راهنمای خرید, راهنمای خرید تجهیزات دستگاه تصفیه آب, مقالات

ساختار مخزن دستگاه تصفیه آب

ساختار مخزن دستگاه تصفیه آب

ساختار مخزن دستگاه تصفیه آب

در این مقاله قصد داریم شما را با ساختار مخزن دستگاه تصفیه آب آشنا کنیم. اما قبل از آن بیایید کمی در مورد نحوه کارکرد این مخزن ها صحبت کنیم. همانطور که میدانید مخزن تصفیه آب یکی از بخش های حیاتی و مهم در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس است. وظیفه ی این مخزن ذخیره ی آب تصفیه‌شده در یک محیط استریل و عاری از آلودگی است. محل نصب این مخزن ، زیر سینک و در کنار دستگاه تصفیه آب است.

گفتیم که این مخزن ها در دستگاه های تصفیه آب با روش اسمز معکوس کاربرد دارند. در این نوع از دستگاه های تصفیه آب ، فیلتری به نام ممبران آب را با دقت 0.0001 میکرون ( یک هزارم میکرون) تصفیه می کند. به همین دلیل خروجی آب این فیلتر بسیار کم است. در نتیجه استفاده‌ی مستقیم از آب تصفیه‌شده توسط فیلتر ممبران تقریبا غیر ممکن است. وظیفه ی مخزن ، ذخیره‌کردن آب تصفیه‌شده توسط فیلتر ممبران درون خود و ایجاد فشار برای خروج از آن است.

ساختار مخزن دستگاه تصفیه آب

مخزن دستگاه تصفیه آب از دو بخش تشکیل شده‌است. بخش اول قسمتی‌است که آب تصفیه‌شده توسط دستگاه تصفیه آب درون آن ذخیره و آماده مصرف می‌شود. بخش دوم قیمتی است که اصطلاحا به آن بالشتک باد می گوند. وظیفه ی این بخش ایجاد فشار برای خروج آب از مخزن است. یک دیواره ی انعطاف پذیر این دو بخش را از هم جدا می کند.

مخزن دستگاه تصفیه آب چگونه کار می کند ؟

مخزن دستگاه تصفیه آب چگونه کار می کند ؟
مخزن دستگاه تصفیه آب چگونه کار می کند ؟

در ادامه مقاله ساختار مخزن دستگاه تصفیه آب به چگونگی عملکرد مخزن خواهیم پرداخت. آب به صورت قطره ای از فیلتر ممبران خارج و به مخزن وارد می شود. واردشدن باعث ایجاد فشار به هوای موجود در بالشتک باد دستگاه و در نتیجه فشرده‌سازی آن می‌شود. زمانی که شیر برداشت دستگاه تصفیه آب باز می‌شود ، هوای فشرده درون مخزن به کار گرفته می شود تا دیافراگم مخزن باز و آب به سمت شیر برداشت هدایت شود. تمام این فرایند بر اساس هوای فشرده داخل مخزن انجام می‌شود و نیازی به پمپ کمکی برای پمپاژ آب به شیر برداشت نیست.

قطع و وصل دستگاه تصفیه آب با کمک مخزن !

زمانی که آب داخل مخزن رو به تخلیه باشد شیر برقی (در دستگاه های قدیمی تر ممکن است از شیر چهار طرفه استفاده شده باشد) میزان افت فشار آب را تشخیص و دستگاه را به کار می اندازد تا مخزن دوباره پر شود و زمانی که ظرفیت مخزن تکمیل شد سوئیچ های پرشر (فشار بالا) برق دستگاه تصفیه آب را قطع و پمپ را از کار می اندازد.

پس وظیفه مخزن دستگاه تصفیه آب فقط ذخیره سازی آب نیست. با استفاده از عملکرد این مخزن ها با فشار هوا می توان در میزان مصرف برق هم صرفه جویی فراوانی کرد. با استفاده از این ساختار ساده اما کاربردی آب با کیفیت و بهداشتی همیشه در دسترس شما است.

انتخاب مخزن مناسب

انتخاب مخزن مناسب
انتخاب مخزن مناسب

خرید و انتخاب یک مخزن اهمیت فراوانی دارد. از جمله استاندارد های مهمی که یک مخزن باید داشته باشد می توان بهfood grade , استاندارد بین المللی NSF و WQA اشاره کرد. این مخزن ها معمولا از استیل یا پلاستیک ساخته می شوند اما لایه درون آن ها که آب با آن در تماس است حتما باید از پلاستیک فود گرید ساخته شده باشد.

مقالات مرتبط :

راهنمای خرید مخزن تصفیه آب

برای جستجوی بیشتر ساختار مخزن دستگاه تصفیه آب را در گوگل سرچ کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
در این مقاله قصد داریم شما را با ساختار مخزن دستگاه تصفیه آب آشنا کنیم. اما قبل از آن بیایید کمی در مورد نحوه کارکرد این مخزن ها صحبت کنیم. همانطور که میدانید مخزن تصفیه آب یکی از بخش های حیاتی و مهم در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس است. وظیفه ی این مخزن ذخیره ی آب تصفیه شده در یک محیط استریل و عاری از آلودگی است. محل نصب این مخزن ، زیر سینک و در کنار دستگاه تصفیه آب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
وبلاگ
منو