رپورتاژ اگهی, مقالات

بهترین راهکار برای از بین بردن بوی بد پا

بوی بد پا1

بهترین راهکار برای از بین بردن بوی بد پا

بوی بد پا یکی از نارحت کننده‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند تاثیر بسیار منفی نیز در اعتماد به نفس اشخاص داشته باشد. دلایل بسیاری وجود دارد که باعث بروز بوی پا می‌گردد. موارد مختلفی مانند تغییرات هورمونی، راه رفتن زیاد، استفاده از جوراب‌های نامناسب می‌تواند از جمله مهم‌ترین دلیل های ایجاد بوی نامطبوع پا به شمار آیند.

اما همواره یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث ایجاد بوی نامطبوع پا می شود ، کفش است. بنابراین برای اینکه بوی نامطبوع پای خود را از بین ببریم، ابتدا باید به سراغ کفش‌های خود برویم. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با دلایل بروز بوی نامطبوع پا و راه‌های از بین بردن بوی آن بیشتر آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

دلیل بوی نامطبوع پا

بوی بد
بوی بد

اولین و مهم‌ترین موضوع در ایجاد بوی نامطبوع پا توسط کفش ، نداشتن تهویه مناسب است. زمانی پا به صورت مداوم در جای سربسته باشد و راه تنفسی نداشته باشد، شروع به تعریق می‌کند و هنگامی که عرق پا درون کفش به خوبی خشک نشود می‌تواند باعث بروز باکتری و قارچ‌هایی در کفش شود. این قارچ‌ها و باکتری‌ها با ایجاد آنزیم‌ها و اسیدهای چرب باعث به وجود آمدن بوی پا می‌شوند‌. بوی نامطبوع پا شاید در نگاه اول تنها باعث رنجش خاطر افراد شود اما اگر این موضع به خوبی حل نشود، می‌تواند خطرات بسیاری را نیز برای پای افراد به همراه داشته باشد. از جمله مهم‌ترین این خطرات می‌توان به بیماری‌های قارچ پوستی، حساسیت، زخم شدن و ترک های پاها و…. اشاره کرد.

راه‌های درمان بوی بد پا

در قسمت قبلی با یکی از مهمترین موضوعات و دلایلی آشنا شدیم که باعث بروز بوی نامطبوع پا می‌شود. اکنون در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برخی از راهکارهای از بین بردن بوی بد پا بیشتر آشنا کنیم.

روش‌های خانگی از بین بردن بوی نامطبوع پا

استفاده از نمک حمام (اپسوم)

نمک حمام
نمک حمام

استفاده از نمک حمام و آب گرم می‌تواند یک روش عالی برای از رفع بوی بد پا و لایه برداری از پوست پا می‌باشد. نمک حمام می‌تواند تاثیر بسیار بالایی در کاهش رطوبت و تعریق پا داشته باشد. نصف پیمانه نمک حمام را درون یک لگن آب گرم حل کنید و پاهای خود را به مدت 10 الی 20 دقیقه روزانه در آن قرار دهید. البته استفاده از نمک حمام می تواند خطراتی مثل خستگی شدید، ضعف عضلانی، تاری دید، عفونت یا کهیر در پوست و واکنش‌های آلرژیک و تنفسی را به همراه داشته باشد.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین
جوش شیرین

جوش شیرین یک روش دیگر است که می‌تواند برای از بین بردن بوی بد پا استفاده کنید. برای اینکار کافی است، یک قاشق چای خوری از جوش شیرین را درون کفش خود بریزید و تا صبح صبر کنید. البته به این نکته مهم توجه کنید که حتما بعد از استفاده از جوش شیرین، کفش خود را بشویید، انجام ندادن این کار می‌تواند با عث ایجاد سوختگی و حساسیت‌های پوستی در پا شود.

استفاده از جوراب

راه حل سوم در از بین بردن بوی بد پا، استفاده از جوراب است. البته این روش چندان تایید شده نیست زیرا در نهایت با استفاده از جوراب نیز، پای شما ممکن است بوی بد بدهد. بهتر است از جوراب‌های مناسب هر کفش استفاده کنید. جوراب‌هایی با جنس پنبه‌ای بهترین گزینه برای استفاده هستند.

استفاده از خاک مرداب

خاک مرداب
خاک مرداب

استفاده از خاک مرداب نیز یکی دیگر از راه‌های خانگی است در درمان بوی بد پا است که سال‌ها است توسط عطاری‌ها تجویز می‌شود. البته این بهتر است بعد از استفاده از خاک مرداب، حتما پاها و کفش‌های خود را بشویید زیرا مواد شیمیایی مضری که درون این مواد وجود دارد، می‌تواند باعث آسیب‌های جدی به پوست و پا بشود.

مراجعه به پزشک برای از بین بردن بوی بد پا

مراجعه به پزشک
مراجعه به پزشک

گاهی اوقات، تمامی راه‌های خانگی برای از بین بردن بوی نامطبوع پا، جوابگو نیست. در این زمان بهترین راه برای از بین بردن بوی بد پا، مراجعه پزشک است. البته ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟ اگر بوی بد پا به صورت کاملا ناگهانی آغاز شود و در قسمت‌هایی از پوست پا زخم، حساسیت و عفونت‌های قارچی شکل دیده شود، باید فورا به پزشک مراجعه کنید. این موضوع در افرادی که بیماری‌های دیابتی دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

استفاده از اسپری بوگیر کفش برای از بین بردن بوی بد پا

در قسمت بالا راه‌ها و روش‌های مختلف درمان خانگی را به صورت مختصر توضیح دادیم و با برخی از کاربردی‌ترین روش‌های آن‌ها آشنا شدیم. مهم‌ترین موضوعی که درباره این روش‌ها وجود دارد، دائمی نبودن نتیجه آن‌ها است. درواقع یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن بوی بد پا، استفاده از اسپری بوگیر و ضدعفونی کننده کفش است. این اسپری علاوه بر خوشبوکنندگی فضای داخلی کفش، با مواد و آنزیم‌های آنتی باکتریالی که دارد، به ضدعفونی کردن و از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌های کفش نیز کمک بسیار زیادی می‌کند.

خرید اسپری خوشبو کننده و ضدعفونی کننده کفش نانوسان

اسپری بوگیر کفش نانو سان ، با بهره مندی از جدیدترین فناوری‌های روز نانو توانسته به یکی از بهترین و کاربردی‌ترین اسپری‌های بوگیر کفش در بازار تبدیل شود. از جمله مزایای استفاده از اسپری بوگیر کفش نانو سان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قیمت مناسب
  2. کاربرد و استفاده آسان
  3. از بین بردن قارچ و باکتری
  4. دارای رایحه خوش و از بین بردن بوی نامطبوع کفش

سوالات متداول

علت اصلی بوی بد پا چیست؟

عرق کردن پا می‌تواند یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل بوی بد پا به شمار بیاید. تعریق پا همچنین می‌تواند باعث تجمع باکتری در کفش و بروز آسیب‌ها و بیماری‌های پوستی برای پا شود.

بهترین روش‌های درمان خانگی بوی بد پا چیست؟

روش‌های درمان خانگی بسیاری وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها بوی بد پا را درمان کنید. از جمله بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها می‌توان به استفاده از جوش شیرین، نمک حمام، استفاده از خاک مرداب و .. اشاره کرد.

بهترین روش برای از بین بردن بوی نامطبوع پا جیست؟

یکی از بهترین روش‌ها برای رفع بوی بد پا، استفاده از اسپری‌های بوگیر و ضدعفونی کننده کفش است. اسپری ضدعفونی کننده کفش نانوسان با خاصیت آنتی باکتریال بودن و ضدعفونی کنندگی که دارد، یکی از بهترین اسپری‌های بوگیر کفش برای استفاده در بازار به شمار می‌آید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

1 دیدگاه در “بهترین راهکار برای از بین بردن بوی بد پا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
منو