راهنمای خرید, راهنمای خرید تجهیزات گرمایشی, مقالات

راهنمای خرید آبگرمکن

راهنمای خرید آبگرمکن

راهنمای خرید آبگرمکن

راهنمای خرید آبگرمکن

داشتن آبگرمکن چقدر برای خانه چقدر اهمیت دارد ، در دسترس بودن آب گرم فوری چقدر مهم است . شما در خانه برای اکثر کار ها مثل شستشو ، حمام کردن و غیره به آبگرم احتیاج دارید. در مقاله راهنمای خرید آبگرمکن در مورد مهم ترین نکات در هنگام خرید آبگرمکن صحبت خواهیم کرد. تا به حال این سوال برای شما هم پیش آمده ، که خرید آبگرمکن بوتان بهتر است یا ایران شرق. آبگرمکن دیواری یا ایستاده ، آبگرمکن برقی چه تفاوتی با آبگرمکن گازی دارد. کدام یک آبگرمکن به صرفه تری است ، در ادامه با صتک کالا همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

انواع آبگرمکن

قبل از هر نوع تصمیم گیری در خرید آبگرمکن باید با انواع مختلف آن آشنا شوید‌.

آبگرمکن ها را میتوان به چند دسته تقسیم کرد :

  •  شکل ظاهری
  • نوع کاربری
  • نوع سوخت
  • سیستم جرقه زن
  • سیستم ایمنی و غیره
آبگرمکن مخزنی

آبگرمکن ایستاده ( مخزنی )

این نوع از آبگرمکن دارای یک مخزن بزرگ اند. که آب گرم درون آن ها گرم می‌شود ، آبگرمکن های دیواری با توجه به شرایط محل نصب ، میزان مصرف آب و حجم مخزن ( از نظر ابعاد ) دسته بندی می‌شوند. آبگرم‌کن های ایستاده با دو نوع سوخت برقی و گازی تولید می‌شوند که آب درون مخزن آن ها توسط گاز یا برق گرم میشود و گرم می ماند .

از بزرگترین معایب این نوع آبگرمکن می توان هدر رفت بالای آب و انرژی و همچنین هزینه نگهداری بالا اشاره کرد

آبگرمکن دیواری 

آبگرم‌کن دیواری نوع پرکاربردترین آبگرمکن ها در ایران هستند. کارکرد این دستگاه به این صورت است که وقتی شیر آب باز می‌شود سنسور ، جریان آب را تشخیص می دهد. شعله توسط جرقه زن و یا شمعک روشن می شود و سیستم ترموستات میزان گاز ورودی به شعله را کنترل می‌کند تا از دمای از قبل تعیین شده برای آب حفظ شود.

آبگرمکن های گازی

سوخت این نوع آبگرمکن از گاز شهری یا کپسول گاز تامین می شود‌ . از مهم ترین اجزاء آبگرمکن گازی می توان به شیر پیلوت و ترموستات اشاره کرد ، ترموستات در آبگرمکن های گازی وضیفه تنظیم نگه داشتن میزان درجه حرارت گاز و در نتیجه تنظیم دمای آب را دارد‌.

جهت اطمینان از بالا نرفتن فشار و دمای داخل دستگاه در صورت خرابی ترموستات یک شیر اصمینان کوچک درون دستگاه تعبیه شده است‌.

وظیفه شیر پیلوت در آبگرم‌کن های گازی ، روشن نگه داشتن شعله اصلی توسط شمعک است. سیستم ایمنی ناظر بر کارکرد پیلوت ترموکوپل نام دارد و در صورت خاموش و یا خراب شدن شیر پیلوت گاز ورودی به آن را قطع میکند . آبگرمکن دیواری بوتان به تکنولوزی ترموکوپل تاپ تایم مجهز شده اند که عملیات قطع گاز را در صورت خرابی پیلوت در کسری از ثانیه انجام میدهد‌. آبگرمکن های گازی به علت مقرون به صرفه بودن از نظر مصرف انرژی ، ایمنی بالا ، راحتی در نصب و استفاده ، سرویس و نگهداری کم هزینه گزینه ای محبوب در میان مشتریان به شمار می آیند‌.

آبگرمکن برقی

آبگرم‌کن های برقی

نوع دیگر آبگرم‌کن های گازی ، آبگرمکن های آیرونایز ( بدون شمعک ) است. در این مدل برد الکترونیکی استفاده شده و به محض باز شدن شیر آب ، آبگرمکن را روشن میکند . تامین انرژی برد الکترونیکی ، در سیستم آیرونایز با استفاده از آداپتور و یا باطری ( برق ۳ ولت ) صورت میگیرد.

این نوع آبگرمکن آب را از طریق المنت های برقی گرم می‌کنند‌. به این صورت که با باز شدن شیر آب المنت ها روشن و شروع به گرم کردن آب می‌کنند. مصرف زیاد برق در این نوع آبگرمکن ها یکی از معایب آن هاست‌. آبگرمکن های گازی در دو نوع ایستاده و دیواری تولید می شوند‌.

راهنمای خرید آبگرمکن

برای خرید آبگرمکن باید به ۵ نکته ی بسیار مهم توجه کرد

در این بخش به موارد مهمی که حین خرید آبگرمکن باید به آن ها توجه کنید خواهیم پرداخت. این موارد شامل ظرفیت و کارایی آبگرمکن ، فشار آب ، دوام آبگرمکن هستند همچنین در پایان این مقاله بهترین برند آبگرمکن را معرفی خواهیم کرد.

ظرفیت آبگرمکن

در هنگام خرید آبگرمکن باید به ظرفیت آن توجه کرد. یک نکته مهم در خرید آبگرمکن FHR یا میزان تحویل گالن آب در ساعت است. این معیار روی برچسب انرژی محصول درج میشود و میزان تحویل آب گرم در یک ساعت توسط آّگرمکن را نشان میدهد. آبگرمکن های گاززی FHR بالاترینسبت به آبگرم‌کن های برقی دارند البته اندازه شعله آبگرمکن و ظرفیت مخزن هم در این معیار تاثر گذار است.

توصیه میشود در هنگام خرید به ظرفیت FHR آبگرمکن انتخاب شده و میزان مصرف آب توسط خانواده توجه شود

میزان مصرف انرژی

از نظر میزان مصرف انرژی آبگرمکن های دیواری هدر رفت انرژی کمتری نسبت به آبگرمکن های مخزنی دارند ، این آبگرمکن ها بین ۱۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سایر آبگرمکن ها انرژی کمتری مصرف میکنند .

در آبگرمکن های مخزن دار انرژی زیادی صرف گرم نگه داشتن آب درون مخزن می شود اما در آبگرمکن هایی مانند آبگرم‌کن دیواری بوتان به علت نداشتن مخزن احتیاج به روشن ماندن مداوم شعله اصلی ندارند .

با تنظیم شعله آبگرمکن میتوان میزان مصرف انرژی آبگرمکن خود را بهینه کنید

آبگرمکن دیواری گازسوز

کارآیی آبگرمکن

یکی دیگر از نکات مهم در خرید آبگرمکن توجه به معیاری به نام فاکتور انرژی یا EF است . فاکتور انرژی میزان کارآیی آبگرمکن را مشخص میکند به این صورت که هر قدر ضریب EF بیشتر باشد میزان کارآیی آبگرمکن در گرما دهی هم بیشتر است . به طور معمول آبگرم کن های گازی EF برابر با ۰/۵ تا ۰/۶ و و برای آبگرم‌کن های برقی این ضریب بین ۰/۷ تا ۰/۹۵ است .

فشار آب

در انتخاب آّبگرمکن حتما به میزان فشار آب منطقه زندگی خود توجه داشته باشید . برای مناطقی که قشار آب در آن ها کم است آبگرمکن های کم فشار بوتان پیشنهاد می شود . در کنار تهیه آبگرمکن کم فشار بوتان ، بررسی وضعیت سلامت لوله کشی ساختمان و استفاده از پمپ های تامین فشار تاثیر بسزایی در قشار آب دارد .

دوام و طول عمر

عمر مفید یک آبگرمکن مخزنی به صورت میانگین بین هشت تا ده است و با در نظر گرفتن رسوبات ، املاح و سختی آب ایم مدت کاهش می یابد این در حالتی است که عمر آبگرمکن های دیواری به علت نداشتن مخزن و عدم رسوب گذاری بیست سال هم میرسد . در صورت خرید آبگرمکن های دیواری بهتر است با سرویس های دوره ای از پرداخت هزینه های زیاد برای تعویض آبگرمکن جلو گیری میکند .

استفاده از سختی گیر برای آبگرمکن تا حد زیاد از رسوب گذاری املاح در مخزن و لوله های آبگرمکن جلوگیری کرده و عمر آن را بالا می برد

بهترین مدل آبگرمکن

از شاخص ترین ویژگی های آبگرمکن های دیواری بوتان میتوان بازدهی بالا نسبت به مصرف انرژی ، قیمت مصرف کننده مناسب ، خدمات و گارانتی معتبر ، کیفیت ساخت بالا و استاندارد های روز دنیا را نام برد . برای خرید آبگرمکن بوتان ابتدا باید شرایط محیطی خود را بررسی کنید و با توجه به آن مدل مناسبی را انتخاب کنید.

در حال حاضر بوتان به عنوان سومین تولید کننده ی آبگرمکن در جهان بهترین برند تولیدکننده آبگرمکن در ایران است. محصولات این شرکت دارای گارانتی 36 ماهه است. پرفروش ترین آبگرمکن شرکت بوتان در خال حاضر مدل B4318if Turbo است. این آبگرمکن از نظر مصرف انرژی ، کیفیت و کارآیی بهترین آبگرمکن موجود در بازار است.


قیمت آبگرمکن بوتان :

مشاهده لیست قیمت روز آبگرمکن

مطالب مرتبط:
راهنمای خرید حوله خشک کن


نویسنده: تیم تحریریه آوانو
مقاله: راهنمای خرید آبگرمکن

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
داشتن آبگرمکن چقدر برای خانه چقدر اهمیت دارد ، در دسترس بودن آب گرم فوری چقدر مهم است . شما در خانه برای اکثر کار ها مثل شستشو ، حمام کردن و غیره به آبگرم احتیاج دارید. در مقاله راهنمای خرید آبگرمکن در مورد مهم ترین نکات در هنگام خرید آبگرمکن صحبت خواهیم کرد.

1 دیدگاه در “راهنمای خرید آبگرمکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو