوم گاز:

ولوم گاز2

زمان خرید ولوم گاز، نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. از جمله این نکات میتوان به موضوعات زیر اشاره کرد:

  1. طرح : اولین نکته ای که باید به آن دقت کنید، طرح ولوم است. درواقع باید طرح انتخابی شما با اجاق گاز یا گاز صفحه ای که دارید، همخوانی داشته باشد. از طرفی ممکن است به دلیل قدیمی بودن مدل گاز یا سایر دلایل، نمونه اصلی ولومی که شما مدنظر دارید در بازار پیدا نشود. از این رو حتما ولومی را انتخاب کنید که با رنگ و سایز گاز شما همخوانی داشته باشد.
  2. جنس : نکته و فاکتور مهم بعدی در انتخاب ولوم‌گاز، جنس بدنه است. تنوع بالای ولوم‌های گاز موجود در بازار باعث شده تا ولوم‌هایی با جنس های مختلف پلاستیکی یا فلزی در بازار وجود داشته باشند. بنابراین حتما در نظر داشته باشید که ولومی که قصر خرید آن را دارید باید چه جنسی داشته باشد.
  3. کیفیت : فاکتور مهم بعدی که توجه به آن در خرید ولوم اهمیت بسیار زیادی دارد، کیفیت است. حتما زمانی که قصر خرید ولوم‌گاز را دارید، از نمونه های باکیفیت موجود در بازار استفاده کنید. اگر درباره کیفیت ولوم‌ها اطلاعی ندارید حتما از فروشنده قبل از خرید درباره آنها راهنمایی بخواهید تا شما را با کیفیت آنها آشنا کند.

نحوه تعویض ولوم گاز

تصور کنید اکنون ولوم مورد نظر خود را خریداری کرده اید و میخواهید آن را با نمونه جدیدتر تعویض کنید. حتما اولین سوالی که میپرسید از خودتان این است که چگونه باید ولوم‌گاز را تعویض کنیم؟. پاسخ به این سوال ساده است. به راحتی. تنها کافی است ولوم‌های قبلی که آسیب دیده اند را دربیاورید و با فشار دادن ولوم‌های جدید روی دسته شیر، نمونه های جدید را جا بزنید. توجه کنید که ولوم‌های گاز و صفحه ای یک مدل تعویض میشوند و نحوه تعویض کردن آنها هیچ فرقی ندارد.

نحوه اندازه گیری ولوم

اندازه گیری ولوم گاز

خرید یک ولوم متناسب با اجاق گاز، موضوع و فاکتور خیلی مهمی است که باید با آن توجه بسیار زیادی کرد. برای اندازه گیری ولوم گاز، باید به قطر دهانه آن دقت کرد. درواقع شما باید ولومی را انتخاب کنید که قطر دهانه آن با قطر دهانه ولوم خودتان کاملا برابر و اندازه باشد. برای این کار باید با یک وسیله مانند خط کش قطر دهانه یا محل اتصال ولوم به شیر ترموکوبل را اندازه گیری کنید. به عنوان مثال اگر برای گاز رومیزی قصد خرید ولوم دارید، باید قطر آن 6 و اگر برای اجاق گاز است، قطر دهانه آن 8 میلی متر باید باشد.

قیمت ولوم‌گاز

ولوم‌ها بسته به جنس پلاستیکی یا فلزی میتواند قیمت های مختلفی داشته باشد. اما به صورت کلی هر یک عدد ولوم در بازار، ممکن است بین 15 تا 60 هزار تومان قیمت داشته باشد.

برای خرید انواع ولوم اجاق گاز از فروشگاه هایچر مشاغل کلیک کنید

خرید ولوم‌گاز

ولوم‌های گاز، قیمت های مختلفی در بازار دارند که بنابر تولید هر شرکت نیز متغیر خواهد بود. بنابراین با توجه به برند و گرید هر ولوم، نمی‌توان قیمت دقیق را ارائه داد. از طرفی استفاده از ولوم‌ها از آنجایی که نقش مهمی در تنظیم شعله های اجاق گاز دارند، بسیار حائز اهمیت است. نکته مهم اینجاست که ولومهای گاز را باید از فروشگاه های معتبر خریداری شوند. فروشگاه‌های بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند که فروشگاه اینترنتی هایپرمشاغل جزو آن‌هایی است که ارائه محصولات باکیفیت اولویت کارشان قرار دارد.

راهنمای خرید ولوم گاز

مطالب مرتبط:
انواع شیر آبسردکن + معرفی بهترین نمونه های موجود در بازار
آشنایی با فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه آب
قطعات اجاق گاز
راهنمای خرید گاز رومیزی
راهنمای خرید تصفیه آب خانگی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
یکی از مهمترین قطعات در گازهای صفحه ای و فردار، ولوم ها هستند. این قطعات به دلیل اینکه بیشتر از سایرین در معرض شعله هستند، ممکن است به سرعت آسیب ببینیند و از بین بروند. از یان رو ممکن است نیاز به تعویض کردن داشته باشند. در ادامه با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا شما را با دلایل خرابی ولوم ها، نکات مهم زمان خرید و نحوه تعویض آنها بیشتر آشنا کنیم.

1 دیدگاه در “راهنمای خرید ولوم گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو