دزفول, گردشگری دزفول, مقالات

چال کندی دزفول

چال کندی دزفول

چال کندی دزفول

چال کندی از مناطق بکر طبیعی در دیدنی استان خوزستان است که در هیجده کیلومتری شهرستان دزفول واقع شده. این منطقه ی گردشگری زیبا در بستری نسبتا دست نخورده از رود دز قرار گرفته که سالانه بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی را پذیرا است. منطقه ی چال کندی دزفول در مسیر جاده دزفول به روستای شهیون قرار گرفته. همانطور که میدانید شهرستاد دزفول به دلیل وجود رودخانه دز از جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی بهره مند است.

آشنایی با مکان های گردشگری دزفول

در فصل گرم تابستان ، دزفول با رودخانه ی دز و جاذبه های طبیعی مانند چال کندی و علی کله یکی از بهترین مقصد ها برای گردشگرانی است. که به دنبال تجربه ای هیجان انگیز و خنک در جنوب کشور عزیزمان اند. چال کندی دزفول در اکثر ماه های سال قابل بازدید است اما به دلیل امکان شنا ، قایق سواری ، ماهی گیری و جت اسکی این منطقه یکی از تفریگاه های مهم و اصلی در فصل های گرم و شرجی دزفول به شمار می آید. بهترین زمان برای سفر به چال کندی اواسط اردیبهشت ماه تا اواخر مهر ماه است.

دره ی زیبای چال کندی دزفول
مسیر آبی چالکندی دزفول

منطقه تفریحی چال کندی دزفول

چال کندی منطقه ای متشکل از نیزار ها ، بیشه زار ها و صخره های ساخته‌شده از سنگ کنگلومرا است که رود زلال دز از آن ها می‌گذرد. چالکندی دارای پوشش گیاهی و جانوری متنوع و مهمی چه از نظر محیط زیستی او چه از نظر گردشگری است.

نکته مهم

رفتن به منطقه ی چال کندی بدون داشتن راهنمای محلی به شدت خطرناک است.

در کنار این ها، دیواره صخره ها و کوه های چال کندی دزفول به دلیل جنس خاص خاک منطقه تبدیل به محلی مناسب سنگ‌نوردی برای گروه های کوه‌نوردی و صخره‌نوردی شده. دلیل نام گذاری این منطقه به چال کندی این‌است که سرعت زیاد آب دز باعث فرسایش بستر رودخانه و به وجودآمدن چاله و گرداب در رودخانه شده‌است.

قایق سواری و تفریحات آبی در چال کندی دزفول
قایق سواری و تفریحات آبی در چالکندی دزفول

آدرس و مسیر دسترسی به چالکندی دزفول

برای رفتن به چال کندی دزفول دو مسیر متفاوت و پر هیجان وجود دارد. روش اول با استفاده از ماشین و مقداری هم پیاده روی. و روش دوم استفاده از قایق هایی است که بر روی رود دز تعبیه شده‌اند. برای رفتن به چال کنده با ماشین باید از جاده دزفول به سمت روستای گردشگری شهیون بروید. هفت کلیومتر بعد از پادگاه قدس به مسیر فرعی وارد شوید. از مسیر فرعی تا قسمت اصلی چال کندی حدود 45 دقیقه پیاده روی است که به صورت کوه پیمایی انجام می شوند و به آمادگی بدنی نیاز دارد.

مناطق مخصوص شنا در چال کندی دزفول
مناطق مخصوص شنا در چال کندی دزفول

برای‌رسیدن به چال کندی با قایق باید به یکی از پیست های قایق رانی موجود در پارک دولت دزفول مراجعه کنید. اگر استفاده از ماشین و کوهنوردی چهل و پنج دقیقه ای برایتان ناخوشایند است میتوانید به جای آن از قایق برای رفتن به چالکندی استفاده کنید. این روش علاوه بر تجربه ای تازه و هیجان انگیز ، برای‌رسیدن به دره چال کندی هم زمان کمتری هم نیاز دارد.

آدرس باشگاه قایقرانی چالکندی دز دزفول

چرا بازدید از دره چال کندی دزفول را پیشنهاد می‌کنیم ؟

در صورتی که در تابستان به دنبال یک سفر تفریحی به منطقه ای خوش آب و هوا در جنوب کشور عزیزمان باشید دزفول بهترین گزینه است. دزفول با آب و هوای گرم و مرطوب در تابستان اما با وجود تفریحگاه های آبی جاذبه های تاریخی ، مراکز خرید متعدد یک مقصد گردشگری عالی برای تابستان است. با وجود گرمای هوا در تابستان و بهار دزفول چال کندی هوای خنک و بسیار مطبوعی دارد. که آن را به یک تفریحگاه عالی برای فرار از گرما تبدیل کرده است.

آب سرد و هوای خنک چال کندی دزفول بکر ترین مکان برای شنا و تفریحات آبی مثل قایق سواری و جت اسکی است. اما رعایت نکات ایمنی را فراموش نکنید. سرعت آب در برخی از نقاط بسیار بالاست همچنین عمق رودخانه و گرداب ها و چال هایی که در رودخانه به دلیل فرسایش بستر به وجود آمده‌اند از جمله مواردی‌است که هنگام شنا باید به آن ها توجه‌کنید.

در سفر به چال کندی حتمی از راهنمایی افراد محلی و باتجربه استفاده کنید. همچنین به همراه داشتن لوازم شنا ، جلیقه نجات ، کفش مناسب کوهنوردی ، کیف کمک های اولیه ، عینک آفتابی ، لباس مناسب و آب آشامیدنی را فراموش نکنید

طبیعت زیبای چال کندی دزفول
طبیعت زیبای چال کندی دزفول

مکان‌های دیدنی نزدیک به دره چال کندی دزفول

از جمله مکان های گردشگری نزدیک به چال کندی سد بتنی دز که در فاصله ی 23 کیلومتری از شهرستان اندیمشک واقع شده‌است. علاوه بر آن روستا های گردشگری پامنار ، شهیون ، سردشت با داشتن طبیعت بکر و مناطق طبیعی زیبا و فراوان جزو مکان هایی اند که در کنار چال کندی می توانند مقصد گردشگری شما باشند. همچنین دریاچه پشت سد دز ، پارک تفریحی علی کله ، پارک ساحلی رعنا ، خانه تیزنو ها ، بازار قدیم و مرکز خرید مادر از بهترین مکان ها برای تفریح و گردشگری در دزفول اند.

برای جستجوی بیشتر چالکندی دزفول را در گوگل سرچ کنید.
مطالب مرتبط:
تفریحگاه ساحلی علی کله دزفول
خانه تیزنو دزفول
مکان های گردشگری دزفول
هتل آوان دزفول

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
چال کندی از مناطق بکر طبیعی در دیدنی استان خوزستان است که در هیجده کیلومتری شهرستان دزفول واقع شده. این منطقه ی گردشگری زیبا در بستری نسبتا دست نخورده از رود دز قرار گرفته که سالانه بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی را پذیرا است. منطقه ی چال کندی دزفول در مسیر جاده دزفول به روستای شهیون قرار گرفته. همانطور که میدانید شهرستاد دزفول به دلیل وجود رودخانه دز از جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی بهره مند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
وبلاگ
منو